Od opreme za lov, planinarenje, pilates, jedrenje, stolni nogomet, bodybuilding, pa do proizvoda za sportsku njegu, elektronike i suplemenata,.. nema toga što jedan profesionalni i rekreativni sportaš ne može pronaći za sebe, ali i cijelu obitelj u Decathlonu. Najveći svjetski lanac sportske opreme u svojoj ponudi ima više od 60.000 proizvoda za 80 sportova te je u 10 godina postojanja u Hrvatskoj zauzeo vodeće mjesto na sportskom tržištu. U studenom ove godine slave desetu obljetnicu postojanja u regiji, a proteklih dana oči javnosti su uprte u novi vizualni identitet brenda, ujedno i novo poglavlje Decathlona. I upravo to je bio glavni povod da se obratimo Robertu Logožaru, izvršnom direktoru marketinga u Decathlonu za Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju, koji je punu dekadu zaposlen u poznatom lancu sportske opreme.
Logožar je svoj put u Decathlonu započeo u Zagrebu, kao voditelj odjela i operativnog dijela trgovine, a zatim je otvorio trgovinu u Zadru kao voditelj poslovnice. Potom je preuzeo zadatak razvoja web shopa kao direktor digitalnih transformacija kojoj je cilj bio kupcima ponuditi globalni asortiman Decathlona te ubrzanje dostavnog procesa. Nakon raznih uspješnih projekata kojima su zauzeli vodeće mjesto na sportskom tržištu, njegov trenutni projekt je marketing i zadovoljstvo kupaca.
Što se sve promijenilo od otvaranja prve Decathlon trgovine u Hrvatskoj 2014.?
Od otvaranja prve trgovine, intenzivno smo radili na razvitku i poboljšanju poslovanja i usluga. Uspješno smo ostvarili projekt digitalne transformacije kompanije i time smo od prvobitnog web shopa, koji je bio baziran samo na ponudu iz trgovine, proširili ponudu na globalni web shop asortiman koji nudi preko 60.000 proizvoda za više od 70 sportova. U roku od nekoliko dana korisnici mogu uživati u željenom proizvodu. Obzirom na užurbani način života i utjecaj pandemije koronavirusa, kupovne navike kupaca se mijenjaju te primjećujemo da sve više raste postotak web prodaje. S jedne strane postoje kupci koji vole doći u trgovinu i isprobati proizvode, dok drugi preferiraju online kupovinu, a naš zadatak je ponuditi sve opcije kako bi zadovoljili potrebe svakog kupca. Stoga smo, osim klasičnih dostava na kućnu adresu, uveli razne opcije naručivanja i dostave poput Click and Collect usluge, e-rezervacije te pick up lokacija diljem Hrvatske. Na početku ove godine u trgovinama smo predstavili i samoposlužne blagajne te smo u završnoj fazi pripreme globalnog programa vjernosti koji će pružiti brojne pogodnosti za korisnike.
Decathlon je prisutan na osam lokacija u Hrvatskoj. Planirate li otvoriti još poslovnica u zemlji?
Približavamo se kraju klasičnih fizičkih ekspanzija u smislu otvaranja velikih trgovina, ali bi potencijalno mogli otvoriti još jednu ili dvije trgovine na područjima gdje se pokazuje interes za time u narednih nekoliko godina. S ovih osam lokacija na kojima se nalazimo obuhvatili smo veći dio države, a to nam je bio cilj.
Prošle godine otvorili ste prvu pop up poslovnicu u Makarskoj. Kakve su bile reakcije kupaca? Planirate li nastaviti s tom opcijom na drugim lokacijama u Hrvatskoj?
Htjeli smo testirati novi koncept sezonske pop up trgovine gdje smo na raspolaganju sportskim korisnicima točno u trenutku kada se bave sportom, u ovom slučaju direktno na plaži s raznovrsnom ponudom za vodene i timske sportove poput lopti, SUP-ova, kajaka, ručnika, ali i, primjerice, šatora. Pokazao se kao vrlo zanimljiv koncept, a što se tiče budućih projekata, konstantno istražujemo i razmišljamo o novim načinima kako predstaviti naše proizvode i usluge te na kojim lokacijama.
Koliku ulogu ima održivost u poslovnoj filozofiji Decathlona?
Održivi razvoj i očuvanje okoliša važan je korak u našem poslovanju te jedna od naših glavnih obveza. Ozbiljno shvaćamo svoju odgovornost prema sportu i planeti stoga su trenutno naši napori usmjereni na to da do 2026. godine 100 posto proizvoda naših marki bude dizajnirano s manjim ekološkim utjecajem na okoliš. Nastojimo predvidjeti i odgovoriti na izazove s kojima se suočava naše društvo kako bi sačuvali svijet za sljedeće generacije. Postavili smo si velike ciljeve u svladavanju izazova održivog razvoja koje želimo postići globalno, ali i u regiji dajemo svoj, kako ga mi volimo nazivati, “mali”, ali značajan doprinos koji ima direktan utjecaj na zajednicu, a samim time i puno šire.
Na koje sve načine brinete o okolišu, nudite li neke usluge koje imaju za cilj smanjenje utjecaja na okoliš?
Obzirom da je naše igralište, odnosno mjesto gdje se bavimo sportom zapravo svaki kutak našeg planeta, želimo ga zaštititi i sačuvati preferirajući održivo sportsko iskustvo u našem poslovanju. Nudimo profesionalne popravke raznovrsne opreme. Imamo na raspolaganju i kvalitetne rezervne dijelove zbog kojih je životni vijek proizvoda dugotrajniji. Uslugom najma određene sportske opreme omogućujemo ljudima da istraže nove aktivnosti bez potrebe za kupovinom. Uspješno provodimo i otkup rabljenih bicikala naših robnih marki. Biciklima provjerimo sigurnosne značajke, servisiramo ako je potrebno i stavljamo u prodaju po nižoj cijeni. To se pokazalo kao idealna praksa za dječje bicikle koji se brzo prerastu. Također, u našim trgovinama možete pronaći i Second Life proizvode vraćene od strane kupaca kojima darujemo novi život nakon strogih provjera kvalitete. Svim time svakodnevno doprinosimo produljenju vijeka sportske opreme, smanjujući količinu odbačenih proizvoda.
Kako se brend prilagođava promjenama u industriji sportske opreme, koje su najvažnije inovacije u proizvodima koje ste predstavili tijekom godina i kako su te inovacije odražavale potrebe i želje vaših kupaca?
Naš inovativni pristup sportu jedna je od naših temeljnih strategija i ono što nas razlikuje od drugih. U našem centru za istraživanja ljudskog tijela u pokretu stalno razvijamo postojeće ili proizvodimo nove proizvode kako bi sport učinili još dostupnijim i ugodnijim. Slušamo i recenzije i prijedloge naših kupaca i zaposlenika te sukladno tome usavršavamo proizvode i donosimo inovativna rješenja za pristupačnije i jednostavnije sportsko iskustvo. Tijekom godina smo predstavili mnogo inovacija od kojih bih kao najpoznatije izdvojio 2 seconds šator koji se postavlja u roku od dvije sekunde, Easybreath masku za ronjenje koja prekriva cijelo lice i pruža panoramsko vidno polje te podesivu mrežu za stolni tenis koja se u nekoliko sekundi prilagodi bilo kojoj ravnoj površini kako bi mogli uživati u igri gdje god želite.
Kako ste uspjeli izgraditi lojalnu zajednicu tijekom proteklog desetljeća?
Naša misija je omogućiti užitak i dobrobiti sporta svim skupinama, neovisno o dobi, spolu, razini intenziteta sportskih aktivnosti i slično. Osim što nudimo velik izbor opreme za sve sportove, za početnike i napredne, nudimo i najbolji omjer cijene i kvalitete zbog čega smo se pozicionirali kao vodeća sportska kompanija na globalnom, a i nacionalnom tržištu. Politika kompanije je moto zadovoljan ili zadovoljan kupac pa tako kupci imaju i opciju ocijeniti iskustvo kupovine u trgovinama ili online. Zadovoljstvo mjerimo na svim uporišnim točkama te na sve naše proizvode nudimo dvogodišnje jamstvo. Kao najveći izazov istaknuo bih zadatak kako osigurati da sportski korisnik odabere upravo naš proizvod koji mu treba biti dostupan u pravom trenutku.
Prema ostvarenju tog cilja, potrebno je uskladiti niz čimbenika koji utječu na cijeli proces, ali i to smo uspješno postigli te je to neprekidan zadatak. Posebno se trudimo sport omogućiti djeci i osobama s poteškoćama pa tako u našoj ponudi možete pronaći širok spektar pristupačnih proizvoda za djecu te nekolicinu sportske odjeće i opreme za osobe s poteškoćama. Shvaćamo da imamo veliku društvenu odgovornost prema lokalnim zajednicama čijih smo dio jer tu poslujemo. Posvećeni smo unutar njih djelovati kroz društveno odgovorne projekte u kojima povezujemo solidarnost i sport čime misiju Decathlona provodimo u praksi. Zbog svega spomenutog vjerujem da smo uspjeli izgraditi lojalnu zajednicu zadovoljnih posjetitelja i kupaca koji nas vole i prepoznaju strast prema onome što radimo te našu uključenost u zajednicama.
Kako gledate na interes za sport u Hrvata? Jeste li unazad nekoliko godina primijetili da se više bave sportom i ulažu u sportsku opremu? Kakva se oprema najviše kupuje, za koji sport?
Podaci kojima mi raspolažemo govore nam da su Hrvati aktivni. Svake godine dosad bilježimo rast prometa i broja kupaca. Prodaja opreme ovisi o sezoni, iako su sve četiri sezone generalno jake za nas, u proljeće je najprodavanija oprema za vanjske aktivnosti i biciklizam, pred ljeto se naravno najviše prodaje sve za plivanje i aktivan odmor, s hladnijim zimskim danima skijaška i planinarska oprema prednjači u prodaji, a imamo i odjele koji imaju izvrsnu prodaju cijele godine poput nogometa i fitness opreme i odjeće.
Decathlon rebrandingom dobiva novi identitet. Što će se sve promijeniti u imidžu brenda i zašto, što možemo očekivati od vas u budućnosti?
Gotovo pola stoljeća nakon osnutka kompanije, evoluirali smo u sportski brend koju oblikuju sportske inovacije, predanost održivosti i strast da ponudimo najbolja sportska iskustva za sve. Sport nam pomaže da se ponovno povežemo s našom ljudskošću i planetom. Iskoristili smo trenutak da se zapitamo tko zapravo želimo biti i zašto postojimo kao kompanija. Rebrandingom ćemo otključati svoj puni potencijal kroz novi i pojednostavljeni asortiman olakšavajući pronalaženje najbolje opreme uzimajući u obzir svačije razine intenziteta sportskih aktivnosti. Svijet oko nas se brzo se mijenja te je sport ljudima danas potrebniji nego ikad. Želimo oblikovati sportsko iskustvo sutrašnjice. Stvorili smo novu strategiju za konkretan razvoj mnogih aspekata našeg poslovanja. To uključuje usavršavanje našeg korisničkog iskustva, ubrzavanje kretanja prema održivosti i modernizaciju naše kompanije.
Ništa od ovoga nije moguće bez naših ljudi. Želimo da naši suigrači pridonesu našoj zajedničkoj svrsi da svijet učinimo sretnijim i zdravijim mjestom. Naš novi logo simbol je otvorenosti, a nova nijansa plave predstavlja vjerodostojnost Decathlona kao brenda. Novi identitet će donijeti radost, emocije i prenijeti snažne vrijednosti inkluzivnosti. Trgovine će usvojiti kružni plan, nudeći našim kupcima intuitivnu navigaciju, povećanu vidljivost proizvoda, zanimljive zaslone i estetski ugodnu atmosferu. Iskustvo kupnje će biti pojednostavljeno i nezaboravno. Naš novi slogan i pitanje koje postavljamo svijetu je - Ready to play?
Saznajte više o rebrandingu Decathlona ovdje.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Decathlona.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....