Pripazite

Stručnjak poručuje: ‘Svi rade kardinalnu grešku kad oštete automobil pa na kraju plate veći iznos‘

Sve je više štete na automobilima, što znači da bi uskoro mogle porasti cijene polica osiguranja

Olujno nevrijeme u srpnju, Špansko, Zagreb

 

 Željko Puhovski/Cropix

Tuča, kiša, vlaga i sve češći ekstremi u temperaturama i pojavama poput poplava nerijetko su prilična opasnost za našu imovinu. Posebice za automobile koji, ako nemamo garažu, obično stoje pod vedrim nebom. Nepredvidive klimatske promjene, ali i sve gušći promet, iz godine u godinu uzrokuju ogromno povećanje broja šteta na automobilima.

Nakon velikih oluja u srpnju, koje su pogodile gotovo sve hrvatske krajeve, samo u Zagrebu je prijavljeno 6285 materijalnih šteta, a uključivale su štetu na građevinama, poljoprivrednim površinama i – osobnim vozilima. Procjenjuje se da je u Europi na pojedinim područjima potreba za manjim popravcima automobila, posebice onima koje obavljaju limari i lakireri, zbog nestabilnog i nepredvidljivog vremena, porasla za čak 40 posto.

Da taj trend doista postoji i u Hrvatskoj potvrđuje nam Dimitrije Trbović, član uprave u Zubak Grupi. Kaže kako je ove godine porast malih popravaka bio drastičan. Više od polovice njihovih klijenata koji su trebali limarske i lakirerske usluge došlo je zbog manje štete, odnosno štete na jednom do dva elementa automobila. Iako je u ovoj godini skok bio najveći, trend rasta broja oštećenja je primjetan već posljednjih nekoliko godina, govori nam Trbović.

Rast cijena osiguranja

Puno štete na automobilima znači i veliko opterećenje za osiguravajuće kuće, a građani bi uskoro to mogli osjetiti u povećanju cijena svojih polica osiguranja. Cijene osiguranja su u posljednjih pet godina narasle preko 40 posto!

- Siguran sam da će uskoro ponovno rasti, i to u dvoznamenkastom postotku – kaže Trbović.

Ipak, nastavlja, postoji način za amortizaciju toga troška. Ključ je da građani ne čekaju da mala šteta na njihovim automobilima postane velika, što se jako često događa. Sanacija manje štete je ekonomična – zahtijeva manje vremena i novca, a, ako se obavlja uz naprednu tehnologiju, često za nju ne treba trošiti ikakvu boju ili materijal. Kada se okreću manjim i pametnijim popravcima, građani tako zapravo sami zaustavljaju rast cijena u servisima automobila, koji se događa na dnevnoj bazi – govori Trbović.

image

Dimitrije Trbović

Goran Mehkek/Cropix

Građani, upozorava, često rade jednu kardinalnu grešku kad njihovo vozilo bude oštećeno – pristaju na nagodbe s osiguranjima. To znači da im osiguranje unutar 30 dana isplaćuje novac za popravak automobila, no radi se najčešće o samo 60 posto cijelog iznosa koji je potreban za sanaciju štete.

- Savjetujem građanima da uvijek inzistiraju na tome da im osiguranje popravi automobil umjesto da uzmu novac. Kako se obično radi o manjim štetama, ljudi nerijetko, kad im osiguranje isplati novčanu naknadu, ta sredstva iskoriste za nešto sasvim drugo. I ne saniraju problem jer im je automobil i dalje u voznom stanju – kaže Trbović.

image
Shutterstock

Dio ljudi pristaje na nagodbe s osiguranjima radi manjka informacija, dok drugi jednostavno nemaju volju baviti se svojim vozilom. I onda se nerijetko dogodi da prođe nekoliko mjeseci od oštećenja koje je sada možda i veće nego u startu, a na red je došao tehnički pregled. Brojni tad biraju sanaciju kod susjeda, prijatelja, majstora iz garaže koji im ne može dati garanciju za svoj rad te im potencijalno ugrožava sigurnost. To se često događa i odmah nakon što osiguranje oštećenima isplati naknadu za štetu. Budući da iznos nije dovoljan, ljudi često idu u nedovoljno stručne radionice. A takvi popravci nerijetko nisu u skladu sa svim pravilima struke i na koncu ispadnu najskuplji jer kroz njih automobil gubi na vrijednosti.

- Do prije pet godina je prosječna cijena rabljenog automobila bila 15 tisuća eura, a sada je došla do 20 tisuća eura. Automobili su, dakle, vrijedne stvari. A ljudi štede male iznose kada je u pitanju popravak. Jednom kad ih budu prodavali zbog loših će popravaka izgubiti barem toliko, ako ne i više – tumači Trbović, dodajući kako u AutoZubaku na svoje popravke daju doživotnu garanciju, dok vam netko iz garaže ne može dati niti račun, a posebice ne jamstvo.

Efikasna tehnologija

Automobili su, osim toga, nastavlja, danas prekompleksni da bi se popravljali u garaži.

- Nijedan automobil mlađi od 2012. godišta nije jednostavan za popravak. Samo za ilustraciju, neki od strojeva za popravak koje koristimo u AutoZubaku koštaju preko sto tisuća eura. Po tome je jasno da nema svatko adekvatnu opremu. Osim toga, i kvaliteta materijala s kojima rade hobistički majstori je također upitna – kaže Trbović.

image

PRO centar AutoZubak za limarsko lakirerske popravke

Bojan Haron Markičević

Kao što je već spomenuto, većina štete koja nastane zbog vremenskih nepogoda nije za velike popravke, već traži brzinu i stručnost.

- Na primjer, kad govorimo o oštećenjima koja nastaju od tuče, na više od 80 posto njih koristimo tehniku popravka bez lakiranja osim, naravno, kada se radi o, primjerice, razbijenom staklu. To znači da materijal vraćamo u prvobitno stanje bez korištenja boja i drugih materijala. Svaka karoserija ima više slojeva materijala, a naš je cilj ne intervenirati u te slojeve ili, da se kirurški izrazim, ne ‘rezati‘ – objašnjava.

Edukacija je ključ

Obuka osobe koja može raditi popravak automobila bez lakiranja traje minimalno pet godina. U Hrvatskoj ima preko tisuću registriranih automobilskih radiona, a tek 50-ak ih radi u ovoj tehnici.

- Radionice kao što su naše, koje koriste vrhunsku tehnologiju, zapravo amortiziraju cijene osiguranja tako što pojednostavljujemo proces popravka. Popravak automobila bez lakiranja kod nas radi jedna osoba, a ne četiri, kao što je slučaj s nekim manje naprednim alatima. A onda je taj popravak i povoljniji – kaže Trbović.

image
Shutterstock
Kako bi dodatno potaknuli ljude da se obrate servisu koji im može garantirati za svoj rad, AutoZubak s 1. studenim na svojem webu planira objaviti cjenik s fiksnim cijenama popravaka automobilskih elemenata. Oni će biti prvi u Hrvatskoj koji će to učiniti jer u ovoj industriji određivanije cijene i dalje funkcionira po principu ‘dovezite auto pa ćemo vidjeti koliko je‘.

- Želimo biti transparentni do kraja i omogućiti našim korisnicima da vide koliko će iznositi njihov popravak ovisno o tome koji dio automobila se popravlja i koja je površina štete – objašnjava član uprave.

image

Proces popravka automobila u AutoZubaku

Bojan Haron Markičević

Kako bi njihovi klijenti što jednostavnije i bezbolnije riješili problem štete na svojem automobilu, iz AutoZubaka u suradnji s osiguravajućim kućama pokreću AutoZubak PRO centar, mjesto na kojem će ljudi na jednome mjestu moći napraviti prijavu i procjenu štete na automobilu te istu i sanirati.

Osim toga, baš u listopadu počinje i AutoZubak EDU program, u sklopu kojeg će iz ove tvrtke u suradnji sa školama dodatno obrazovati mlade autolakirere i limare. Cilj je pružiti učenicima ovih strukovnih škola praksu na vrhunskoj opremi, tako popularizirati ova deficitarna zanimanja te osnažiti tržište radne snage u cijeloj industriji.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija i AutoZubaka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 08:16