Briga o rodnoj ravnopravnosti u tvrtkama diljem svijeta postala je standard. Sve više poslodavaca brine o ženama i njihovim pravima. No, zalaganje za rodnu ravnopravnost nije jedina nužnost u poslovnom svijetu. Zbog raznih okolnosti, sve je više izbjeglica koje je potrebno integrirati u radno okruženje. Također, pripadnici LGBT+ zajednice, osim što se nose s poteškoćama u svojim domovima, često budu diskriminirani i u poslovnom okruženju.
IKEA je pokazala da se želi suočiti s tim poteškoćama, ali i ponuditi kvalitetna rješenja za njih.
Istraživanje, koje je IKEA provela, otkriva da je u Zagrebu 40 posto LGBT+ osoba doživjelo verbalnu ili fizičku agresiju od svojih članova obitelji, a 66 posto mladih LGBT+ osoba ne osjeća se potpuno prihvaćeno u obitelji nakon što obznani svoju seksualnu orijentaciju ili rodni identitet. Njih 46 posto to skriva od članova obitelji, a čak 13 posto je bilo prisiljeno napustiti svoj dom nakon što su otkrili svoju seksualnu orijentaciju ili rodni identitet.
IKEA Hrvatska svojim djelovanjem iznova pokazuje koji je najbolji put do smanjenja ovih brojki. Već tri godine zaredom u Hrvatskoj obilježavaju 17. svibnja, Međunarodni dan borbe protiv homofobije, bifobije i transfobije. Povodom toga IKEA je ove godina pokrenula kampanju „Prihvaćanje počinje kod kuće“. Glavni cilj je stvoriti okruženje u kojem će se prihvaćati razlike, s posebnim naglaskom na prihvaćanje u vlastitim domovima. Podignuli su i zastavu duginih boja ispred robne kuće IKEA Zagreb i tako jasno dali znak podrške LGBT+ zajednici i pokazali da su u tvrtki IKEA svi dobrodošli. O svemu što čine kako bi društvo učinili boljim mjestom za sve, razgovarali smo s Aldom Leleom, regionalnim menadžerom za održivost, IKEA Jugoistočna Europa.
- Uvijek smo se zauzimali za „što više ljudi“, ideju koja ne diskriminira te prema kojoj bismo svi trebali biti tretirani jednako, bez obzira na razlike u našim identitetima. Napredovati možete samo ako se osjećate sigurno i ako možete biti ono što jeste - kod kuće, na poslu i svugdje drugdje. Zato se zalažemo i za ravnopravnost u široj zajednici – objašnjava Lele.
Biti saveznik LGBT+ osoba dio je njihove agende ravnopravnosti, raznolikosti i uključivosti kojom doprinose i boljoj zajednici.
- U posljednje tri godine surađivali smo s nekoliko udruga, uključujući Zagreb Pride, Iskorak i LGBT Centar Split, koje se zalažu za prava LGBT+ osoba. Pružili smo im podršku u vidu donacija kako bismo im omogućili da svoja radna mjesta i savjetovališta učine što ugodnijima za rad. Naučili smo i puno o problemima s kojima se susreću njihovi članovi, a ove smo godine organizirali i radionicu „Žive knjižnice“ u suradnji s LORI, nevladinom organizacijom iz Rijeke, kako bismo podržali svoje djelatnike u suočavanju s nesvjesnim predrasudama – govori Lele.
Rodna ravnopravnost na svim pozicijama
Tvrtka je predana i postizanju istinske rodne ravnopravnosti. To znači osigurati jednake mogućnosti za žene i muškarce i postići rodnu ravnotežu 50/50 u svim zemljama, na svim razinama i pozicijama u tvrtki.
- Riječ je o procesu pa tako u organizaciji IKEA Jugoistočna Europa imamo sustavan pristup rodnoj ravnopravnosti koji prilagođavamo svakoj zemlji i njezinim posebnostima. Prvi korak u tome je postizanje jednake zastupljenosti žena i muškaraca u cijeloj tvrtki, na svim razinama i funkcijama. Primjerice, danas u Hrvatskoj imamo 40 posto žena na vodećim pozicijama. Također, posvećeni smo tome da na poslovima koji se percipiraju kao muški imamo više žena, kao i više muškaraca na poslovima koji se tradicionalno percipiraju kao ženski – objašnjava nam Aldo Lele.
Politika tvrtke ne bi imala smisla da je se svi zaposlenici ne pridržavaju. Aldo navodi da neprestano osluškuju svoje kolegice i kolege i njihovo mišljenje o ovakvoj politici.
Istraživanje je pokazalo da njih 95 posto pozitivno reagira na aktivnosti kojima promiču ravnopravnost, raznolikost i uključivost.
Praksa za izbjeglice
No IKEA djeluje i šire od toga te pruža podršku i izbjeglicama. Takve osobe često imaju višu razinu nezaposlenosti, čak i kada posjeduju znanja i vještine, jer im se nije lako prilagoditi novoj okolini. IKEA je upravo zbog toga, u suradnji s UNHCR-om, pokrenula program „Vještine za zapošljavanje“, koji uključuje i tromjesečnu plaćenu praksu u odgovarajućem odjelu tvrtke, odabranom na temelju prethodnog iskustva svake osobe.
- Doista se ponosimo postignutim rezultatima. Naime, u dvije godine program su završila 73 polaznika, a čak 44 njih je našlo novi posao u regiji IKEA Jugoistočna Europa, od čega 16 u Hrvatskoj. Do sada smo imali izbjeglice iz Kameruna, Sirije, Somalije, Turske, Pakistana, Egipta, Iraka, Irana, Ukrajine, Sudana, Afganistana, uglavnom muškarce, ali i značajan broj žena – pojašnjava Lele.
Uz mogućnost tromjesečne plaćene prakse, program nudi pristup i drugim oblicima izobrazbe.
- Znamo da integracija u novo društvo može biti izazovna, posebno imajući u vidu da izbjeglice često dolaze iz područja pogođenih sukobima, nemirima i ratom. Tako u suradnji s našim partnerima i stručnjacima pružamo psihološku podršku, ali i različite izobrazbe poput interkulturalnog treninga, pisanja životopisa i pripreme za razgovor za posao. Također, svaki polaznik programa ima na raspolaganju buddyja, iskusnijeg zaposlenika koji mu pomaže u prilagodbi na novu sredinu – navodi Lele.
Reakcije sa strane
Društveno odgovorno poslovanje i danas zna izazvati reakcije društva, no IKEA se s njima itekako dobro nosi. Pogotovo su intenzivne reakcije bile na kampanju povodom IDAHOT-a.
- Reakcije su brojne, posebice na našim društvenim mrežama gdje smo potaknuli raspravu. Ponekad naiđemo na negativne reakcije, ali vjerujemo da kao velika kompanija imamo i veliku odgovornost biti pokretač pozitivnih promjena u društvu. Ono što nas ohrabruje je činjenica da zajednica prepoznaje naš trud pa je IKEA dobila posebno priznanje udruge K-zona za doprinos ravnopravnosti LGBT+ osoba na radnom mjestu u Hrvatskoj – zaključuje Aldo Lele, ujedno nadodajući da je briga za ljudska prava u tvrtki IKEA stalan proces s ciljem da se svi osjećaju dobrodošlo i poštovano.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i tvrtke IKEA.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....