Poseban brend

Nikolinini proizvodi veliki su hit u Hrvatskoj i svijetu, pohvalio ih je i Vogue

Održivost je glavna filozofija hrvatskog kozmetičkog brenda JouJou iza kojeg stoji velika kreativka i zaljubljenica u prirodu
 Ustupljena fotografija

Za slow fashion koncept pristupanja modi ste vjerojatno i čuli, no znate li za slow beauty? Ovaj novi trend u kozmetičkoj industriji svakim danom oduševljava sve više zaljubljenika u ljepotu i kozmetiku i to ne bez razloga. Naime, „spora ljepota“ fokusira se na zdravu prehranu, tjelesnu aktivnost, unutarnju ravnotežu, ali i pravilan i redovit režim njege kože. Umjesto da se oslanjaju na brze kozmetičke tretmane ili proizvode koji obećavaju trenutne rezultate, zagovornici spore ljepote preferiraju postepeno poboljšanje kroz dugotrajne rutine njege kože. Ovo prvenstveno podrazumijeva korištenje proizvoda izrađenih putem održivih praksi i sa sastojcima iz kvalitetnih izvora.

Utjecaj kozmetičkih proizvoda na okoliš sve je veći, a to se posebice odnosi na mikroplastiku, razne konzervanse i štetne aditive koji ne uništavaju samo prirodu, nego s vremenom i naše zdravlje. Zato kozmetički proizvođači sve više stvaraju proizvode koji su usmjereni na održivu njegu kože.

Među njima je i JouJou Botanicals, beauty brend koji već na prvu zvuči neuobičajeno i posebno. Začetnica mu je Zagrepčanka Nikolina Firm (30) koja je do poduzetničke ideje došla iz puke potrebe za kozmetičkim proizvodima s kvalitetnim, organskim sastojcima. Kako nikako nije mogla naći one koji joj zaista odgovaraju, odlučila je sama izrađivati prirodnu kozmetiku u maloj zagrebačkoj radionici.

image
Ustupljena fotografija

- JouJou je nastao kao hobi za vrijeme trudnoće. Kako sam bila na porodiljnom dopustu, počela sam istraživati sastojke i osmišljavati recepturu za prirodne, veganske sapune. Prvo sam ih izrađivala za obitelj i prijatelje, a kada sam došla do savršene formulacije, nastavak se sam nametnuo. Registrirala sam proizvode, otvorila web shop te plasirala sapune po dućanima diljem naše obale. U svemu mi je puno pomogla obitelj – priča Nikolina.

Ljubav kao inspiracija

Popularnost njezinih sapuna je rasla velikom brzinom, a nisu je pokolebali ni početnički problemi u proizvodnji poput trenutaka kada bi se sapun pregrijao ili se nije želio saponificirati. Takve greške, kaže Firm, znale su je frustrirati do točke pucanja, no sada joj je drago što je prošla kroz takvo iskustvo. Ono ju je potaklo da još više „zagrize“, istražuje i uči, a iz toga entuzijazma proizašlo je mnoštvo drugih proizvoda poput njegujućih ulja za lice i tijelo, proizvoda za njegu kože trudnica, mineralnih kupki te opuštajućih svijeća od sojinog voska.

Osim obožavatelja u Hrvatskoj, JouJou ima poklonike i van zemlje. Tomu svjedoči činjenica da je proizvode ovog brenda pohvalio i poljski Vogue, što je povećalo njegovu vidljivost na europskom tržištu. Nikolina prije nije ciljala na vanjska tržišta jer proizvodnja, objašnjava, nije mogla popratiti zahtjeve istih. Ali u naredno vrijeme se svakako planiraju proširiti van europskog kontinenta.

Kako je Nikolina velika zaljubljenica u prirodu i samoniklo bilje, upravo je ono esencija svih njezinih proizvoda.

image
/Ustupljena Fotografija

- Divlja priroda je srž moje inspiracije. Fasciniraju me samonikle biljke i one koje rastu na nevjerojatnim lokacijama. A onda ih povezujem s idejom mirisa i teksture za svaki pojedini proizvod kako bi upotpunili jedno drugo i probudili određene osjećaje kada ih netko koristi – objašnjava Nikolina.

Tako u Active Botanical serumu za lice, primjerice, možemo pronaći pasji trn, šipak, nar i mnoštvo njegujućih ulja poput bademovog, jojobe i ulja sjemenki grožđa. Među najprodavanijim JouJou proizvodima je ulje za tijelo koje osvaja na prvi pogled…i miris! Iako sadrži kombinaciju prirodnih ulja, nije teško pa je savršeno za ljetne dane kada nam treba pojačana doza hidratacije. Za izradu sapuna, koji su pravi melem za oči i odskaču od većine, Nikolina koristi ulja na bazi masline, ricinusa, kokosa te su svi ukrašeni sušenim biljem. Taj detalj daje im dozu posebnosti i prirodnog luksuza.

Velika inspiracija za nastanak imena JouJou brenda bio je jedan poseban ljubimac istog imena. Pirinejski planinski pas JouJou bio je važna karika Nikolinina života i temelj svih njezinih navika. Uz njega je proživjela neke od najljepših životnih trenutaka.

image

Nikolina Firm

Ustupljena fotografija

- Veći dio svog života posvetila sam psima, uz njih sam takoreći odrasla. JouJoua sam si kupila za svoj osamnaesti rođendan. Štedjela sam godinama za njega i iako smo već imali obiteljskog psa kojeg obožavamo, želja da imam pirenejca je bila dovoljno jaka da sama sjednem na avion i odem po njega u Belgiju. Bio je zaista poseban i zajedno smo redovito boravili u prirodi – prisjeća se Nikolina.

Organski certifikat

Epiteti „prirodno“ i „organsko“ u zadnjih nekoliko godina iskaču posvuda, ne samo na ambalažama prehrambenih proizvoda, nego i kozmetičkih. No, bez obzira na što je nešto označeno kao organsko, ne znači da to stvarno i jest. Zbog toga je vrlo lako nasjesti na obećanja o djelovanju koja dolaze u paketu s proizvodom.

Da bi JouJou potpuno slijedio filozofiju njegove kreatorice, svi proizvodi su moral proći stroge EU kontrole. One se odnose na cjelokupni proces izrade, kontrolu formulacija i pakiranje.

image
Ustupljena fotografija

- Sve proizvode radimo iz nule. Drugim riječima, svaki je pomno osmišljen i razrađen te ima organski ECOGEA certifikat. Svi sastojci su iz vrhunskih, održivih i organskih izvora. Osobno istražujem sva znanstvena istraživanja dostupna u vezi sastojaka koje želimo koristiti. Provjeravamo i tražimo isključivo prirodne sastojke, a opet one koji su snažni i potentni kako bi bili prirodna zamjena za neke popularne sintetske sastojke – napominje Nikolina.

Kako je održivost glavna vrijednost brenda JouJou, Nikolina je posebnu pažnju posvetila i ambalaži proizvoda. Tekuće proizvode stavlja u staklene bočice, dok su sapuni pakirani isključivo u recikliranu papirnatu ambalažu.

‘Manje je više‘

Iako je put do mijenjanja ljudskih navika i osvještavanja da su održive prakse nužan korak prema očuvanju našeg planeta, Nikolina smatra da se ljudi sve više okreću prirodnoj kozmetici.

- Informacije su sve dostupnije pa tako i veći broj ljudi shvaća koliko je bitno što stavljamo na kožu i kakav to utjecaj ima na nas. Samim time iz brige za sebe brinu i za okoliš jer odabirom kvalitetnijih sastojaka u kvalitetnijoj ambalaži dolazimo do veće održivosti. Mislim da kupac ima veliku moć odabira i tako usmjerava i tržište te ponudu i potražnju. Za vrhunsku njegu kože nije potrebno imati 30 proizvoda i dosadne i naporne rutine, dovoljno je složiti ritual od manjeg broja proizvoda i uživati u njemu. Samo tim pristupom smanjila bi se količina otpada – poručuje Nikolina.

image
Ustupljena fotografija

JouJou će uskoro proširiti svoju ponudu na još nekoliko proizvoda na kojima je Firm radila više od godinu i pol, a u realizaciji će joj sigurno pomoći i podrška koju je dobila kroz program „Pokreni nešto svoje". Riječ je o programu kojeg već sedmu godinu zaredom provode ACT Grupa i Philip Morris Zagreb s ciljem snažne podrške hrvatskim mikropoduzetnicima i poduzetnicima koji su svoj rad usmjerili u društveno korisne projekte. Odabrano je deset poduzetnika koji će biti mentorirani i sufinancirani s ukupno 50 tisuća eura u cilju podrške rastu i razvoju njihova poslovanja.

Poduzetnici će u narednih šest mjeseci razvijati svoje poslovanje uz podršku i mentorstvo stručnjaka koja će uključivati analizu poslovanja, „jedan na jedan“ mentoring, webinare, uključivanje u alumni zajednicu, ali i snimanje promotivnih videa te rad na medijskoj vidljivosti poduzetnika. Nakon šestomjesečnog mentorstva bit će odabrano prvih pet poduzetnika koji će biti sufinancirani sa 7000 eura i drugih pet s 3000 eura.

- Prije dvije godine prijavila sam se na sličan natječaj, ali tada JouJou još nije imao jasan smjer i cilj. Kada si strogo fokusiran na svoj posao i ciljeve, to manje vidiš što je sve dostupno ili koje se sve mogućnosti pomoći nude. Srećom, ovoga puta prijavu smo izvršili u tren oka jer sve što sada radimo ipak ima strukturu te je jasno napisano. To je i razlog zašto će nam nagrada pomoći u poslovanju, jer sada znamo što ne znamo i nadamo se to naučiti – zaključila je Nikolina Firm.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i tvrtke Philip Morris.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 09:23