Zovi Vidu!

Nakon 18 godina napustio je dobro plaćen posao i bacio se u nepoznato. Sada radi za Netflix, National Geographic, Hrvatsku poštu

Ivan Vidaković zaljubljenik je u dronove koji je od toga napravio ozbiljan i uhodan posao. Jedan je od osnivača startupa AIR-RMLD
 Matija Djanješić/Cropix

Trebate snimanje kadrova na nepristupačnim terenima? Zovi Vidu. Želite provjeriti stanje stotina kilometara plinovoda? Zovi Vidu. Možda napisati i poslati pismo prijatelju iz Zadra do Ugljana? Zovi Vidu. Ili vaša tvrtka planira veliko pošumljavanje? Zovi Vidu. A možda samo želite zaprositi djevojku na Visu dok po vama doslovno iz neba padaju latice ruža? I onda zovi Vidu!

Vida je nadimak Ivana Vidakovića (43), zaljubljenika u dronove koji je od toga u posljednje tri godine napravio ozbiljan i uhodan posao. Jedan je od vlasnika i direktora startupa AIR-RMLD koji, skroz pojednostavljeno, za klijente odrađuje razne projekte gdje je nužan dron. Ivan sam sastavlja dronove, a uz njega su u tvrtki Milan Domazet i Davor Sladović. Domazet je programer, diplomirani FER-ovac, a Sladović je direktor prodaje i glavni investitor.

Za ovaj trio najviše se pročulo kada ih je Hrvatska pošta početkom 2020. godine angažirala da prebace prvu pošiljku dronom, od zadarske luke Gaženica do Preka na otoku Ugljanu. Posjetili smo ih u njihovom uredu u Ziceru na zagrebačkom Velesajmu gdje su nam pokazali upravo tu letjelicu Hrvatske pošte.

- Evo, unutra je još i pismo koje je direktor Hrvatske pošte napisao. To nam je jedan od dražih projekata koji je pandemija malo usporila, ali uvjereni smo da ima svijetlu budućnost – rekao je Vidaković.

Vida je, zeza ga Domazet, njihovo lice za medije. I doista, samo šetnja kroz njihovih nekoliko kvadrata čistog kreativnog nereda to dokazuje jer počasno mjesto na zidu ima upravo uokvireni članak iz Jutarnjeg lista gdje ih je predstavio naš novinar Filip Pavić.

image
Matija Djanješić/Cropix

No, Vidaković zna da je za posao važan dobar marketing, vidio je to dobrom na svojem primjeru.

- Imao sam prijatelja iz Novog Sada koji je studirao u Americi. I tako se on vratio kući, 2011. godine. Javio mi je da je sa sobom donio i multirotor koji sam ja odmah želio vidjeti svojim očima. I ne samo vidjeti, želio sam ga imati! Otkupio sam ga od prijatelja, na internetu pronašao sve dijelove i sastavio jedan od nule za sebe. Morate imati na umu da je to bilo prije 11 godina, dronova u Hrvatskoj gotovo da uopće nije bilo. Znam da sam na forumima komunicirao s nekolicinom zaljubljenika u ove svemoguće letjelice, savjetovali smo jedni druge o tome gdje nabaviti dijelove, kako sastaviti dron. Nisam bio najbolji niti najpametniji iz te zajednice, ali sam uspio. Tajna je upravo u tome da izađeš iz svojeg doma, pokažeš lice iza foruma i predstaviš se javnosti – smatra Vidaković.

Zna kako to nije jednostavno, nije bilo niti njemu. No, pomoglo mu je bogato iskustvo rada u korporaciji, gdje se bavio i prodajom. Sastaviti dron mu, kako sam kaže, nije bilo toliko teško jer je završio Elektrotehničku školu u Osijeku i imao neku podlogu.

image
Matija Djanješić/Cropix

- Punih 18 godina radio sam u velikoj telekomunikacijskoj tvrtki, suočio se sa svime što korporativni svijet i penjanje po hijerarhiji u jednom takvom sistemu nose sa sobom -stres, osjećaj nemoći, burnout. Prijelomni trenutak se dogodio kada sam doživio manji srčani udar. E to vas zbilja protrese do korijena i vrati na tvorničke postavke, kako biste znali što je zaista bitno u životu – ispričao je Vidaković.

Otkaz na sigurnom i dobro plaćenom poslu dao je prije šest godina. No, imao je backup plan, hobi kojim se bavio već pet godina – dronove.

- Ljudi mi uvijek govore „Vida blago tebi, uspio si doslovno preko noći“. Da, preko noći koja je očito trajala pet godina da o dronovima naučim dovoljno da ih mogu brzo i efikasno sastaviti i još šest godina rada u prvoj tvrtki da se za mene zbilja čuje i da budem jedno od prvih imena koje će vam pasti na pamet kada shvatite da trebate usluge pilota drona. Dronove sad imaju svi, ali mi smo se potrudili da imamo sve dozvole što znači manje troškova za klijente, imamo tisuće sati iskustva upravljanja dronom što znači da je mogućnost nesreće vrlo mala. Kod onih koji su jučer kupili dron postoji velika vjerojatnost da će ga već danas zabiti u prvo drvo – otkriva Vidaković.

Dan prije našeg snimanja Ivan se vratio iz Koreje gdje je išao na sajam bespilotnih letjelica, isti je dan kupio automobil, u petak ujutro se našao s nama, a odmah nakon razgovora je išao u Rovinj na dogovoreno snimanje.

image
Matija Djanješić/Cropix

- Uvijek mi se činilo da imam malo više energije od ostalih, jednostavno ne znam stati. I zato je ovakav posao idealan za mene – konstatirao je ‘drondžija‘, kako sam sebe nazive ovaj pilot drona.

Svi primjeri navedeni u uvodnom dijelu ovog teksta su stvarni i opisuju projekte koje je Ivan radio posljednjih godina. U svojem poslovanju uvelike se oslanja na novu uslugu Hrvatske pošte, paketomate u koje može sigurno preusmjeriti dijelove za dronove koji mu stižu iz inozemstva, ali i jednostavno poslati snimku klijentu unutar Hrvatske. Paketomati Hrvatske pošte pokazali su se itekako pouzdanom platformom na koju se obrtnici i poduzetnici mogu osloniti dok ostvaraju svoje snove.

- Kako ne radim u nekoj kompaniji, ne mogu planirati dane unaprijed i često iz dana u dan moram otputovati na skroz drugi kraj Hrvatske ili čak preko granice. U tim trenucima ne mogu razmišljati o tome gdje mi je baterija za dron i tko će preuzeti pošiljku umjesto mene. Takve situacije sada jednostavno riješim na način da preusmjerim dostavu na paketomat najbliži mom uredu, onaj na Remetincu. Paketomat koristim i kada trebam brzo i sigurno poslati snimke koje sam napravio dronom, kada klijentima šaljem važne dokumente. Ma rekao bih da sam već redovna mušterija na ovom paketomatu - smije se Ivan dok uzima još jednu pošiljku koja mu je upravo stigla i priprema novu za slanje.

image
Matija Djanješić/Cropix
image
Matija Djanješić/Cropix
image
Matija Djanješić/Cropix

Svoju prvu tvrtku HexaWorx osnovao je čim je dao otkaz u Osijeku, a bavi se filmskom i video produkcijom koja uključuje dron. Jedan od najdražih projekata na kojima je dosad radio mu je snimanje za National Geographic, serijal ‘Europe from above‘. Ovdje je važno naglasiti da Ivan nije snimatelj, on je pilot drona, a na spomenutom serijalu s njim je radio snimatelj Ivica Vranjić. Hvaljeni serijal mediji su prozvali najvećoj promocijom Hrvatske na području od Amerike do Azije, naravno ako izuzmemo velike uspjehe hrvatskih sportaša zahvaljući kojima su svi saznali za našu državu.

image
Privatna arhiva

Kako bi bio što bliže klijentima, Vidaković se iz Osijeka morao preseliti u Zagreb.

- I dalje sam ‘lega‘, predugo sam živio u Slavoniji da bi to samo tako nestalo, ali poslovno je Zagreb ipak središte. Ovdje sam stacioniran već šest godina, ali i dalje me oduševljavaju zagrebački ulični zabavljači, evo pa on se toliko trudi da ga baš želim nagraditi! – priča Ivan dok njegov novac veselo prihvaća spomenuti žongler.

AIR-RMLD je osnovan prvenstveno kao tvrtka specijalizirana za uslugu snimanja trasa plinovoda s kontrolom propuštanja. Pojednostavljeno, dron leti iznad plinovoda i uz pomoć lasera provjerava ima li negdje ‘curenja‘ metana. U Hrvatskoj ima 3500 kilometara plinovoda, a djelomično se radi o nepristupačnom terenu. Oni koji ga obilaze moraju hodati s teškom aparaturom za mjerenje, a sve to vrlo elegantno može izmjeriti i dron. Vrlo brzo su dogovorili godišnju suradnju s klijentom kojega su i imali na umu, Plinacrom.

image
Privatna arhiva

Projekt O2 odnosi se na pošumljavanje dronom u koje se AIR-RMLD uključio početkom prošle godine. Sade stabla uglavnom na opožarenim i teško dostupnim mjestima te na taj način Hrvatskoj ‘bildaju‘ pluća. No, zapravo im se mogu javiti baš svi, pravne ili fizičke osobe, koje na neki način trebaju usluge drona. Postoji samo jedna stvar na koju nikad neće pristati – snimanje svadbi.

- Kada sam rekao najbližima da ću dati otkaz, podržali su me, ali su se zapravo bojali za moju budućnost. Nisu vidjeli na koji bi se način moglo zaraditi na dronovima. Sad, šest godina kasnije mogu reći da ne samo da se može, nego stvarno nikad nisam bio sretniji – govori Vidaković.

image
Privatna arhiva

Kad ne radi, a teško je i hobi koji je pretvorio u posao nazvati radom jer u njemu toliko uživa, opet vozi. No, ne upravlja dronom nego svojim motorom. Naime, Vidaković je strastveni bajker koji je na dva kotača prošao mnoge bajkovite lokacije.

- Sloboda je onaj najljepši dio kada odete iz korporacije i možete sami birati projekte, klijente, dane kada ćete raditi više, dane kada ćete raditi manje. Svakome tko imalo razmišlja o samostalnom poslovnom putu bi preporučio da uz redovan posao nekoliko sati dnevno odvoji za hobi. Malo po malo, isplatit će se i možda pronađete način da ga unovčite. Svijet je s druge strane stvarno predivan, samo se usudite i pratite svoju strast! – poručuje Vidaković.

A što će budućnost donijeti ovom energičnom bajkeru i drondžiji koji ne skida osmijeh s lica?

- Tvrtka ima točnu viziju za idućih tri do pet godina. Naš AIR-RMLD je postao vodeći u svojem području na ovom dijelu Europe, a predviđamo daljnji rast i još veće projekte. A čime ću se ja točno baviti za pet godina? Nemam pojma i to me čini sretnim! – zaključuje Vidaković.

image
Matija Djanješić/Cropix

Prati svoju strast uz paketomate Hrvatske pošte!

Dostava paketa u vrijeme kad vama odgovara, bez čekanja u redu i kurira te preusmjeravanje na frekventne lokacije glavne su odlike nove usluge u sklopu Paket24 – paketomata. Trenutačno se mogu pronaći na 160 lokacija, u tijeku je postavljanje novih, a u prvoj polovici iduće godine bit će ih 310 komada. Upravo su paketomati ono što vam treba dok pratite svoju strast poput Ivana - pouzdani su, uvijek dostupni i nema šanse da će vam paket nestati. Na vama je samo da ostvarite svoje snove!


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatske pošte.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 03:09