OSIJEK
- Više od šest godina proteklo je otkako je Zračna luka Osijek kod Klise nakon rata ponovno otvorena za promet, a tek je prije mjesec dana taj važni gospodarski subjekt ponovno opremljen iznimno važnim radionavigacijskim uređajima potrebnima za prihvat i otpremu zrakoplova u otežanim vremenskim uvjetima - ILS CAT I.
Upravo je nedostatak tih uređaja svih ovih godina bio jedna od najvećih prepreka za uspostavu punog angažmana Zračne luke u putničkom prometu, koji je bio na katastrofalnoj razini.
- Napokon je riješen i taj problem, tako da smo sada opremljeni za rad i postajemo konkurentni na europskom tržištu. Do kraja lipnja ILS će biti u testnom radu, kada bi trebao biti obavljen tehnički pregled, a nakon toga uslijedit će i njegova službena uporaba - rekla je direktorica Zračne luke Osijek Blanka Strahonja, napomenuvši da je riječ o projektu Hrvatske kontrole zračne plovidbe, koja je sve i financirala. Koliko je riječ o važnim uređajima najbolje se očituje iz činjenice da su praktički već s prvim danima nakon njihove instalacije obnovljeni pregovori s irskom low-cost kompanijom Ryan Air za uspostavu letova Osijek - London.
- Mi smo s ljudima iz Ryan Aira bili u stalnom kontaktu, no pregovori su jedno vrijeme bili zamrznuti upravo zbog toga što nismo imali ILS. Nakon što je i taj problem otklonjen, prije otprilike mjesec dana obnovili smo pregovore na jednoj konferenciji u Portugalu i sada smo opet u intenzivnim kontaktima. Dođe li do dogovora, letovi na relaciji Osijek - London najvjerojatnije bi bili uspostavljeni u proljeće sljedeće godine, jer je za zimski red vožnje plan već napravljen - objasnila je B. Strahonja.
Podsjetimo, Zračna luka Osijek svih je ovih godina imala neslavni status vječnoga gubitaša, što je kulminiralo prošle jeseni, kada su i radnici, njih 42, izašli na ulice nakon što dva mjeseca nisu dobili plaće, a financijska slika tvrtke bila je takva da nije mogla garantirati ni isplatu u mjesecima koji su slijedili. No, financijskim injekcijama, prvo iz Osječko-baranjske županije, kao jednog od suvlasnika (25 posto), te u konačnici države kao većinskog vlasnika (55 posto) kriza je prevladana.
Ipak, Zračna luka još se ne može samofinancirati pa se s Ministarstvom prometa vode intenzivni pregovori o ulasku u sustav državnih poticaja. Da se posljednjih mjeseci kod Klise događaju neke pozitivne promjene, potvrđuje i uspostava letova njemačke low-cost kompanije Germanwings na relaciji Osijek - Köln/Bonn, i to od ožujka ove godine.
- U početku je bilo odlično i avioni su bili puni, no u posljednjih mjesec dana popunjenost je oko 60 posto. Mi smatramo da bi to trebalo biti bolje, no možda je razlog i to što smo na početku imali dva leta tjedno, a sada samo jedan - kaže B. Strahonja.
Bilo kako bilo, Germanwings ima još planova s osječkom Zračnom lukom pa se u toj kompaniji već pripremaju planovi za jesen, kada bi trebala biti uspostavljena linija sa Stuttgartom. Ako se realiziraju dogovori za Stuttgart i London, uz već postojeće letove za Köln/Bonn, Osijek će napokon biti povezan s nekoliko europskih metropola.
Nikola Patković/EPEHA
Upravo je nedostatak tih uređaja svih ovih godina bio jedna od najvećih prepreka za uspostavu punog angažmana Zračne luke u putničkom prometu, koji je bio na katastrofalnoj razini.
- Napokon je riješen i taj problem, tako da smo sada opremljeni za rad i postajemo konkurentni na europskom tržištu. Do kraja lipnja ILS će biti u testnom radu, kada bi trebao biti obavljen tehnički pregled, a nakon toga uslijedit će i njegova službena uporaba - rekla je direktorica Zračne luke Osijek Blanka Strahonja, napomenuvši da je riječ o projektu Hrvatske kontrole zračne plovidbe, koja je sve i financirala. Koliko je riječ o važnim uređajima najbolje se očituje iz činjenice da su praktički već s prvim danima nakon njihove instalacije obnovljeni pregovori s irskom low-cost kompanijom Ryan Air za uspostavu letova Osijek - London.
- Mi smo s ljudima iz Ryan Aira bili u stalnom kontaktu, no pregovori su jedno vrijeme bili zamrznuti upravo zbog toga što nismo imali ILS. Nakon što je i taj problem otklonjen, prije otprilike mjesec dana obnovili smo pregovore na jednoj konferenciji u Portugalu i sada smo opet u intenzivnim kontaktima. Dođe li do dogovora, letovi na relaciji Osijek - London najvjerojatnije bi bili uspostavljeni u proljeće sljedeće godine, jer je za zimski red vožnje plan već napravljen - objasnila je B. Strahonja.
Podsjetimo, Zračna luka Osijek svih je ovih godina imala neslavni status vječnoga gubitaša, što je kulminiralo prošle jeseni, kada su i radnici, njih 42, izašli na ulice nakon što dva mjeseca nisu dobili plaće, a financijska slika tvrtke bila je takva da nije mogla garantirati ni isplatu u mjesecima koji su slijedili. No, financijskim injekcijama, prvo iz Osječko-baranjske županije, kao jednog od suvlasnika (25 posto), te u konačnici države kao većinskog vlasnika (55 posto) kriza je prevladana.
Ipak, Zračna luka još se ne može samofinancirati pa se s Ministarstvom prometa vode intenzivni pregovori o ulasku u sustav državnih poticaja. Da se posljednjih mjeseci kod Klise događaju neke pozitivne promjene, potvrđuje i uspostava letova njemačke low-cost kompanije Germanwings na relaciji Osijek - Köln/Bonn, i to od ožujka ove godine.
- U početku je bilo odlično i avioni su bili puni, no u posljednjih mjesec dana popunjenost je oko 60 posto. Mi smatramo da bi to trebalo biti bolje, no možda je razlog i to što smo na početku imali dva leta tjedno, a sada samo jedan - kaže B. Strahonja.
Bilo kako bilo, Germanwings ima još planova s osječkom Zračnom lukom pa se u toj kompaniji već pripremaju planovi za jesen, kada bi trebala biti uspostavljena linija sa Stuttgartom. Ako se realiziraju dogovori za Stuttgart i London, uz već postojeće letove za Köln/Bonn, Osijek će napokon biti povezan s nekoliko europskih metropola.
Nikola Patković/EPEHA
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....