NOVI MODEL

VOZILI SMO VW PASSAT Osma generacija popularnog automobila otišla je korak dalje u svakom segmentu

Nema tog segmenta u kojem osma generacija Passata nije otišla korak dalje od dosadašnje

Brojke su neumoljive: od 1973., kada je lansirana prva generacija Passata, prodano ih je više od 22 milijuna. Brojkom o kakvoj suparnici samo sanjaju i višedesetljetnom liderskom pozicijom u srednjoj klasi Passat je ušutkao sve one kojima je izgledom dosadan, vrijednošću precijenjen, izvedbom konzervativan… Prve kilometre napravili smo na Sardiniji i ugledavši ga na parkiralištu shvatili da uživo izgleda moćno i elegantno, puno više menadžerski, premda se u osnovi nije odrekao prepoznatljivih, klasičnih linija. Veličinom je uglavnom zadržao prijašnje gabarite pa je tako duljina ostala ista (4,77 metra) , ali je širina povećana na 1,83 metar (+1,2 cm), a visina smanjena za 1,45 m (-1,4 m). Stasitost izgledu uvelike daje nova MQB platforma, čiji je osovinski razmak vidljivo rastegnut na lijepih 2,79 metra (+8 cm) pa se lako opaža da su kotači sada primaknutiji krajevima karoserije, sprijeda za punih 7 centimetara.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

I unutrašnjost je ostala dizajnerski trezvena i također ne donosi ništa revolucionarno, ali se perfektnom izradom, biranijim materijalima najvažnijih površina i naprednijom opremom prilično primakla premium društvu. I moderna tehnologija, sigurnosna i multimedijalna, s više mogućnosti umreženja s internetom i aplikacijama, koja će doduše velikim dijelom biti tek na popisu doplata, iz Passata doslovce kipti. Odmah upadaju u oči instrumentna ploča u dvije izvedbe (klasična serijska i potpuno digitalna opcijska, kao u novom Audiju TT, s trodimenzionalnim prikazom) te head-up zaslon na kojem se dodatno projiciraju najvažnije vozačke informacije, ravno pred oči vozača. Passat je dobio i uređaje za prepoznavanje pješaka, okomito automatsko parkiranje i automatsko kočenje u gradu te multimediju dostupnu i suputnicima na stražnjem sjedalu.

Ali, i tri uređaja koji slave svjetsku premijeru: za automatsko zaustavljanje u slučaju prepoznate opasnosti (primjerice pozlije li vozaču i počinje li gubiti kontrolu nad autom), za vrlo rano upozorenje na nadolazeći zastoj u prometu i automatski uvid u obilazne rute te za automatsku stabilizaciju vučene prikolice. Što se prostora tiče i tu bilježimo plus, jer veći osovinski razmak donio je nova 3 centimetra u prostoru za koljena i iznadprosječno visokim suputnicima ostavio još manje mjesta za prigovore. A već je dosadašnji model bio sasvim lijepo prostran… Prva vožnja otkrila nam je da je Passat postao još tiši, ali i aktivniji u svladavanju zavoja. Modernijim materijalima težina je smanjena do 80 kilograma, upravljač je izravniji, a ovjes filigranski usavršen. Priča za sebe su motori, kojih se nudi ukupno čak 10, od kojih 4 dizelska TDI (120 do 240 KS), 5 turbobenzinskih TSI (125 do 280 KS) te po prvi put hibridni GTE (218 KS), kao spoj turbobenzinskog i elektromotora.

Pozornost smo usmjerili na osnovni 1,6-litreni dizelski, koji je pojačan sa 105 na 120 KS i realno je očekivati da će, uz poznati i dotjerani 2.0 TDI kojemu je snaga narasla sa 140 na 150 KS, biti najzastupljeniji u prodaji. Nije sprinter, ali ne oskudijeva snagom i dobar je u pretjecanjima i malo troši, oko 5 litara pri smirenom tempu. Presjedanje u najsnažniji 2,0-litreni TDI s dvije turbine, najsnažniji dizelski Passat ikad, koji isporučuje 240 KS i 500 Nm, otkrili smo pravu dizelsku bombu. Dolazi u kombinaciji s 4motion pogonom (4x4), DSG mjenjačem sa 7 stupnjeva i svom opremom i možemo reći da ubrzanje od 6,1 sekundi u vožnji djeluje stravično brzo. I prije 2000 okretaja eksplodira svih 500 Nm momenta pa pretječe munjevito poput bolida, što pri naglom međuubrzanju potiče na dodatni oprez. Međutim, bez obzira na verziju, a isprobali smo ih nekoliko, novi Passat se ponovno doima kao sjajan auto, prava mina za konkurenciju i nećemo se iznenaditi potkopa li status i premium modelima srednje klase.

PASSAT 2.0 TDI

TEHNIČKI PODACI

Motor: biturbo, dizelski

Snaga: 176 kW/240 KS pri 4000/min

Moment: 500 Nm pri 1750/min

Mjenjač: DSG, 7 stupnjeva

Pogon: 4motion (4x4)

Dimenzije: 4,77x1,83x1,45 m

Osovinski razmak: 2,79 m

Prtljažnik: 614 litara

Težina: 1720 kg

0-100 km/h: 6,1 sekundi

Brzina: 240 km/h

Potrošnja: 5,3 l/100 km

CO2 ispuh: 139 g/km

OSTALI MOTORI

Dizelski: 1.6 TDI (120 KS), 2.0 TDI (150 i 190 KS)

Benzinski: 1.4 TSI (125 i 150 KS), 1.8 TSI (180 KS), 2.0 TSI (220 i 280 KS)

Hibrid: 218 KS

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 22:23