KOMENTAR

Projekt ‘Tour of Croatia’ za turizam izvan sezone

Od 150 milijuna ljudi koji znaju da smo turistička destinacija, čak 50 posto ne zna što nudi naš turizam
Split, 220714. Nakon obilne kise koja je pala u Splitu poslijepodne su se vremenske prilike popravile. Tjekom noci i jutra prema sluzbenim podatcima DHMZ-a u Splitu je palo 35 litara po kvadratnom metru sto je premasilo srpanjski rekord koji iznosi 28 litara. Zbog cega su turisti tjekom poslijepodneva ispunili rivu i uzi dio grada zbog razgledavanja.Na fotografiji: Detalj sa Peristila. Foto: Zvonimir Barisin / CROPIX
 Zvonimir Barisin / CROPIX

Kad se u srcu sezone nađete u bilo kojem većem turističkom odredištu na našoj obali, lako pomislite da je naša zemlja omiljena turistička destinacija u svjetskim razmjerima. No, je li je doista tako? Nažalost, kada emocije i pristranosti ostavimo po strani te analiziramo samo brojke, naše turističko tržište realno zaostaje za konkurencijom.

Recentna istraživanja europskog turističkog tržišta pokazala su da od 258 milijuna ljudi koji putuju, njih 43 posto ili oko 104 milijuna uopće nije čulo da je Republika Hrvatska turistička destinacija. Od onih 150 milijuna koji znaju da smo turistička destinacija, njih 50 posto ne zna što nudi naš turizam. Kao rezultat navedenih činjenica, samo 13 milijuna ljudi s europskog tržišta redovito posjećuje Hrvatsku.

Ove brojke i činjenice ključan su pokretač i orijentir da nađemo najkvalitetnija rješenja za goruće probleme našeg turizma. U Glavnom uredu HTZ-a oformio sam operativni menadžment tim koji osmišljava ključne izmjene u turističkoj ponudi zemlje. U suradnji s kolegama iz Ministarstva turizma te uz svestranu suradnju turističke industrije i naših poslovnih partnera, činimo sve da ove negativne brojke što prije izmijenimo u našu korist.

Hrvatsku baš turizam, od svih grana gospodarstva, najčvršće povezuje s globalnim tržištem.

Može li Hrvatska u kratkom vremenu napraviti odlučan iskorak u unapređenju i promociji svoje turističke ponude na ključnim tržištima? Uvjeren sam da može i hoće!

Definirali smo tri ključna segmenta žurnih promjena koje će dati novi uzlet hrvatskom turizmu, i to kroz povećanje snage brenda za pedeset posto, povećanje broja dolazaka gostiju u pred i posezoni za milijun, te povećati dnevnu potrošnju turista za 15 posto (trenutačno gost u Italiji dnevno potroši oko 100 eura, u Hrvatskoj 66).

Ukinuli smo dosadašnju praksu da su naša predstavništva u inozemstvu samostalno odlučivala o marketinškim i PR aktivnostima.

Sada će sva tržišta biti integrirana a diljem svijeta slat će se jedinstvene poruke.

Cilj nam je da u svjetskim razmjerima hrvatska turistička ponuda bude prepoznata po ljepoti prirode, mora i obale, po netaknutim destinacijama, bogatoj povijesti, umjetnosti i kulturi, bogatoj i raznolikoj gastronomiji te različitosti životnih stilova.

Čak 75 posto turističkih noćenja u našoj zemlji ostvari se od lipnja do kolovoza, što dovoljno govori o tome koliko smo do sada bili fokusirani na sunce i more. Kako bismo promijenili postojeći trend, Ministarstvo turizma i Glavni ured Hrvatske turističke zajednice pokrenuli su pilot-projekt “Hrvatska 365” čiji je cilj dovođenje gostiju izvan glavne turističke sezone. Namijenjen je tzv. tržištu posebnih interesa, turistima koji nisu konzumenti masovnog turizma (u srpnju i kolovozu) i koji imaju drukčija, zahtjevnija očekivanja od godišnjeg odmora u odnosu na tradicionalne goste.

Implementacija projekta “Hrvatska 365” nije eksperiment, nego strateški iskorak zasnovan na planskoj i promišljenoj viziji budućnosti našeg turizma. On predstavlja odlučan napredak u smanjenju samo sezonskog turizma.

Hrvatska će afirmacijom inovativnih turističkih proizvoda, koji će izići iz “sjene” sunca i mora, postati turistička destinacija tijekom cijele kalendarske godine. Osmišljenim i dugotrajnim radom na podizanju kvalitete turističkog proizvoda i u destinacijama u kojima je on do sada nažalost bio na niskoj razini, postići ćemo ujednačen i raznovrstan turistički proizvod u svim regijama, prilagođen gostima visokih prohtjeva. Novi pristup turizmu rezultirat će time da neke naše regije, poput npr. Dalmatinske zagore ili kontinentalne Hrvatske sa svojim pitoresknim mjestima, jedinstvenom prirodom, kulturom i gastronomijom, veoma brzo postanu omiljena turistička destinacija brojnim turistima. Trenutačno se projekt “Hrvatska 365” provodi u 14 morskih i 8 kontinentalnih pilot-destinacija. Važno je da svaka od njih poboljša postojeću turističku ponudu te uvede minimalno dva inovativna proizvoda koja želi razvijati u budućnosti kako bi se turistima omogućilo kvalitetno i sadržajno iskustvo te boravak i izvan glavne turističke sezone. U 2014. godini dodijelili smo 5 milijuna kuna potpore ovom projektu, dok se u ovoj godini predviđa čak 24 milijuna kuna direktnih i indirektnih ulaganja.

Novac planiramo utrošiti u novi megaprojekt “Tour of Croatia” (po uzoru na Tour de France), podršku otvaranju novih zračnih linija te uspostavu suradnje s velikim turoperatorima i zračnim prijevoznicima s kojima do sada nismo poslovali. Potpore će dobiti i nerazvijena područja. Ono što osobito veseli i ohrabruje jesu podaci koji pokazuju da je u prvoj godini primjene projekta “Hrvatska 365”, u prosincu prošle godine zabilježeno povećanje broja noćenja od 8 posto, u siječnju ove godine za 19 posto te u veljači za 15 posto, što pokazuje da će se taj trend nastaviti cijele godine, pri čemu ćemo ostvariti vidljiv rast turističkog prometa. Uvjeren sam da ćemo novim pristupom razvoju turizma te uvođenjem novih proizvoda na tržištu u kratkom roku uspjeti ojačati snagu brenda, značajno povećati prosječnu dnevnu potrošnju te osjetno povećati broj turističkih dolazaka u predsezoni i posezoni. Sve to značajno će povećati ukupne prihode od turizma, što će neizbježno dovesti i do poželjne promjene strukture smještajnih kapaciteta u korist hotelskog smještaja, što je nužan preduvjet za pružanje vrhunskih usluga u turizmu.

Turistička svijest se gradi već u predškolskoj i osnovnoškolskoj dobi najmlađih uzrasta, a ne samo gledanjem jumbo-plakata ili promidžbenih spotova. Ona se nadograđuje školovanjem i prilagođavanjem naših sveučilišta zahtjevima turističke industrije i tržišta. Društvo poput našeg mora prilagođavati svoj društveni razvitak i zahtjevnim standardima globalnih turističkih tokova. Turizam je jedan od ključnih pokretača gospodarskog razvitka i blagostanja zemlje. Stoga u ime svih turističkih djelatnika apeliram na sve relevantne društvene skupine, od političara i gospodarstvenika do kulturnih radnika i znanstvenika: dajte svoj doprinos razvitku turizma!

*autor je direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 07:28