Imam sreću što sam u kazalištu oduvijek imala priliku igrati divne dramske uloge od “Breze”, preko “Fedre” do uloge Barbare u “Kolovozu u okrugu Osage”, a prošle sezone sam ih igrala u tri predstave, u “Dvoje”, “Sjećanju vode” i u “Rikardu III.”, kaže Bojana Gregorić Vejzović koja je nominirana za kazališnu nagradu Zlatni Studio u kategoriji najbolja glumica.
Gaza preko glave
“Bojana Gregorić Vejzović tešku, nezahvalnu ulogu kraljice Margarete u “Rikardu III.” igra suvereno, pri čemu treba, prije svega, znati stajati na sceni, nositi jednako uvjerljivo i “poziciju” i haljinu. U nas je sve manje ozbiljnih ženskih uloga na repertoaru, a ova je ogledan primjer koncentrirana i dojmljiva rada i na cjelini i na detaljima.” Tim je riječima žiri obrazložio nominaciju za najbolju glumicu u kazalištu glumice Dramskog kazališta Gavella, koja glumi u Shakespeareovu komadu u režiji Aleksandra Popovskog. Koliko joj je bilo komplicirano iznijeti na scenu tu tragičnu Shakespeareovu junakinju?
- Margareta je snažna žena koja poput ranjene zvijeri prosipa žuč. Iako mala uloga, iznimno je iscrpljujuća jer Margareta poput eksplozije dođe i tugom poruši svaki tračak svjetlosti. Tražila sam je s redateljem u raznim improvizacijama i raznim načinima igre, a onda se na jednoj probi sve posložilo u savršeni mozaik tuge i bijesa. Sama sam osmislila da je Margaretina glava zamotana u gazu, to je metafora, ne samo odustajanja od konvencije dvora, nego i ranjene psihe te srca koje neće zarasti nikada - govori o scenskoj pojavnosti Margarete u “Rikardu III.”.
U prethodnim izvedbama “Rikarda III.” u Gavelli kraljicu Margaretu utjelovile su 1986. Vlasta Knezović i 1997. Semka Sokolović Bertok...
- Godine 1997. kad je Semka igrala Margaretu, u istoj predstavi igrala sam Lady Ann. Vrijeme leti... No, svaka predstava rukopis je za sebe i nemoguće su usporedbe. Obje su divne glumice i igrale su odlično na svoj način u zadanoj režiji - kaže glumica koja posljednjih godina radi intenzivno i na televiziji i u kazalištu.
Kvalitete predstave
- Radim puno jer volim svoj posao, on me rehabilitira od gluposti kojima smo izloženi svakodnevno. Dokazivanje sigurno nije dobar temelj niti inspiracija za umjetničko stvaralaštvo. Želja mi je da umjetničkim ostvarenjima pružimo publici pa i sebi trenutak veselja i katarzično pročišćenje s vjerom da scensko promišljanje života i postojanja obogaćuje našu sredinu, čineći je humanijom i pametnijom… - nada se da kazalište blagotvorno utječe na okruženje.
Predstava “Rikard III.” konkurira za najbolju predstavu za nagradu Zlatni Studio, a Bojana Gregorić Vejzović kao najveće kvalitete kazališnog naslova nabraja sjajan ansambl, maštovitu i jezgrovitu režiju Aleksandra Popovskog i glazbu Marjana Nećaka koja daje poseban pečat svakoj sceni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....