Jedne proljetne njujorške večeri na križanju ulica Mulberry i Spring, u središtu susjedstva NoLiTa, odvijala se neplanirana zabava. Večera u obližnjem azijskom restoranu bila je pomalo dosadna, no vrlo se brzo pokazalo koji se dio stola odlično slaže i Brian nas je spretno okupio u svome dnevnom boravku gdje nas je dočekala ohlađena boca rosea. Nikada ranije nisam vidjela ljepši dnevni boravak u New Yorku, gradu zagušljivih stanova s patuljastim kupaonicama. Ovaj je bio barem trostruko veći nego što je to doista bilo potrebno, s beskrajno visokim stropovima i elegantnim Hermès namještajem. Nisam bila sigurna je li se raznoliko društvo, od kojih se dobar dio ljudi upoznao tek netom ranije, toliko dobro zabavlja zbog zanimljivosti diskusije ili je za atmosferu zaslužna raskoš ambijenta. Zabavu smo napustili u sumnjivim satima, kada se noć polako meškolji ka jutru, pa sam se osvrnula prema Brianovoj adresi. Opisani dnevni boravak u prostranom stanu skrivao se u bezličnoj zgradi od smeđe cigle, između neuglednih trgovina s vinima na popustu i nizozemske prodavaonice palačinki.
Idućeg jutra, na brunchu s Jasmine, moja engleska prijateljica koja odnedavno živi na Manhattanu, nije prestajala pričati o domaćinu zabave Brianu, brokeru s Wall Streeta. Osim što je vrlo zgodan i šarmantan, nije joj promaknula činjenica da Brian živi u takvom stanu. Nisam joj imala srca reći da ako se ikada ponovi slična zabava, to neće biti na istoj adresi. Brian je, naime, član kluba ThirdHome, online platforme koja omogućuje vlasnicima luksuznih nekretnina korištenje takvih domova po cijelom svijetu. “Klub se sastoji od vlasnika luksuznih kuća za odmor koji razmišljaju na sličan način. ThirdHome se razlikuje od svih postojećih klubova za putovanja. Raskoš, povjerenje i pristup koje nude su neusporedivi. Članovi dobivaju ekskluzivnu mogućnost uživati u najljepšim kućama na svijetu, a da ne moraju trošiti novac. Vrijednost je golema i nema ograničenja putovanjima”, stoji u prezentaciji kluba. Dakako, uvjet za pristup je posjedovanje barem jedne prekrasne kuće na atraktivnoj lokaciji.
Kako je Brian u sustav uključio svoju kuću u Aspenu, svaki put kada je netko od članova kluba koristi daje mu bodove koji Brianu omogućuju boravak u luksuznom njujorškom penthouseu ili vili na Ibizi, gdje odlazi idući mjesec. Otkad koristi ThirdHome, Brian odbija plaćati hotele. Njegovo planiranje godišnjeg odmora danas podrazumijeva pregled raspoloživih nekretnina. Za iduću godinu već je bukirao tjedan dana u Južnoafričkoj Republici i tjedan u Cannesu.
Kada sam o konceptu razgovarala sa svojim švicarskim prijateljima, toliko su se oduševili da su već idućeg dana postali članovi kluba, u sustav uključivši svoju kuću na karipskom otoku Nevis. Rachel mi već danima šalje linkove na vile koje namjerava posjetiti čim nakupi bodove. Isto je reagirala Ruskinja Eugenia, koja se planira uključiti sa svojom kućom u Los Angelesu.
Čitava priča za mene je novo otkriće o svijetu vrlo bogatih. Nikada ranije nisam razmišljala o činjenici koja je fundamentalni dio strategije ThirdHomea - bogati ne vole trošiti novac, ili - bogati vrlo rado ne troše novac. Sada znam i da postoji jedna točka imućnosti koja omogućava mnogo više besplatnih stvari nego što bismo mogli zamisliti.
Alicia, koja ima vlastitu PR agenciju u Londonu, velik dio svoga vremena provodi nudeći luksuzne poklone slavnim osobama, medijskim urednicima i internet influencerima. Upravo nagovara suprugu jednoga glazbenika da pristane na luksuzni godišnji odmor u novom resortu s pet zvjezdica. Let business klasom uključen je u pozivnicu. Čitavu večer jednog je glumca nagovarala da prihvati sat koji mu je namijenio njezin klijent IWC, a poklon-vrećice koje slaže za potrebe luksuznih evenata nerijetko premašuju vrijednost od tisuću funti. “Ako si na listi klijenata luksuznih brendova ili barem malo slavan, vrlo je vjerojatno da puno stvari nećeš morati kupovati, uključujući odjeću, nakit i torbe”, govori Alicia. Kako u SAD-u sve dolazi u XXL izdanju, tako i izdaci za slavne osobe koji, procjenjuje New York Magazine, nerijetko stoje više od stotinu tisuća dolara godišnje.
Gary, koji radi za salon automobila Ferrari u Londonu, puno truda ulaže u animiranje svojih starih klijenata. Tko je jednom kupio Ferrari očekuje “poklone” u obliku pozivnice u tvornicu Ferrarija u Italiji ili vikenda u Ženevi za dvije osobe, svi troškovi plaćeni. Središnji butik Dior u Londonu svakih nekoliko mjeseci svoje vjerne klijentice poziva na zajedničko druženje - bilo da se radi o premijeri filma o kojem priča cijeli grad, domjenku u restoranu s tri Michelinove zvjezdice ili ručku na trendovskom umjetničkom događanju Frieze. Chanel je neki dan svoje klijentice pozvao na predstavljanje nakita u rezidenciji francuskog veleposlanika koji je bio domaćin događanja. Takve su pozivnice podsjetnik pripadnosti vrlo poželjnom zatvorenom klubu. Iako njegovi članovi vole vjerovati da se takvo neslužbeno članstvo ne može kupiti novcem, u središtu svega je, dakako, novac. Luksuzni butici imaju naznaku klijenata koji prijeđu određeni iznos potrošnje, nakon čega postaju VIP klijenti, pozicija s koje se može skliznuti ako više od dvije godine nije bilo nove kupnje.
Odlična alternativa posjedovanju jest biti okružen prijateljima koji posjeduju - kuće, brodove, članstva i privilegije. Prije nekoliko dana Brian iz New Yorka javio se e-mailom naslovljenim “Hitno”. Na ThirdHomeu upravo se oslobodila senzacionalna vila na Santoriniju i Brian nas poziva da s njime provedemo tjedan dana. Polazak: idući ponedjeljak. Listajući slike bijelog dvorca okruženog mediteranskim plavetnilom, teškog sam srca pisala Brianu da nam, kao roditeljima dvoje male djece, nije moguće organizirati odmor samo za odrasle, osobito ne u roku od četiri dana. Jasno je da neoženjeni playboy Brian ne može zamisliti da se njegova vila pretvori u dječje igralište. Niti mi ne odgovara na e-mail. U čitavu priču, vjerujem, već je uskočila druga serija prijatelja i Brian upravo pakira svoju Louis Vuitton prtljagu kako bi u ponedjeljak ispijao koktel s najljepše terase u Grčkoj. Prijateljstva s prijateljima koji posjeduju su poput svakog članstva u klubu bogatih: tko im nije dostupan svojim učestalim investicijama, bilo vremena ili novca, postaje nezanimljiv, a dobrodošlica se topi u finim pićima kojima nazdravljaju s nekim novim prijateljima.
Kolumne i intervjue Ane Muhar možete čitati i na ovoj POVEZNICI.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....