INTENZIVNI BLJESKOVI

Znanstvenici uspjeli snimiti ‘plavi mlaz‘, riječ je o izuzetno rijetkom fenomenu u prirodi

Plavi mlaz
Za razliku od običnih munja, ‘plavi mlazovi‘ se tijekom grmljavinske oluje kreću prema gore i prazne u najvišim slojevim stratosfere

Europska svemirska agencija (ESA) objavila je zanimljiv video koji prikazuje izuzetno rijedak fenomen, tzv. “plavi mlaz” kojeg je zabilježila zvjezdarnica ASIM smještena na Međunarodnoj svemirskoj postaji, piše portal Kozmos.hr.

Za razliku od običnih munja, “plavi mlazovi” se tijekom grmljavinske oluje iz oblaka se kreću i prema gore i prazne se u najvišim slojevima stratosfere, a mogu doseći i 50 kilometara visine u samo nekoliko milisekundi zbog čega ih je teško uočiti i još teže snimiti.

Europska svemirska agencija uspjela je uhvatiti “plavi mlaz” u oblacima u blizini otoka Naru u Tihom oceanu. Pojavio se nakon pet intenzivnih bljeskova od kojih je svaki trajao po 10 milisekundi.

Snimak munje “plavog mlaza” iz svemira pomoći će znanstvenicima razumjeti ne samo kako se javljaju munje, već i kako grmljavinske oluje mogu širiti stakleničke plinove u atmosferi. Do sada su istraživači imali samo fotografije fenomena snimljene sa Zemlje.

Izvorne snimke još nisu otkrivene javnosti, ali Europska svemirska agencija objavila je umjetničku vizualizaciju ovog fenomena.

20. rujan 2024 02:53