NEOBIČNO BIĆE

VIDEO: ZADIVLJUJUĆI PRIZORI Znanstvenici na dnu Pacifika otkrili prvu flourescentnu kornjaču

Screenshot

Znanstvenici su u dubinama južnog Pacifika nadomak Salamonskog otočja pronašli prvog 'svjetlećeg' reptila, odnosno prvu biofluorescentnu kornjaču.

Ovo neobično stvorenje otkrio je u srpnju ove godine morski biolog David Gruber koji je ronio oceanom noću kako bi snimio biofluorescentne morske pse i koraljne grebene.

Gruber je za National Geographic ovu ugroženu vrstu kornjače opisao kao veliki svemirski brod koji mu je uplovio u vidokrug.

U ekskluzivnoj snimci National Geographica, kornjača svijetli zelenom i crvenom bojom, iako se smatra da bi crvena boja mogla biti i od algi koje rastu na njezinom oklopu.

Znanstvenici tek moraju otkriti zašto kornjače posjeduju ovo neobično svojstvo, no biofluorescenciju ribe i koralji obično koriste kako bi pronašli, odnosno privukli plijen, obranili se ili pak kao neki oblik komunikacije - kako bi privukli partnera za parenje.

No znanstvenici napominju kako će ovaj fenomen biti teško proučavati pošto postoji vrlo malo ovakvih vrsta.

Inače, biofluorescencija je proces tijekom kojeg organizam apsorbira svjetlo, transformira ga i emitira u drugoj boji.

20. rujan 2024 20:45