DOKAZANA SOLIDARNOST

NAJBOLJI PRIJATELJ Pas neće uzeti hranu od vas ako niste bili dobri prema njegovom vlasniku

Psi su, kako je poznato, velike izjelice, ali nedavno istraživanje objavljeno u znanstvenom časopisu Animal Behaviour pokazuje da će čovjekov najbolji prijatelj odbiti poslasticu koju mu nudi netko tko je bio zao prema vlasniku psa.

Japanski istraživači sa sveučilišta u Kyotu proveli su eksperiment s 18 pasa u tri grupe. Pritom su testirali kako psi reagiraju na situaciju u kojoj je vlasnik trebao pomoć pri otvaranju kutije. U sve tri skupine vlasniku psa prišla su dva potpuna neznanca. U prvoj grupi vlasnik psa je ušao u prostoriju i zatražio od neznanca pomoć pri otvaranju kutije, a ovaj je to izričito odbio.

U drugoj grupi vlasnik je dobio pomoć od stranca, a u trećoj grupi oba neznanca ponašali su se neutralno kad ih je vlasnik psa zamolio za pomoć. Nakon odigravanja prve situacije, dva su neznanca ponudili psu istu vrstu hrane. Psi su u pravilu ignorirali ponudu od neznanca koji je odbio pomoći njihovim vlasnicima, a prihvatili bi je od neutralnog neznanca.

Istraživači kažu da kad bi se psi ponašali isključivo u vlastitom interesu, ne bi birali od koga će uzeti hranu, ali ovdje to nije bio slučaj. Takvo društveno uvjetovano ponašanje kod ljudi se razvija tek s tri godine starosti, a u ostatku životinjskog svijeta je vrlo rijetko.

20. rujan 2024 09:00