VENECIJA - Milijun i pol ljudi posjetilo je Palazzo Grassi i Punta della Doganu, dva venecijanska muzeja u vlasništvu modnog magnata Francoisa Pinaulta, čime su oboreni mnogi rekordi. Kroz londonski muzej Tate Modern, koji se najčešće uzima kao primjer dobre posjećenosti, prošlo je pet milijuna ljudi u deset godina.
Punta della Dogana je prostor bivše carinarnice koji je pretvoren u muzej prije dvije godine, a Palazzo Grassi je Pinault od Fiata kupio prije pet godina. Druga najposjećenija izložba u cijeloj Italiji lani je bila Pinaultova izložba “Mapiranje ateljea”, čime je nadmašena čak i Caravaggiova retrospektiva. Za ulaz na oba muzeja u vlasništvu kolekcije Pinault i ovih dana vladaju velike gužve.
Tempiranje otvorenja
Pinault, naime, uvijek tempira da mu se izložba otvori dan prije Venecijanskog bijenala. Postoji čak i posebni vaporetto koji direktno povezuje ta dva muzeja.
I Miuccia Prada je otvorila svoj muzej u Veneciji, koji je preuređen u prostoru Ca’ Corner della Regina. Kao i Pinault, i modna je kreatorica bacila rukavicu u lice Bijenalu. Naime, iako preuređenje prostora venecijanske palače iz 18. stoljeća nije do kraja napravljeno, nije željela čekati dovršenje, nego je tempirala da muzej bude otvoren isti dan kad i Bijenale.
Na otvorenje su joj došli, uz brojne poznate umjetnike poput Jeffa Koonsa, i Elton John s djetetom i mužem te Courtney Love. Modni dizajner Riccardo Tisci stigao je, pak, u Veneciju kako bi dao podršku svojoj najboljoj prijateljici, srpskoj umjetnici crnogorskog podrijetla Marini Abramović. Ona je ove godine predstavnica crnogorskog nacionalnog paviljona u kojemu je izložila vlastiti projekt pretvaranja nekadašnje jugoslavenske tvornice Obod u Cetinju u novi multimedijalni muzej.
Brod umjetnosti
U Veneciju je stigao i Roman Abramovič sa suprugom Darijom Žukovom, povjesničarkom umjetnosti. Abramoviča je u Veneciji bilo nemoguće promašiti: golemi crni brod privezan na Rivi sedam mučenika, neposredno uz Giardine, koji je čuvala sigurnosna služba.
I na tom se brodu projicira umjetnost. Daria Žukova, vlasnica najveće galerije suvremene umjetnosti u Rusiji - Garage, naručila je od 60-ak umjetnika da naprave lažne reklame u trajanju od 15-ak sekundi koje se vrte na gigantskom ekranu. Te su forme zamišljene kao prosvjed protiv sve većih reklama koje zaklanjaju fasade Venecije. No, Daria Žukova nije primijetila da i njezin veliki brod zaklanja pogled.
Na svu sreću, nimalo smiješna nije zbirka velike umjetnice u modi Miuccije Prade. Spoj fresaka i staklenih figurica iz radionica venecijanskih majstora prošlih stoljeća u Ca’ Corner della Regina s nekim od najprovokativnijih umjetničkih umova današnjice rezultira nadahnutom izložbom koja iz sobe u sobu oduševljava neobičnim kombinacijama: gigantske lopte za plažu Damiena Hirsta i noj Maurizija Cattelana čija je glava zabetonirana, zatim pingvini, prasac, torzo i glava žene, rad “Fait d’Hiver” Jeffa Koonsa i mnogi drugi smješteni su u sobama optočenim zlatnim bojama i s mramornim podovima.
Pradin ukus je besprijekoran, kao i njezine neobične kombinacije. Iako u umjetnosti najviše voli “hrabre i strastvene šezdesete godine”, izlaže uglavnom suvremenu umjetnost.
Među njezinim omiljenim radovima je “Srebrni portret Doriana Graya” koji potpisuje Walter De Maria. Taj portret je inače na zidu njezina doma u Milanu. U zamjenu za restauraciju zgrade Prada će ovu palaču moći koristiti sljedećih 12 godina, a tada će se vjerojatno preseliti u Milano gdje joj poznati arhitekt Rem Koolhaas, njezin prijatelj, gradi novi muzej.
ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU JUTARNJEG LISTA
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....