Većina vozača ne zna čemu služi poluga koja se nalazi na gotovo svakom središnjem retrovizoru. Ako ste ju probali koristiti po danu, najčešće ste samo primjetili da odjednom skoro ništa ne vidite u retrovizoru, ili da gledate u krov automobila. No, ako ste ju iskoristili po noći, dok vam je u retrovizor blještalo dugo svjetlo automobila iza vas, vjerojatno ste shvatili njenu svrhu.
Središnji retrovizor nije jednostavno ogledalo, već prizmatični klin - ogledalo koje se nalazi iza stakla. Poluga prebacuje između dvije pozicije - u jednoj prizor iza automobila vidimo u ogledalu, a u drugoj vidimo refleksiju u staklu, koje reflektira samo 4% vidljive svjetlosti.
Svrha ovakve konfiguracije je zaštita od odbljeska i dugih svjetala po noći - umjesto da vas zaslijepe svjetla vozila iza vas, prebacivanjem poluge na drugu poziciju za gotovo 96% se smanjuje intenzitet svjetla u retrovizoru, što je još uvijek dovoljno da prema svjetlima odredite udaljenost vozila iza vas, no nedovoljno da uzrokuje zasljepljenost.
U novijim automobilima ili starijim automobilima više klase, retrovizor umjesto prizmatičnog klina ima fotoreceptore koji detektiraju količinu svjetlosti koja dopire u ogledalo, a kada svjetlost pređe određenu razinu, aktivira se elektrokromatski sustav, koji pod prisustvom napona zatamnjuje staklo, tj. čini ga manje refleksivnim.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....