E MOBILNOST

Vozili smo Tesla Model 3 Long Range AWD Praktičan i sposoban gadget na kotačima

Tesla Model 3.
 Marko Miscevic/Cropix
Tesla 3 u segment unosi prijevremenu budućnost automobila, koja je iskoristiva, jednostavna i moćna

Mi koji smo odrasli u analognim vremenima s nešto više čuđenja doživljavamo promjene, a one su postale stvarnost, a ne više budućnost. Posljednji uradak vizionara iz Pretorije donosi jedan novi koncept. Teslina pojava ne otkriva na prvu svoje adute. Sprijeda je primjetan izostanak otvora za zrak, a po boku forma kupe limuzine. Kvake na vratima sljubljene su s karoserijom, a poklopci prtljažnika ovdje su sprijeda i straga.

image
Tesla Model 3.
Marko Miscevic/Cropix

Teslu otvaram prislanjanjem kartice na B nosač. Može i automatski, no kako nisam instalirao Tesla aplikaciju na mobitel otvaranje sam morao odraditi pomoću kartice. Istu sam zbog toga prislonio na središnju konzolu kod naslona za ruke kako bi upalio motore. U unutrašnjosti čisti minimalizam na kojem bi pozavidjeli i Skandinavci. Sve što očekujete u klasičnom automobilu ovdje je izostalo. Nema silnih gumbića, nema mjernih instrumenata i kontrolne ploče ispred vozača, nema kvaka u vratima. Samo prekidači za podizanje i spuštanje prozora te namještanje sjedala podsjećaju na klasiku. Sve ostalo smješteno je na veliki 15” displej smješten središnje.

image
Tesla Model 3.
Marko Miscevic/Cropix

Na njemu, priznajem vrlo lako, uspijevam naći u opcijama podešavanje retrovizora i upravljača. Dvije kuglice smještene na upravljaču funkcioniraju poput miša i vode vas kroz sve opcije koje su pred vama. Daljnjim pretraživanjem otkrivamo dva moda vožnje, Chill i Sport, tri moda namijenjena upravljaču, menije za podešavanje osvjetljenja, otključavanja preko mobitela, odabira prikaza displeja, vožnje, autopilota, navigacije... Posljednja je besprijekorna, a među brojnim opcijama dobro smo se nasmijali kada smo pronašli i podešavanje prdaca za pojedino sjedalo. Klasičare će oduševiti Atari igrice. Vrijeme je za vožnju, u našem slučaju srednjeg modela, Tesla 3 Long Range AWD. Osnovniji slabiji model ima samo stražnji pogon, dok Performance izvedba raspolaže s 450 KS!

image
Tesla Model 3.
Marko Miscevic/Cropix

Nema klasičnog paljenja, brundanja i vibracija. Ručica smještena iza upravljača s desne strane ima klasičan raspored poput automatika pa odabiremo D za vožnju i idemo. Čeka nas 430 konja snažan automobil i 644 Nm okretnog momenta trenutno dostupnog na dodir papučice gasa. O Chill modu nismo razmišljali pa već prvim kilometrima postajemo svjesni dinamike ovog automobila. Još smo prije dva tjedna sjedili u Porscheu 911 Carreri S, a ova obiteljska limuzina udara tempo u rangu sa spomenutim sportskim automobilom. Za 4,6 s lovimo 100 km/h, no ono što posebno impresionira su međuubrzanja. Bilo da vozite 60 ili 130 km/h stisak papučice gasa rezultira trenutnim silovitim ubrzanjima koja nadmašuju i najmoćnije izvedbe njemačkih konkurenata. I ne samo to.

image
Tesla Model 3.
Marko Miscevic/Cropix

Unatoč velikoj ukupnoj težini koja iznosi 1.847 kg automobil ima, zbog smještaja baterija, vrlo nisko težište, a pogon na sva četiri kotača vrlo je dobro izbalansiran te jurnjava zavojima nije nepoznanica. Regenerativno kočenje zahtijeva malo privikavanja u vožnji, no njime štedite kočnice i opskrbljujete automobil električnom energijom. Doseg ovog modela iznosi 560 km što je u većini slučajeva sasvim dovoljno. Kupovina Tesle 3 moguća je preko weba, no na službenim stranicama još nema Hrvatske.

image
Tesla Model 3.
Marko Miscevic/Cropix

Ukratko
Tesla 3 je kvalitetom izrade i finalnom izvedbom nadmašila skuplje prethodnike ove tvrtke. Bolja joj je i dinamika u vožnji, osobito zavojitim cestama, gdje pogon na sva četiri kotača funkcionira odlično
Osnovni autopilot održava razmak, zadržava auto u traku i zahtijeva ruke na upravljaču. Napredniji sustav treba nadoplatiti

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 13:03