Dugo ste o tome razmišljali. Vagali opcije. Oprostili ste se od članova obitelji i prijatelja. Obećali ste si da se ništa neće promijeniti. Međutim, nešto će se ipak morati promijeniti jer ste odlučili trajno i nepovratno obrisati svoj profil na Facebooku, najvećoj društvenoj mreži na svijetu.
Jeste li to napravili zahvaljujući nesigurnosti koju je u vas unio skandal povezan s tvrtkom Cambridge Analytica? Možda zbog apela Briana Actona, suosnivača WhatsAppa? Ili Elona Muska? Napornih oglasa i beskonačnih količina fotografija djece, hrane, životinja i putovanja? Jedinih te istih iz dana u dan?
Razlozi su na kraju krajeva nebitni. Bitno je da ste otišli.
Međutim, što sada?
Prvo, nemojte žuriti s preuzimanjem svih mogućih aplikacija i prijavljivanjem na servise koji će zamijeniti sve stvari koje ste radili na Facebooku. Umjesto toga, iskoristite vrijeme bez Facebooka za ponovno promišljanje svog odnosa prema mobitelu, društvenim medijima i internetu u cjelini.
Postavite si stoga pitanje: Što ja zapravo radim na Facebooku? Ako vaša aktivnost svodi na objavljivanje svojih i gledanje tuđih fotografija, slanje i primanje poruka te informiranje o događajima, Alex Hern iz The Guardiana, sam bivši korisnik Faceboka, kaže da imate nekoliko opcija.
Ako vam je samo bitno da niste na Facebooku i nemate ništa protiv njegovih drugih proizvoda kao što su Facebook Messenger i WhatsApp, okrenite se tim aplikacijama.
WhatsApp tu predstavlja najbolju opciju zbog totalne enkripcije komunikacije između korisnika (svi korisnici s kojima komunicirate moraju imati posljednju verziju aplikacije da bi potpuna enkripcija funkcionirala u grupnim razgovorima, op.a.). To znači da Facebook neće nikada moći pristupiti vašim porukama. Ako želite napustiti Facebook u potpunosti, možete preuzeti aplikaciju Signal. Na njemu vam nitko neće uzimati podatke i umjesto korisničkih računa koriste telefonske brojeve. Plus, Signal je besplatan i lako ga je koristiti.
Ako vam Signal nije po volji, možete pokušati s Telegramom koji, poput Facebookovog Messengera, nudi opciju razgovora s robotima.
Uz pomoć servisa kao što su Paperless Post i Eventbrite možete organizirati događaje. Paperless Post je bolji za manja okupljanja, dok Eventbrite služi za organizaciju većih događaja.
Onda dolazimo do fotografija.
Facebook je najveća svjetska platforma za dijeljenje fotografija. Druga najveća, Instagram, u vlasništvu je Facebooka. Google Photos je gladan vaših podataka, a Appleov iCloud radi samo na Appleovim uređajima.
Kao alternative Facebooku nameću se Twitter, Snapchat, Tumblr i Imgur. Na tim platformama fotografije možete dijeliti s velikim brojem korisnika. Naravno, sve ovisi o tome koliko je vaših prijatelja i poznanika na tim platformama i koliko vam je bitno da s njima dijelite sve što fotografirate i snimate. Ako vam ništa od toga ne zvuči privlačno, možete im fotografije poslati emailom ili porukom.
Tu je i Vero, servis koji je nedavno doživio rast popularnosti. Osnivači aplikacije tvrde da se na njoj neće pojavljivati oglasi, ali da će se u budućnosti naplaćivati članstvo. Oni koji koriste Vero hvale njegovo sučelje i funkcionalnost, međutim tu ćete naletjeti na isti problem kao i s Twitterom, Snapchatom i ostalima. Vaše korisničko iskustvo će ovisiti o količini ljudi s kojima se možete povezati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....