DOKTOR GADGET

Snimite Đukinu svadbu i trkom u Cannes

Film Paranormal Activity montiran s ‘kućnim softverom’, koštao je 15 tisuća dolara, a u dva mjeseca zaradio je čak 107 milijuna dolara

OK, svima je već odavno poznato kako je Quentin Tarantino, jedan od najvećih redatelja ikad, prije filmske karijere radio u videoteci i trudio se pogledati sve što je ikad snimljeno. Ali, evo nove priče o uspjehu jednog drugog redatelja koji stoji iza najprofitabilnijeg hollywoodskog filma.

Oren Peli radio je kao programer videoigrica i nije imao nikakvog iskustva u režiranju filmova. Ali onda je godinu dana na internetu gledao on-line tečajeve pomoću kojih je naučio montirati video. Kad je potpuno svladao montažu, snimio je film u svojoj kući u San Diegu. Snimao je samo sedam dana. Ukupno je uložio oko 15 tisuća dolara.

U dva mjeseca otkako se prikazuje u američkim kinima Pelijev film “Paranormal Activity” zaradio je 107 milijuna dolara. To je profit od 714.309 posto! (Dosad je “Blair Witch Project”, s uloženih 60.000 i zarađenih 249 milijuna dolara, bio film s najvećom razlikom između troška i zarade.)

Ipak treba dugo učiti

Što se krije iza jednog takvog čuda? Ideja za film (u ovom slučaju horor o mladom paru koji ima demona u kući), sreća (nakon što je počeo obilaziti festivale, film je pokazan Spielbergu koji ga je otkupio i dao Paramountu), ali - možda najvažnije jer se radi o relativno novom fenomenu - genijalan, lako shvatljiv i masovno dostupan software za montiranje videa.

Apple je možda najpoznatiji po Mac kompjuterima, iPodu i iPhoneu, ali njegov software za obradu videa Final Cut Studio nije ništa manje genijalan proizvod. Jednako kao i program Adobe Premiere, upakiran u ultimativni paket kreativnog softwera Adobe CS4 Master Collection.

Ti programi mogu u videosadržaju proizvoditi efekte za koje ste do jučer mislili da koštaju milijune dolara i da ih samo Spielberg, Lucas ili Tarantino smiju koristiti.

Ako me pitate jesu li ovo programi pomoću kojih svaki Dule iz Gornjih Pripižđevaca može smontirati Đukinu svadbu i pobijediti na Canneskom festivalu, pokopavši pritom Kusturicu u tri metra duboku raku. Paaa... I da i ne - u šali komentira Marko Butraković, snimatelj iz Osijeka koji radi dosta dobre stvari na ovim programima (kratki film o besplatnim zagrljajima, koji su režirali Butraković i Elvir Tabaković, zaista vrijedi pogledati na bespla.org). Njegov komentar zapravo govori da nijedan softwer ne može nadomjestiti nedostatak sadržaja, ali i da su Final Cut i Adobe Premiere programi na kojima treba učiti i raditi dugo vremena prije nego što se postane dobar.

Video umjesto pisma

Final Cut Studio koristi vojska entuzijasta, amatera i poluprofesionalaca, ali to je program na koji se oslanjaju i najbolji: u njemu su montirani filmovi braće Cohen, Francisa Forda Coppole, emisije BBC-ja...

Ako već živite u vremenu u kojem je snimanje videa (mobitelom, fotoaparatom, kamerom) postalo kao nekad pisanje pisma, zašto ne biste postali izvrsni u tome? Ako ne osvojite Hollywood ili Cannes, uvijek ćete moći zabilježiti Đukine svečane trenutke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 15:21