Toyota svojim posljednjim projektom doslovno želi dohvatiti zvijezde. Naime, predstavljen je lunarni kruzer pogonjen revolucionarnom tehnologijom..
Dio je to napora Japana da proširi svoju prisutnost u svemirskim istraživanjima, a očekuje se da će lunarni rover kojim će upravljati astronauti krenuti na svoj put prema Mjesecu nekad 2029. godine - iste godine za kad je predviđen dolazak prvih japanskih astronauta u Gateway lunarnu svemirsku stanicu. Prve slike koncepta objavljene su na društvenoj mreži X, odnosno nekadašnjem Twitteru.
Ideja je upotrijebiti tehnologiju obnavljajućih ćelija za stvaranje energije s ciljem da se jednom u budućnosti kao izvor energije počne koristiti vodeni led s Mjeseca.
Toyota je pojasnila da će se tijekom dnevnih perioda pomoću solarne energije i vode postupkom elektrolize proizvoditi vodik i kisik, a gorive ćelije će osigurati energiju tijekom 14 noćnih sati na Mjesecu.
Kako se ova tehnologija oslanja na vodu, za početak će biti potrebno osigurati alternativni izvor vode zbog čega će veliki spremnici vode biti poslani na Mjesec zajedno s kruzerom.
Međutim, inženjeri se nadaju da će se u budućnosti za tu svrhu moći koristiti i voda s Mjeseca kako tehnologija bude napredovala.
Na portalu Interesting Engineering je objavljeno: ‘Ovo su vrlo uzbudljiva vremena za svemirska istraživanja i održivu tehnologiju! Ovaj kruzer predstavlja značajan korak naprijed prema istraživanju Mjeseca i zelenijoj Zemlji.‘
U međuvremenu je i CarBuzz izrazio svoje oduševljenje idejom da bi gorive ćelije ovog kruzera ‘jednom mogle biti ugrađene i u automobile na Zemlji‘.
Toyota je kazala da će kruzer moći prevoziti dvoje ljudi i bez punjenja ići čak 42 dana, a samo vozilo može ostati upotrebljivo desetljećima.
Dok se svijet sve više udaljava od motora s unutarnjim izgaranjem fosilnih goriva koji doprinose globalnom zagrijavanju, ovo predstavlja vrlo intrigantan koncept u tijeku potrage za alternativnim gorivima. Iako je lunarni kruzer očito dizajniran za znatno drugačije okruženje, njegova bi tehnologija ipak mogla biti vrlo korisna ovdje na Zemlji.
Prema Interesting Engineeringu, gorive ćelije se ispituju kao potencijalni izvor energije za transportna vozila.
Centar za alternativna goriva Ministarstva energetike SAD-a kazao je da se električna vozila na gorive ćelije (FCEV) mogu napuniti za samo pet minuta i omogućiti domet vožnje do 480 kilometara, a jedina emisija je obična voda. Iako su te gorive ćelije već dostupne, bit će potrebna značajna prilagodba infrastrukture kako bi auti na takav pogon doista zavladali cestama.
Spomenimo i da se u srpnju Toyota pohvalila tehnološkim napretkom u razvoju baterija za električna vozila. Naime, taj proizvođač vozila vjeruje da mu je pošlo za rukom pojednostaviti proizvodnju materijala koji se koriste za učinkovite solid-state baterije što će im omogućiti izradu baterija koje su upola manje veličine, težine i cijene od sadašnjih liquid-state baterija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....