'SHIFT SPLIT'

RAZGOVARALI SMO SA SUOSNIVAČEM REDDITA, MJESTA GDJE POČINJE INTERNET Želite pokrenuti posao? Ovako sam ja uspio

Steve Huffman, suosnivač Reddita, jedan je od govornika na ovogodišnjem četvrtom izdanju Shift konferencije , koja će se 11. i 12. lipnja održati u Splitu.

Kao uvod u Shift Split, koja je nezaobilazno mjesto za edukaciju i upoznavanje ukoliko ste mladi i ambiciozni poduzetnik u Hrvatskoj, napravili smo intervju s Huffmanom te od njega dobili uvid u svijet jednog od najuspješnijeg globalnog 'startupera'.

Četvrto izdanje Shift konferencije , koje će se 11. i 12. lipnja održati u Splitu, nezaobilazno je mjesto za edukaciju i upoznavanje ukoliko ste mladi i ambiciozni poduzetnik u Hrvatskoj. Prilika je to naučite o tajnama uspjeha startup kompanija te upoznate zanimljive i svjetski uspješne poduzetnike. To dodatno potvrđuje i činjenica da je vrijednost kompanija koje su pokrenuli novi govornici na Shift konferenciji viša od milijardu dolara.

Na konferenciji se očekuje dolazak preko 1500 domaćih i stranih stručnjaka iz područja informacijskih tehnologija, predstavnika institucija, investicijskih fondova i studenata.

Ispričajte nam svoje početke - Kako ste se počeli baviti hakiranjem? Kako su izgledali vaši prvi koraci u digitalnom svijetu?

Počeo sam programirati kada sam imao oko osam godina. Otac me upoznao s BASIC-om te je to bio moj početak. Mogu reći da mi je programiranje zapravo životna strast. Po završetku srednjoškolskog školovanja upisao sam studij računalnih znanosti te sam nakon diplomiranja, u suradnji s fakultetskim cimerom Alexisom Ohanianom, pokrenuo Reddit.

Odakle ideja za Reddit? Jeste li ikada mislili da će postati najveća društvena stranica i jedna od najvećih online zajednica?

Od trenutka začetka do realizacije, ideja se 'kuhala' mjesecima. Željeli smo stvoriti kombinaciju Slashdota i Deliciousa. Kvalitetan sadržaj koji nudi Slashdot uz Deliciousov dinamičan prikaz istog. Od tada, ideja je uglavnom ostala nepromijenjena, u dobru i zlu. Jedan od naših glavnih ciljeva bila je centralizacija brojnih manjih online zajednica. Moram priznati da sam ponosan što smo to uspjeli ostvariti, barem djelomično. Rad na Redditu bio je zajednički, Alexisa i mene, do te razine da smo zajedno osmislili i nacrtani logo te ime. U početku mi se ime baš i nije sviđalo jer sam mislio da nitko neće znati napisati ga pravilno.

Koja je razlika između Reddita i recimo popularnih agregatora kvalitetnog sadržaja poput Digga ili StumbleUpona?

Oduvijek sam Digg doživljavao kao loš projekt. I još uvijek je... S druge strane, StumbleUpon je dosta dobar, no nikada se nisam 'zakačio' za njega. I mi smo imali sličnu ideju na početku, no odlučili smo zadržati putanju razvoja koja nam je više odgovarala.

U jednom ste intervjuu rekli 'Volio bih da još uvijek posjedujem Reddit'. Koja je bila vaša reakcija kada ste od Condé Nast Publications dobili ponudu za kupnju vašeg projekta te kada ste osjetili da je vrijeme za napuštanje Reddita?

Ne sjećam se kako sam točno reagirao, no ponuda CN-a nije bila iznenađenje. S njima smo pregovore o kupnji vodili mjesecima. Tri mjeseca kasnije sam odlučio otići. U tim sam se trenucima osjećao potpuno iscrpljeno. Iako se sada čini kako bi odluka da uzmem godišnji ili malo vremena za sebe bila bolja, tada nisam znao što znam danas.

Nakon Reddita osnovali ste Hipmunk, nešto sasvim drugačije. Gdje se krije razlog stvaranja online putničke kompanije okrenute klijentima nakon društvene news stranice? Kako ste iskustvo stečeno na Redditu primijenili na Hipmunk te što vas je uvjerilo da je upravo to ideja koja zaslužuje dodatan razvoj?

Započeo sam rad na Hipmunku jer je moj suosnivač, Adam Goldstein, to želio, zapravo. Oduvijek sam htio raditi s njime i činilo se kao podavat u kojem bih mogao štošta naučiti i napredovati. Razlog uključivanja u Hipmunk je i želja za radom u startupu u kojem se okreće novac. Nisam toliko bio oduševljen branšom putovanja jer je to tržište poprilično zatrpano. Hipmunk i Reddit, stranice su i iskustva koje nemaju ništa zajedničkog. Potpuno iskreno, na početku nisam vjerovao da možemo uspješno lansirati Hipmunk. Štoviše, smatrao sam kako u tri mjeseca mogu i Adamu to objasniti, da se ostavimo toga i počnemo rad na nečem drugom. Međutim, ispada da sam bio u krivu.

Koji su najveći izazovi koje ste morali savladati?

Bilo ih je previše za nabrajati. Znam da će ovo zvučati kao kliše, no 'svaki dan je novi izazov'. Danas mi je glavna prepreka svakodnevni stres i kako se nositi s njime, no ne znam koliko sam uspješan u tome. Hipmunk je okupio nevjerojatan tim ljudi i trebale su nam godine da ga izgradimo. Sve smo izazove suočavali i rješavali zapošljavajući velike ljude.

Koje vam je iskustvo ili anegdota ostala dobro 'zapečena' u sjećanju?

Dan lansiranja je bio poprilično uzbudljiv. Bilo sam toliko nervozan da sam u jednom trenutku i povratio. Potpuno iskreno, nisam imao pojma hoće li se Hipmunk ljudima sviđati ili ne. Srećom, ljudi su 'digli palac gore' i to mi je donijelo ogroman osjećaj olakšanja. Od tada nadalje je jedna vraški dobra vožnja.

Kako reklamirate svoje proizvode i usluge?

S ogromnom dozom discipline. Hipmunk ima cijeli tim posvećen isključivo tome. Riječ je o vrlo teškom poslu, no ekipa je uspjela udvostručiti učinkovitost u posljednjih par mjeseci. Identificiramo se s ciljnom skupinom, pronalazimo gdje se nalaze i pokušavamo im pristupiti. Izmjeri, poboljšaj, ponovi.

Radite li na nečemu novom i zanimljivom?

Naravno! Imamo hrpu novih i cool stvari koje ćemo predstaviti u idućih nekoliko mjeseci.

Osoba s vašim iskustvom sigurno ima uvid u anđeoska ulaganja. Koji biste savjet dali osnivačima startupova koji traže anđela za ulaganje?

Napravite nešto što ljudima treba. Lako je investirati u ljude koji obavljaju posao, a ne samo pričaju o tome.

Vjerojatno ste upoznati s pobunom korisnika na popularnog stranici Imgur oko ukidanja korisničkih računa zbog stavljanja sadržaja nesigurnog za posao (NSFW) u komentare. Jedan od navodnih razloga gašenja računa je sve veći utjecaj oglašivača na osnivače stranica. Kako komentirate to? Vjerujete li da će Reddit isto tako popustiti i staviti oglašivače prije online zajednice korisnika?

Trudim se izbjegavati ukidanje korisničkih računa kada je god to moguće, no razumijem da je situacija vrlo riskantna. Najbolji način da se slični problemi izbjegnu jest njihovo rezanje u korijenu te nedopuštanje da se tako nešto uopće dogodi. A i oglašivači bi trebali do sada znati u što se upuštaju.

Koliko mailova dnevno primite i kako organizirate svoj radni dan?

Puno previše. I što je najgore velika većina su nebitni mailovi. Svakodnevno živim kroz svoj kalendar. Ako nije na mom kalendaru, ne događa se i ne postoji.

Koja je najvažnija lekcija koju ste naučili kao poduzetnik?

Budite iskreni sami sa sobom o stvarima koje planirate postići te jeste li ih sposobni ostvariti. Pitajte brojne ljude za brojne savjete. Isto tako, veza među ljudima s kojima radite, bez obzira jesu li suosnivači ili zaposlenici, je vrlo važna i konstantno trebate raditi na njoj.

Što biste istaknuli kao najvažniji faktor na internetu - privatnost, dostupnost informacija...?

Cijela poanta interneta je da se informacija može širiti gotovo trenutačno i to je ono što je promijenilo svijet. Uvijek će postojati politički ili korporativni igrači koji će pokušati utjecati na stvari zbog jednog ili više razloga, no osnovna mogućnost interneta da pruži slobodnu kretanja informacije će svakako i sve preživjeti, a to je ono što je zaista važno.

Imate li osobu koja vam je uzor u životu te kako se opuštate u slobodno vrijeme?

Nisam siguran imam li jednu osobu koja mi je životni uzor, no prema većem broju ljudi osjećam poštovanje. Većina mojih prijatelja ima svoje kompanije i svi zajedno učimo jedni od drugih. U slobodno vrijeme družim se s prijateljima, pričamo o stvarima koje, srećom, nisu vezane za posao i jednostavno uživam u životu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 03:25