BRŽE, VEĆE, JAČE

Novi trend kod milijardera, klasične jahte su ‘out‘, pogledajte kakva plovila su danas u modi

Megajahta REV Ocean
Mlađi, superbogati vlasnici žele istinski istraživački brod koji prelazi oceane i koji je sposoban doseći udaljene kutke poput Aljaske

Bez ikakve dvojbe superjahte su milijarderima, onom jednom postotku svjetske populacije, obavezan znak statusa i savršen način za putovanje svijetom.

Luksuzne jahte plove svjetskim morima od početka 20. stoljeća, a od tada do danas njihov dizajn i razvoj išao je samo u jednom smjeru - veće, bolje ekstravagantnije i prema najnovijem trendu - spremne za avanturu.

Aktualni trendovi kod gradnje elitnih superjahti danas idu u smjeru povećanja dužine, sve više ih premašuje 100 metara i više, a najbolji je primjer najduža svjetska superjahta Azzam porinuta 2013. koja mjeri 180 metara (otprilike dužina kruzera), u vlasništvu predsjednika Ujedinjenih Arapskih Emirata Khalife bin Zayed al-Nahyana.

To povećanje dužine povezuje se direktno s povećanjem bogatstva pojedinaca, dok s druge strane, zbog procvata industrije tehnologija, milijarderi postaju sve mlađi.

Ti magnati milenijalci žele veće brodove neobičnog dizajna spremnog i za avanturu, za razliku od tradicionalne gradnje besprijekornih bijelih superjahti s mnoštvom paluba koje podsjećaju na svadbenu tortu, kakve i dalje biraju šeici i oligarsi.

Mlađe superbogate vlasnike jahti to ne zanima. Umjesto toga oni žele da njihove plutajuće palače imaju svrhu kao istinski istraživački brod koji prelazi oceane i koji je sposoban doseći udaljene kutke poput Aljaske ili Južnog pola.

Govorimo o istraživačkim ili "explorer" najsuvremenijim megajahtama koje su manje glamurozne od tradicionalnih, često neobičnog oblika, ali su pravi istraživački laboratoriji sa sposobnošću plovidbom ekstremnijim vodama.

"Land Rover za plovidbu umjesto Bentleya", tako britanski dizajneri jahti H2 opisuju ovu novu vrstu luksuznih brodova, piše CNN Travel.

Među njima je i REV Ocean istraživačko-ekspedicijska superjahta koju trenutno gradi norveški brodograditelj Vard. S projiciranom duljinom od 182,6 metara, to je najveća superjahta trenutno u izgradnji koja će biti porinuta dogodine.

image
Megajahta REV Ocean

Kad zaplovi, preuzet će titulu najduže na svijetu Azzamu, a sa 17.440 bruto tona druga po veličini jahta bilo koje vrste, nakon Fulka Al Salamahe.

REV Ocean specifična je superjahta stvorena kako bi odgovarala osobnoj viziji svog vlasnika Kjella Inge Røkkea.

Røkke je milijarder, norveški poduzetnik koji je, nakon što je posjedovao još nekoliko konvencionalnih superjahti, odlučio da želi nešto drugačije: istraživačko plovilo koje može pružiti i osobno zadovoljstvo i pridonijeti poboljšanju stanja svjetskih oceana.

REV Ocean je dizajnirao Espen Øino, a interijer H2 Yacht Design pa plijeni skandinavskim industrijskim šikom, a uz sve ostalo što imaju i druge superjahte raspolaže s predavaonicom, podmornicama i laboratorijima. Vanjska oprema pak osigurava brojne mogućnosti avantura na i pod vodom. Premda REV Ocean nije prva takva superjahta, ovaj je koncept dovela do savršenstva.

Nadalje, ekstravagantne značajke i dalje su vrlo važne kod superjahti, a što se dizajna tiče najbolji je primjer istraživačka superjahta Olivia O, jedna od najveći superjahti vrijedna 200 milijuna dolara koja je zaplovila ove godine i koja se zasad ponajviše drži voda Mediterana.

image
Megajahta Olivia O
Facebook

Projekt gradnje ove 88,5 metara duge, sve samo ne obične motorne istraživačke superjahte, započeo je 2016. godine, a brod je prvi put porinut 2018. godine.

Izrazito robusnog oblika sposobna je i za istraživačke misije, a izgrađena je za izraelskog milijardera Eyala Ofera u poslu s nekretninama i brodarskog magnata.

Za gradnju je bio zadužen renomirani norveški brodograditelj komercijalnih brodova Ulstein Verft kojima je to bio prvi brod za privatnog naručitelja, a Ofer ih je odabrao jer je znao za njihovu stručnost zbog vlastitog iskustva u brodarstvu. Zanimljivo, Trup i nadgradnja Olivije O izgrađeni su u našem brodogradilištu Brodosplit, a norveški komercijalni div odradio je samo fazu opremanja.

image
Megajahta Olivia O
Facebook

Dizajn trupa sa specifičnim obrnutim lukom prove naziva se X-Bow i velika je novost za jednu privatnu jahtu. Takav dizajn poboljšava upravljivost na uzburkanom moru, smanjuje potrošnju goriva smanjenjem hidrodinamičkog otpora te rezultira s manje prskanja na palubi. Izgled ove istraživačke superjahte potpisuje dizajnera Espena Øina kao i kod REV Oceana.

Premda robusnog prednjeg dijela, ostatak jahte s pet paluba, heliodromom i bazenom nudi osam kabina za smještaj 20 osoba, teretanu, privatno kazalište, nekoliko salona i privatnih prostorija. Dekorno, kroz svih pet paluba provlači se japanski stil uređenja, dok je detalje u suradnji s talijanskim studijom Droulers Architecture kreirala Oferovsa supruga.

Predviđa se kako će ovakve "višenamjenske" superskupe avanturističke superjahte obilježiti gradnju u idućim godinama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 23:04