U klasi gradskih automobila događa se električna revolucija. Renaultov starosjedilac Zoe nakon dugih sedam godina dobio je adekvatnu konkurenciju u obliku električne Opel Corse i Peugeota 208 koji baterijama jamče doseg od 330 kilometara.
Nova situacija brzo je izazvala reakciju Renaulta koji je na tržište pustio drugu generaciju gradskog peterosjeda sa ispeglanim izgledom i 25 KS jačim motorom.
otmjeniji Na prvi pogled, Zoe je teško razlikovati od originala iz 2012. Nekoliko novih linija, dijamantna maska u donjem dijelu prednjeg odbojnika, diodna prednja svjetla i drukčiji izgled stražnjih svjetala. Izgleda gotovo isto, malo otmjenije. Vidljivu razliku pak donosi unutrašnjost koja u brojnim detaljima podsjeća na interijer Clija. Isti središnji zaslon s novim operativnim sustavom, ista digitalna instrumentna ploča, isti upravljač s prekidačima tempomata, ista tri okrugla prekidača ventilacije...
I, što je još važnije, gdje je do jučer stajala jeftina, tvrda plastika, danas čekaju mekana gumirana plastika i na dodir ugodna tkanina. Ključne novosti na prvi su pogled nevidljive, a skrivene su u podnici i ispod prednjeg poklopca. Novi paket litij-ionskih baterija kapaciteta 52 kW osjetno je moćniji od nekadašnjeg kapaciteta od 41 kWh, čime je gotovo dvaput povećan doseg. Prema testnom ciklusu WLTP, znatno realnijem od nekadašnjeg NEDC, s jednim se punjenjem može dohvatiti čak 395 km.
U praksi je taj broj ipak manji, no 330 kilometara, koliko smo napravili na testu bez priključivanja na punjač, respektabilna je brojka. Posebno kad veći dio odradite u gradu gdje najviše do izražaja dolazi okretni moment od 245 Nm pri 1500 okretaja.
Osim na gradskim prometnicama gdje pruža uvjerljiva ubrzanja i lagane manevre, snažnija izvedba odlično diše i na otvorenim cestama te autocestama gdje ide do maksimalnih 140 km/h. Treba, naravno, znati da forsiranjem papučice gasa doseg vidljivo kopni.
cijena Sa slabijim elektromotorom od 108 KS i opremom Life (ručna klima, multimedija sa zaslonom od 7 inča…) Zoe je dostupan od 247.900 kuna, a birate li testiranu, najskuplju izvedbu, treba izdvojiti 275.900 kn. Ako biste uhvatili poticaje, cijena bi pala za 80.000 kuna. Čak i u ovom velikom iznosu vozači koji “žive na cesti” mogli bi pronaći računicu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....