Instagram influencerica iz američkog grada Nashvillea u saveznoj države Tennessee Tiffany Mitchell prošlog je mjeseca na svom profilu objavila fotografije sebe koje su snimljene nakon što je kao vozačica motocikla doživjela prometnu nesreću.
Nakon poruka suosjećanja i podrške koje su joj poslali neki od njezinih sljedbenika (tada ih je imala 211 tisuća), znala se naći i neka sumnjičava.
Kako je moguće da su fotografije koje je objavila nakon tako traumatičnog događaja bile toliko lijepe? Zašto je imala više od jedne kacige? Gdje je krv? Zašto je u jednoj od fotografija istaknula ime svog majstora za tetovaže i rekla da će ga morati posjetiti kako bi joj neke popravio? Zašto je u jednoj od fotografija bila boca vode poznatog proizvođača?
Sumnja u istinitost ovog događaja bila je dovoljna da BuzzFeed o prometnoj nesreći Tiffany Mitchell napiše priču. Mitchell je u razgovoru za BuzzFeed rekla da nikada tako osobnu priču ne bi pretvorila u kampanju za neki brend te da je tužna što su ljudi to zaključili.
Prijete joj
Mitchell tvrdi da zbog svega što je uslijedilo nakon prometne nesreće prima prijetnje smrću.
Kako je sve počelo s fotografijama, BBC svoju analizu slučaja u članku pod naslovom 'Jesmo li prestali vjerovati influencerima?' počinje upravo s njima.
Naime, fotografije Mitchelline prometne nesreće bile su toliko "lijepe" jer ih je snimila njezina prijateljica Lindsey Grace Whiddon, profesionalna fotografkinja koja je toga dana bila s njom. "Gledajući unatrag na te fotografije, mogu vidjeti zašto su djelovale režirano. Da nisam i sama bila tamo, vjerojatno bih i sama možda pomislila da su režirane", rekla je Whiddon za BBC. "Kuneći se na svoj osobni i profesionalni integritet, mogu vam reći da ne samo da nisu bile režirane, nego Tiffany (Mitchell) nije ni znala da ih snimam. To je doznala tek poslije nekoliko sati."
Obrana
Mitchell je kasnije obrisala originalnu objavu te objavila niz videa i fotografija u kojima se brani.
BBC je kontaktirao Mitchell radi komentara nemilog incidenta.
Instagram influencerica poriče da je režirala prometnu nesreću već da se ona dogodila jer je preoštro ušla u zavoj. Mitchell i Whiddon poslali su BBC-ju fotografije policije i hitne pomoći. Google pretraga i metapodaci na datotekama pokazali su da su fotografije originali. Influencerica je rekla da su hitnu pomoć pozvali prolaznici te da su joj rane previjene na licu mjesta, ali da nije htjela ići u bolnicu jer nije imala simptome potresa mozga. Kaže da je kacigu skinula tek kada se smirila i shvatila da joj je dobro. Druga je kaciga pripadala njezinom prijatelju, muškarcu s objavljenih pa obrisanih fotografija.
"Ne znam kako bi itko mogao vjerovati da je ovo režirano ili iskorišteno za kampanju", rekla je Mitchell. "Ja sam uvijek potpuno iskrena o tome s kime surađujem. Ako dijelim proizvod jer je neka tvrtka htjela da ga podijelim, svaki puta to napomenem."
Ne bilo koja voda
Dodala je da je voda koja se našla u jednoj od fotografija mogla biti bilo koja voda. Voda ipak nije bila "bilo koja". Bila je to boca SmartWater vode, brenda u vlasništvu Coca-Cole. Iz SmartWatera su rekli da s Mitchell nemaju nikakav odnos.
Mitchell je za BBC rekla da ju je zastrašila mržnja koja je bila usmjerena prema njoj otkad je izašao članak na BuzzFeedu. Mitchell ih je bila zamolila da ne objave priču.
"Tužno je što toliko puno ljudi slijepo vjeruje onome što se piše o ovome i što ne vode računa o tome da napadaju nekoga tko je stvarno doživio prometnu nesreću koja je uzrokovala ozljede i oživjela prave traume", rekla je Mitchell.
Marketinške podvale
Slučaj Tiffany Mitchell pokazuje da su korisnici Instagrama sve ciničniji i osjetljiviji na marketinške podvale koje se pokušavaju upakirati u spontani sadržaj lišen bilo kakvih financijskih implikacija.
BBC podsjeća na slučaj britanske zvijezde reality televizije Jemme Lucy koja je za vrijeme trudnoće naočigled pila i promovirala kavu za mršavljenje. Te objave, osim što su opasne, nisu uopće bile prepoznate kao oglasi, a Lucy je rekla da za njih nije bila plaćena.
Onda je tu festival Fyre, fijasko svjetskih razmjera o kojem su snimljena dva dokumentarna filma, a koji se reklamirao kao "oživjeli Instagram". Organizator tog festivala trenutno sjedi u zatvoru zbog prevare.
"Publika možda kaže da želi više stvarnosti, međutim na Instagramu im se sve više pokazuje uljepšana verzija stvarnosti. Ne žele oni zapravo vidjeti prljavo suđe i mačju bljuvotinu", rekla je Sara Tasker, stručnjakinja za Instagram i autorica knjige "Hashtag Authentic".
Manipuliraju algoritmima
Instagram influenceri i influencerice stalno traže načine da okrenu algoritme u svoju korist jer će tako doći do većeg broja sljedbenika, što u produžetku znači i više zarade. "Influenceri žele objavljivati stvari koje njihova publika želi vidjeti jer će se to više promovirati", dodaje Tasker.
Tiffany Mitchell ova cijela epizoda, čini se, nije naštetila. Dapače, dobila je pet tisuća novih sljedbenika.
"Nastavit ću objavljivati kao što sam to radila i prije. Bit ću odgovorna za svaku riječ i svaku fotografiju", rekla je Mitchell.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....