REBOOT INFOGAMER

FOTO: ZAGREB REGIONALNA MEKA ZA GAMERE Više od 50 tisuća ljudi prošlo kroz jedan od najvećih sajmova igara u Europi

ZAGREB - Zagrebački Velesajam je ove godine po četvrti put postao domaćin predstavnicima najveće industrije zabave na svijetu - proizvođačima video igara. Reboot Infogamer najveći je regionalni sajam te vrste, te među najvećih 5 u cijeloj Europi.

Niti četiri puna paviljona nisu bila dovoljna za nepreglednu masu ljudi koja je znatiželjno obilazila štandove najvećih svjetskih tvrtki, koje su redom predstavljale svoje najnovije igračke hitove. Redovi za čekanje na isprobavanje pojedine igre bili su dugi i po desetke metara.

Gotovo skrivene od medija i šire javnosti, igre su po zaradi u prošlih pet godina prestigle filmove, a analitičari procjenjuju da će ove godine zaraditi više od 115 milijardi dolara - tri puta više nego što cijela svjetska filmska industrija uspije zaraditi u kinima.

Kako je Hrvatska, malo tržište za tako veliku industriju, postala zanimljiva za najveće svjetske izlagače, objasnio nam je organizator Damir Đurović.

Damir Đurović, organizator Reboot Infogamer sajma (Foto: Ivan Fischer)

- Bilo nam je teško prvih godina - rekao je Đurović. - Međutim, to su ljudi s kojima mi surađujemo inače, tako da su s vremenom postali poslovni partneri. Nije bilo lagano, ali postajalo je lakše s godinama.

- Hrvatska sama po sebi nije toliko zanimljiva izlagačima, iako je broj prodanih jedinica u Hrvatskoj sve veći i veći, to su sad već ozbiljne poslovne brojke, ali ako se gleda čitava regija, a mi prezentiramo čitavu regiju kroz naš sajam, to je onda već dosta interestantno tržište.

Prošle godine sajam je okupio 30.000 posjetitelja, dok bi ove ta brojka mogla doseći 50.000. Polovica dolaze izvan Zagreba, a četvrtina iz drugih zemalja u regiji - Slovenci, Bosanci, Srbi, Austrijanci, Mađari, Talijani, Crnogorci, Česi, Slovaci...

Najveći događaj bilo je okupljanje regionalnih YouTube zvijezda, koje je u subotu doslovno preplavila masa obožavatelja. - Oko trećine svih posjetitelja došli su samo vidjeti te velike YouTubere iz regije - rekao je Đurović.

Na sajmu su izlagale neke od najvećih svjetskih tvrtki - Activision, Blizzard, Alienware, AMD, HTC, Konami, Logitech, Samsung, Sony Playstation, Ubisoft, no i brojni hrvatski izlagači, tvrtke čija se gotovo cijela proizvodnja izvozi na svjetsko tržište.

Ovogodišnji sajam bio je pun atrakcija za posjetitelje svih dobi (Fotogalerija: Ronald Goršić / CROPIX)

Svoj štand imali su sad već kultni Croteam, tvorci ‘Serious Sam’ serijala, Little Green Men, Exordium Games, Nanobit, Binx, Gamepires i drugi. Pojavile su se i sve veće trgovine informatičkom opremom, poput HG Spota, ADM-a, Linksa, Fenix Kompjutora, ali i Pickbox, hrvatska tvrtka za online streaming filmova i serija.

Veliki dio prostora zauzela je i hrvatska tvrtka Carta Magica, najveći domaći uvoznik kartaških i društvenih igara, kod koje su posjetitelji mogli isprobati brojne zabavne igre na ploči.

Carta Magica je je u sklopu sajma organizirala i međunarodni turnir u jednoj od najdugovječnijih ratnih igara s figuricama, Warhammeru 40.000, kao i lokalni turnir u kartaškoj igri Magic the Gathering.

Reboot Infogamer u samo četiri godine narastao je od malog sajma u jednom paviljonu do pravog regionalnog igračkog spektakla u četiri paviljona, s brojnim posjetiteljima koji više nisu samo djeca i đaci, već i brojni odrasli ljudi u kasnim tridesetim i ranim četrdesetim godinama. Radi se o ljudima koji su odrasli na video igrama i danas su zapravo njihova ciljana publika i najprofitniji segment tržišta.

Vampirke, vilenjakinje i stanari nuklearnih skloništa...

U sklopu sajma održan je i najveće regionalno natjecanje u ‘cosplayingu’ - maskiranju u likove iz igara. Dvadesetak sudionika pokušali su, s manje ili više uspjeha, izgledom imitirati svoje omiljene likove, a troje najboljih međusobno je podijelilo nagrade vrijedne više od 1000 eura.

Pobjednice natjecanja uložile su uvjerljivo najviše truda u svoje kostime (Fotogalerija: Ronald Goršić / CROPIX)

Treću nagradu - 400 kuna i Collector’s Edition igre Assassin’s Creed: Unity odnijela je Jelena Wehn, koja se pretvorila u vampirku ubojicu nacista Bloodrayne.

Drugu nagradu - 600 kuna i Steam Controller odnijela je Jelena Valčić, čiji je kostim ‘Vault Dwellera’ iz Fallout serije igara oduševio žiri.

Prvu nagradu - 1000 kuna i limited edition Assassin’s Creed torbu, kao i šešir s potpisima producenata igre, odnijela je Kristina Vitić, koja je oduševila i žiri i publiku svojom temeljitom transformacijom u noćnu vilenjakinju iz World of Warcrafta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 09:04