Nemojte se navikavati na mobilne aplikacije na ekranima vaših pametnih uređaja, jer dani su im po svoj prilici odbrojani, piše na blogu Intercoma direktor za razvoj proizvoda, bivši ekspert iz Googlea i Facebooka Paul Adams.
Prije nekoliko godina, svi su razvijali aplikacije prvo za desktop, a tek onda za mobilne uređaje. Sada je trend da se prvo razvijaju mobilne apliacije pa tek onda web stranice, ali površina “zemljišta“ na mobilnim uređajima je ograničena i milijun ikonica na ekranima koje beskrajno listate nisu najbolje rješenje. Trenutno se na tržištu nudi više od 500 milijuna mobilnih aplikacija i broj će samo rasti.
Trenutno nema boljega rješenja, jer je mobilno pretraživanje tako loše da se do sadržaja puno lakše i izravnije dolazi preko aplikacija. Što je nekad bio prvi pretraživač koji smo otvarali ujutro, sada je prva aplikacija koju pokrećemo.
Ali pravi pomak u našim životima, tvrdi bloger i partner u Google Ventures MG Siegler, nastat će tek kad se prebacimo na sučelje notifikacija. Ako aplikacije prežive, kaže on, mogle bi se preobraziti u svojevrsne bookmarke, na ekranima ćemo ostaviti samo nekoliko onih koje najčešće korsitimo a svom ostalom sadržaju pristupat ćemo na druge načine. “Ideja o ekranu punom ikonica koje predstavljaju zasebne aplikacije koje se moraju otvarati da bi se došlo do sadržaja, sve je besmislenija.” tvrdi Paul Adams.
Intercom, specijaliziran za softver koji klijentima omogućava da prate tko koristi njihove proizvode i izravno komunicira s korisnicima, smatra da će aplikacije ubuduće zamijeniti sustav notifikacija koje će nam dostavljati samo onaj sadržaj koji ocijene da ga moramo vidjeti u datom trenutku. Notifikacije postaju sve interaktivnije, danas preko nofitikacija možemo odgovarati na poruke, telefonirati, vode ravno do nekih sadržaja i već omogućavaju zaobilaženje aplikacija.
Notifikacije sada možda izgledaju prejednostavno da bi zamijenile aplikacije, ali rješenje bi mogle biti kartice sa sadržajem,koje će koristicima omogućiti pristup većem broju informacija i operacija izravno iz pop-up prikaza. Zašto ne bismo rezeravirali restorane, slali mailove ili postali statuse na Facebook bez otključavanja telefona? Kartice sa sadržajem mogle bi se personalizirati i razvrstavati prema pošiljateljima ili izvorima, važnosti i sl. Intercom smatra da će važnost takvog prikaza rasti kad se ekrani iduće godine naglo smanje s dolaskom Apple Watcha ili eventualnim širenjem Google Glassa, zatim usavršavanjem self-tracking uređaja ili dolaskom najavljenog nakita s nosivom tehnologijom.
iOS već ima interaktivne notifikacije, Android je otišao i dalje s početnom verzijom kartica koje u svom obliku uvodi i Twitter, a slijedeća faza su snopovi kartica koji omogućavaju različite operacije unutar svake: komentiranje na Facebooku, retweetanje, kupovanje na Amazonu, čekiranje na let, sheranje linkova s novinskih portala, upisivanje podsjetnika, plaćanje računa…sve s jednog ekrana.
Mikrojedinice informacija stižu same na vaš ekran prema parametrima koje odredite i možete odmah raditi s njima. Takva mogućnost eksponencijalno bi povećala efikasnost života na mobilnim mrežama. Aplikacije su danas ponajprije alat za distribuciju ili agregiranje podataka i ljudi ih već sada uvjerljivo najviše koriste kroz notifikacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....