Za govornicom su se izmjenjivali brojni stručnjaci. U publici su sjedili kandidatkinja za američki Kongres, šefovi State Departmenta, urednici njujorškog Economista i New York Timesa, raznorazni vladini stručnjaci za terorizam, Bliski istok i južnu Aziju, dizajneri, predsjednici uprava renomiranih izdavačkih i konzultantskih kuća, te stotine utjecajnih marketinških stručnjaka sjevernoameričkog kontinenta. U Times Centru na Manhattanu to šaroliko “opinion maker” društvo je okupio L2’s Generation Next Forum, jednodnevna konferencija o budućim trendovima na “tinejdžerskom tržištu”. Odnosno, okupilo ih je jedno ključno pitanje: što je to što generacija Y želi?
Oni rođeni između 1977. i 1994. nova su snaga koja postaje dominantna na tržištu rada, a već danas su dominantni potrošači. Kako će generacija Y vladati, što je impresionira, hoće li, u sprezi s novom tehnologijom, ispisivati novu povijest, kakvo donje rublje voli, što je to dobro zdravlje, a što sreća ... tek su neke od pročešljanih tema, (vjerojatno) s jednim ciljem: kako im u prekrcanom svijetu brandiranih roba i usluga prodati baš svoju. Za petsto, odnosno tisuću dolara polaznici treninga mogli su čuti niz manje ili više renomiranih imena iz svijeta politike, biznisa, psihologije i umjetnosti; no od 22 prijavljena, jedan je govornik nesumnjivo najviše plijenio pažnju. Bila je to Tavi Gevinson, 14-godišnja djevojka, zapravo djevojčica koja se, vodeći svoj tinejdžerski blog Style Rookie , a vjerojatno ni sama ne znajući kako i zašto, u samo godinu dana vinula u sam vrh poznatih svjetskih modnih kritičara.
Nosi komade umjetnosti
Tavi je klinka koja iz prvih redova prati modne revije u svjetskim metropolama, čiji strašni sud najveći modni dizajneri sa strepnjom iščekuju. Možda zato što njezin blog vjerno prati više od četiri milijuna čitatelja, mahom generacije Y, ili zato što je na ovom svijetu sve moguće, Tavi je u svakom slučaju pozvana da održi govor političkoj i poslovnoj eliti.
Onima koji u pauzi odlučuju gdje će se održati iduće Zimske olimpijske igre i koja cijena nafte ima biti, onako estravagantno (čitaj šašavo) odjevena, trebala je rastumačiti što je generaciji “ipsilon” in, što out i zašto je tako nepredvidljiva.
- Nama trendovi dosade već nakon dvije sekunde. Tinejdžeri žele uživati u nijansiranoj ljepoti, žele čuti cijelu priču koja stoji iza vašeg branda. Kada kupujem odjeću, želim imati osjećaj kao da kupujem komad umjetnosti - tumačila je Tavi dok je utjecajna publika u gledalištu marljivo zapisivala.
Ima li doista samo 14?
- Nastavnici, roditelji i popularne televizijske emisije uvijek nam govore da budemo svoji - rekla je zakolutavši značajno očima. - Ali više od svega mi želimo osjećaj pripadnosti, želimo biti značajna klika u društvu. Ne sekta, to nikako - rekla je Tavi dok se dvoranom prolomio smijeh.
- S brandom se moramo poistovjetiti. Kada ga stavimo na sebe, on mora biti ono što uistinu jesmo - tumačila je.
Neki su američki mediji pomalo jetko primijetili da ovoj mladoj dami, koja je nerijetko krasila naslovnice modnih magazina, nije mrska dizajnerska odjeća, te su sebi dopustili dašak sarkazma: “Kupuje li Tavi sve one dizajnerske krpice od novca za školski gablec?” Prerano sazrela klinka i modna muza, kako je još nazivaju, na prezentaciji je u maniri PR profesionalca besprijekorno držala pažnju publike. Tek kad ju je mama ispratila je s pozornice, okupljeni u dvorani na sekundu su se prisjetili da je Tavi netom navršila četrnaestu. Ali, samo na sekundu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....