ZAGREB - Claudia Ricco u svojem domu u londonskom kvartu Fulham dočekuje me uz ispriku da je kod nje “totalni kaos”. Nedjelja je i sve je spremno za veliku isporuku u ponedjeljak. Umjesto kaosa, dočekuje me ženska verzija raja - na kauču je pedesetak Chanelovih torbica, različitih veličina, boja i vremena nastanka.
Dan nakon našeg sastanka u prostoriji će biti još toliko Hermesovih torbica. Iako prizor podsjeća na dom kakve holivudske dive, u ovom se slučaju, vjerovali ili ne, radi o poslu. Claudia Ricco osnivačica je web shopa Vintage Rewind, najveće online trgovine vintage torbi, nakita i odjeće u Europi, a možda i u svijetu. Kada se promatra vješto uspostavljeni biznis, stranica s najvećom kolekcijom vintage Chanel torbi, nekim od najrjeđih primjeraka Hermesovih birkinica ili vintage nakita te način na koji se ti vrijedni predmeti dostavljaju, u ljubičastom papiru i s osobnom porukom da odjeća koju prodaju nije “ranije korištena”, nego “ranije voljena”, Vintage Rewind djeluje kao uhodani posao s višegodišnjim iskustvom. Ipak, nastao je tek prije nešto više od godinu dana, kada je Claudia Ricco odlučila da rijetki vintage primjerci mogu postati više od hobija.
- Već godinama sam kolekcionar lijepih stvari - rijetkih primjeraka odjevnih predmeta i moderne umjetnosti. Osim toga, uvijek sam poklanjala odjeću koju više nisam nosila.
Najbolji posao na svijetu
Tako mi se javila ideja da svoj hobi pretvorim u posao - navodi 41-godišnja Claudia, inače Riječanka koja posljednjih osam godina živi u Londonu. Moda je oduvijek bila dijelom njezina života; njezina obitelj u domovini ima nekoliko butika, a studirala je na prestižnom fakultetu St Martin’s College u Londonu, koji je stvorio mnoge legende svjetske mode poput Alexandera Mc Queena i Stelle Mc Cartney te magistrirala na Royal College of Fashion.
Višegodišnji posao kao trend hunter, čiji naziv - lovac na trendove, pojašnjava opis posla, dao joj je priliku da prepozna modne hitove i pridonio poznanstvu s vodećim imenima svjetske mode, poput Marca Jacobsa. Ipak, ovo čime se sada bavi, za nju je posebna poslastica i “najbolji posao koji je ikada radila.”
Nema mnogo ljudi na svijetu koji se mogu baviti prodajom vrhunskih vintage modnih primjeraka. Za početak, potrebno je nepogrešivo oko koje će prepoznati vrijednu stvar, potom mreža kontakata po cijelome svijetu, preko kojih će se pronaći najvrednjiji vintage primjerci. Jer, vintage je mnogo više od second handa.
- Nekad sam i sama imala predrasude o ranije nošenim stvarima, ali onda sam u Londonu vidjela da mnogo ljudi odlazi u second hand dućane, ili čak u takozvane charity shopove (trgovine second hand odjeće čiji prihodi idu u dobrotvorne svrhe). Ipak, vintage je posebna kategorija second handa - objašnjava - u kojem svaka stvar mora biti starija od 25 godina.
- U modi se sve kopira, nove stvari napravljene su prema uzoru na stare stvari. Kako sam godinama u modnom svijetu, i meni je dosadilo novo te sam se vratila starome, koje je mnogo autentičnije.
Osim toga, drugačije je i vrlo rijetko. Kupiti vintage stvar, svojevrsna je investicija, ona ne gubi na vrijednosti, baš naprotiv - govori Ricco.
ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU JUTARNJEG LISTA
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....