Martina Bienenfeld

Zagreb je najpoželjnija city-break destinacija: ‘Idealan je za posjet u svako godišnje doba, evo na čemu treba biti fokus‘

Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba.
 

 Vedran Peteh/Cropix
Budućnost i uspješnost Zagrebačkog turizma ne bi se trebala mjeriti samo brojevima, nego i kvalitetom iskustva za turiste te utjecajem na lokalnu zajednicu i okoliš

Posljednjih nekoliko godina Zagreb je najpoželjnija city-break destinacija, turisti dolaze sa svih strana svijeta, a čini se da ih ima ne samo u sezoni i za vrijeme popularnog Adventa, nego i tijekom cijele godine?

Zagreb smo profilirali kao “city break” destinaciju te smo kvalitativnim razvojem i promocijom zagrebačkih najznačajnijih turističkih proizvoda - Festival svjetla Zagreb, Zagreb Classic, Artupunktura i Advent Zagreb, kao glavnih nositelja turističke ponude, sinergijski i održivo pozicionirali Zagreb kao cjelogodišnju turističku destinaciju. Zagreb nema velike brojčane amplitude kroz mjesece što se tiče posjećenosti i noćenja, a posebno me veseli činjenica da ove godine, uz goste iz SAD-a, vidimo povratak gostiju iz azijskih zemalja što nam je dobra naznaka potpunog oporavka. Konkretno, što se samih brojki tiče, u 9 mjeseci ove godine u Zagrebu je broj dolazaka veći za 22% (973.539), a broj noćenja veći za 15% (1.900.194) u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Od stranih gostiju, najviše noćenja ostvarili su gosti iz SAD-a, Njemačke, Italije, Velike Britanije i Francuske, a u najboljih 10 su i gosti iz daleke Australije, što je uistinu sjajno.

Kreiranjem kvalitetnih i održivih turističkih proizvoda, stvaramo cjelogodišnju turističku ponudu, no, iako je Zagreb predvodnik u Hrvatskoj što se takve ponude tiče, mjesta za napredak uvijek ima. Stoga, posebnu pažnju treba skrenuti na selektivne oblike turizma jer, razvijanjem kvalitetnog sadržaja i ponude, stvaramo glavni preduvjet za još bolje rezultate.

image

...

Održivost postaje jedan od glavnih imperativa u svakom segmentu života. Kako se zagrebački turizam prilagođava tome, postaje li održiv?

Zagrebački turizam već je održiv u nekim segmentima. Naime, upravo kroz cjelogodišnju ponudu te daljnjim razvitkom specifičnih vrsta turizma (kulturni, sportski, zdravstveni, poslovni) diverzificiramo turističku ponudu, istovremeno zadovoljavajući različite interese i potrebe putnika, uz očuvanje kulturnih i prirodnih resursa, što je posebno važno. Iz perspektive turističkog tržišta, primjetno je kako sve veći broj turista vodi računa oko ekologije i održivosti pa je iz tog razloga potrebno primijeniti održive koncepte kako bi potencijalno oni postali i jedan od ključnih promotivnih faktora. S ciljem definiranja snažnije pozicije na turističkom tržištu u tom kontekstu, potrebno je pružiti podršku inovativnim i kreativnim razvojnim inicijativama koje doprinose daljnjoj izgradnji destinacije kao središta regenerativne i održive urbane scene te potiču disperziju turističkih aktivnosti. U tom smislu, TZGZ promovira Zagreb kao cjelogodišnju turističku destinaciju, idealnu za posjet u svako godišnje doba. Isto tako, vodimo računa i da manifestacije u našoj organizaciji budu što manje invazivne pa je, tako, primjerice, prilikom postavljanja Festivala svjetla Zagreb, svjetlosno onečišćenje svedeno na minimum i vremenski ograničeno, čime je dodatno zagarantiran najmanji mogući utjecaj na čovjeka i prirodni okoliš u cjelini. Po pitanju održivosti, istaknula bih istraživanje Europske agencije za okoliš, prema kojem je Zagreb na drugom mjestu glavnih gradova u Europi s visokim postotkom zelenih površina i vode, što ukazuje na sjajne preduvjete koje imamo za još bolji razvoj održive turističke ponude. Tome u prilog dodatno govore i neovisna europska i svjetska istraživanja, u zadnjih par godina, prema kojima se Zagreb gotovo redovno nalazi u top 5 po različitim turističkim kvalitativnim parametrima. Tako je, samo u ovoj godini, prema istraživanju portala VisaGuide.World, Zagreb zauzeo treće mjesto kao najbolji glavni grad za turiste prema parametrima sigurnosti, poznavanja engleskog jezika, cijenama; zatim je prema istraživanju portala thetravel.com uvršten na četvrto mjesto kao najpovoljniji europski grad, dok je prema istraživanju britanskog portala Post Office Travel Money koji svake godine radi barometar cijena, uspoređujući troškove u gradovima diljem Europe za turiste iz Ujedinjenog Kraljevstva, zauzeo 7. mjesto na listi najpovoljnijih europskih gradova. Ne manje važna su i istraživanja iz prethodne dvije godine gdje je Zagreb zauzeo prvo mjesto među europskim metropolama s najčišćim smještajem prema ocjenama korisnika najznačajnijih platformi za rezerviranje smještaja Airbnb i Booking.com te peto mjesto kao najpoželjnije odredište za digitalne nomade.

Održivi razvoj turizma i ravnoteža između ekonomske dobiti i očuvanja resursa ključni su elementi za dugoročni uspjeh turističke destinacije.

Kako vidite budućnost turizma u Zagrebu, je li fokus na novim projektima ili oživljavanju stare scene?

Živimo u vremenima kada je nezahvalno davati bilo kakve prognoze, no, iz prethodnih godina naučili smo da moramo biti spremni na sve situacije i da moramo moći reagirati “ad hoc”. U svakom slučaju, budućnost turizma ovisit će o organizaciji i spremnosti destinacije da se prilagodi novonastalim uvjetima i daje rješenja. Fokus treba biti i na novim projektima, ali i na revitalizaciji i održavanju nekih već prepoznatih i uspješnih turističkih koncepata te, kao što sam već istaknula, selektivnim oblicima turizma.

Naime, selektivni oblici i vrste turizma u Zagrebu pridonose snažnijem pozicioniranju našeg grada kao atraktivne turističke destinacije na svjetskom turističkom tržištu. U tom smislu, budućnost i uspješnost turizma Zagreba ne bi trebala biti mjerena samo brojevima, već i kvalitetom iskustva za turiste te utjecajem na lokalnu zajednicu i okoliš. To i jest odlika cjelogodišnje, održive destinacije koja se, u kombinaciji s ključnim događanjima raspoređenima u svako godišnje doba, treba razvijati na način koji istovremeno zadovoljava potrebe sadašnjih i budućih generacija stanovnika Zagreba, kao i njegovih posjetitelja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
Linker
25. studeni 2024 15:36