Prve analize

Očekuje se da će u 2025. Nijemci još više putovati bez obzira na manjak optimizma oko gospodarskih kretanja

Nijemcima su putovanja važna, a na ljestvici prioriteta na drugom su mjestu, nakon hrane. Slika godišnjih odmora bit će slična onoj prije pandemije, tvrdi Martin Lohmann

 Tom Dubravec/ Cropix/Cropix
Najbitnije im je kakvo će biti vrijeme, a potom koje im se destinacije najviše isplate

Iako Njemačku već neko vrijeme ne prate optimistična ekonomska predviđanja i vijesti, Nijemci bi u 2025. trebali više putovati nego lani. Rečeno je to na nedavno održanom sajmu turizma CMT u Stuttgartu, gdje je predstavljena prva analiza putovanja (Reiseanalyse) s predviđanjima za ovu godinu koju svi iz turističkog sektora s nestrpljenjem očekuju.

Naime, Njemačka je i dalje prvo emitivno turističko tržište kada govorimo o Hrvatskoj, ono od kojega se uvijek puno očekuje. Nažalost, posljednjih godina s tog tržišta Hrvatska bilježi minuse, prije svega zbog ekonomske situacije u Njemačkoj koja putnicima ulijeva nesigurnost, a s druge strane zbog povećanja cijena u Hrvatskoj, koje su za njemačke turiste iznimno bitne kod organizacije putovanja.

Lani je tako u Hrvatskoj boravio 3,1 milijun njemačkih turista, što je četiri posto manje nego godinu prije, a ostvarili su 22,3 milijuna noćenja, što je pad od pet posto. Mnoge zato zanima što će s Nijemcima biti u 2025. Prvi turistički sajmovi u Njemačkoj ove godine, kao što je CMT, mogu dati dio odgovora na to pitanje.

- Što se tiče očekivanog gospodarskog razvoja, Nijemci su malo manje pesimistični nego prije godinu dana, ali daleko je to od optimizma. Bez obzira na to, prognoze za 2025. u svijetu putovanja su pozitivne. Nijemcima su putovanja važna, a na ljestvici prioriteta potrošača na drugom su mjestu nakon hrane. Što se tiče potražnje, briga o budućnosti nije suštinska prepreka za putovanja ove godine. Cjelokupna slika godišnjih odmora bit će slična onoj prije pandemije, a što se tiče broja putovanja, on će vjerojatno biti čak i viši. Za očekivati je da će 2025. Nijemci ostvariti oko 72 milijuna turističkih putovanja - poručio je prof. dr. Martin Lohmann koji je na CMT-u predstavio početnu procjenu turističke 2024. godine i trendove putovanja za 2025. godinu.

Ovu je studiju za sajam CMT izradio Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V (FUR), a anketa je u studenome provedena među Nijemcima u dobi od 14 do 75 godina. Pokazalo se da će i u 2025. godini Nijemcima destinacija broj jedan biti njihova zemlja, a potom mediteranske zemlje. U Baden-Württembergu, gdje se CMT održava, lani je Hrvatska nakon Španjolske i Italije na Mediteranu bila treća najtraženija destinacija. U ovoj analizi nije navedeno koje će biti najtraženije mediteranske destinacije u 2025., no vjerojatno će poredak biti sličan kao i lani.

image

Splitska zračna luka biljezi popriličan promet velikog broja turista

Tom Dubravec/ Cropix/Cropix

Četiri od pet Nijemaca (82%) već je u studenom razmišljalo o putovanjima za 2025. No hoće li netko zaista bukirati putovanje pitanje je vremena i novca, ali i želje za odmorom. Prema anketama, Nijemcima je kod putovanja najbitnije kakvo će biti vrijeme. Čak 68 posto ispitanika reklo je da je to bitno kod bukiranja. Na drugom mjestu je želja za putovanjem, a na trećem mjestu novac. Većina od 59% je sigurna da će novca za godišnji odmor biti i 2025. godine, dok 20% njih sumnja da će si moći priuštiti putovanje u 2025. godini. Na pitanje o konkretnim namjerama za putovanja, čak 76% stanovništva već planira jedno ili više putovanja, a samo ih osam posto nema namjeru putovati. U usporedbi s prethodnom godinom, znatno više ispitanika planira putovati na odmor ove godine. Zanimljivo je da je 52 posto ispitanika reklo da želi putovati na mjesta na kojima još nisu bili.

image

Građaani i turisti u šetnji Dubrovnikom

Bozo Radic/Cropix

Martin Lohmann je na sajmu CMT predstavio i prve rezultate za proteklu godinu. Prema preliminarnim podacima FUR-a, postoji blagi porast potražnje za 2024. s volumenom od oko 71 milijun putovanja koja su bila dulja od pet dana, što je na razini 2019. Primjerice, 2023. u Njemačkoj je ostvareno 65 milijuna takvih putovanja. Kraćih je putovanja lani realizirano više - čak 81 milijun, što je manje nego 2019., kada je ostvareno 91,7 milijuna. Također, lani su u Njemačkoj dobro poslovali svi segmenti turističke industrije - putničke agencije, operateri, avioprijevoznici, krstarenja. Pohvalili su se i da su imali veći broj putnika. I ove godine će imati rast broja gostiju, najavili su. I međunarodna je turistička potražnja u 2024. porasla. Na globalnoj razini očekuje se da će broj međunarodnih putnika iznositi oko 1,439 milijuna, što je nešto manje nego 2029. kada je bilo 1,466 milijuna putnika. Godine 2023. ta je brojka iznosila 1,306 milijuna, što govori u prilog oporavku turizma nakon pandemije i nastavku rasta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
21. siječanj 2025 13:11