20 GODINA KULTNIH CIPELA

Od svih dizajnera cipela Christian Louboutin je najveći jer se fokusirao na SEKS

Stavite ih na bilo kakvu ženu, na transvestita, ako hoćete i na muškarca, poruka će biti ista: ova osoba je rijetka ptica. To su louboutinke, najpoželjnije cipele svih vremena.

Christian Louboutin u studenom počinje slaviti 20. obljetnicu rada. Rizzoli mu objavljuje monografiju koju je dizajner sam kreirao. Unutra su među ostalim modeli koje je kreirao u suradnji s Davidom Lynchom, uvod je pisao John Malkovich , a knjigu koja će se moći kupiti od 25. listopada krase dražesne pop-up ilustracije iz ruke Christiana Louboutina.

Naravno, liste čekanja za nekoliko ograničenih serija cipela koje će se prodavati u velikim robnim kućama u New Yorku i Parizu popunjene su. Njujorški Barneys klijenticama je najavio da “mogu početi praviti hramiće” za svoj novi par. Čitave godine slavit će se seks i osobnost, jer to su louboutinke.

Vjesnik velike promjene

Christian Louboutin na sceni se stvorio u devedesetima. Došao je niotkud, bez biografije i škole, baš kad je modni biznis počela pokretati prodaja cipela. Prije toga pokretale su je traperice, prije njih parfemi, i baš je Louboutin, sa svojim ludim talentom i tada rubnim shvaćanjem seksepila, bio vjesnik velike promjene. Danas nam se to čini teško zamislivim, ali sve do Manola Blahnika, Jimmyja Chooa/ Tamare Mellon i Louboutina, cipele su za većinu žena bile tek obuća. Njih trojica pretvorili su ih u umjetnička djela koja izazivaju osjećaje, o kojima sanjamo i nosimo ih s veseljem.

Najpoželjniji

Jimmy Choo cipelama je dao točno mrvicu trasha, koliko je trebalo da preplave ulice i klubove, Manolo Blahnik dao je šarm i ironiju, a Louboutin je na kraju odnio pobjedu, jer on se fokusirao ne seks.

Neovisna rejting agencija Luxury Institute prošle ga je godine proglasila najprestižnijim dizajnerom cipela i najpoželjnijim brendom u posljednje tri godine. Christian Louboutin osobno je zaslužan za današnju masovnu potražnju za dizajnerskim cipelama. Što nije neobično, jer on ih je uvijek vrednovao malo više od drugih dizajnera, još kad je počeo učiti posao u radionicama Charlesa Jourdana, Yvesa Saint Laurenta i Chanela. Nije bilo šanse da ga establishment prihvati. Bio je natopljen disko kulturom i samo je htio reproducirati uzbuđenje s kojim je kao klinac u Le Palaceu i drugim pariškim klubovima gledao u cipele djevojaka na podiju. Disko, metal, šljokice i seks u zraku programirali su ga, a kratko stažiranje u Folies Bergres naučilo ga kako se nose štikle.

Članak u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Jutarnjeg lista

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 18:03