Posljedica pandemije

NOVI POSLOVNI TREND U NAŠE JE ŽIVOTE UŠAO POMALO AGRESIVNO, ALI NEMA NAMJERU NESTATI 'Uprave sada moraju kontrolirati aposlutno svaki trošak!'

 
 Shutterstock

Rad na daljinu vam je dosadio? Ako je to istina i već danima kukate zbog činjenice što svakodnevno ne odlazite na radno mjesto, onda vas neće obradovati ove vijesti. Vodeći ekonomski analitičari kažu kako je novi trend – working from home – u naše živote ušao pomalo agresivno, ali da će zapravo tu ostati još neko vrijeme. Rad od doma će za mnoge kompanije postati “novo normalno”.

Samoizolacija je mnogim poslodavcima otvorila oči u smislu ekonomskih prednosti zaposlenika koji rade na daljinu, odnosno od kuće. Mnogi od njih su spremni ostaviti dio osoblja u ovom režimu rada čak i nakon ukidanja svih mjera zbog suzbijanja pandemije. Međutim, iako na prvi pogled odlična vijest za brojne zaposlene, ovakav režim rada ima svoje nedostatke, kako za poslodavce tako i za same zaposlenike.

Barcaffe

Koronavirus je doslovno prisilio poslodavce i radnike na testiranje praksi rada na daljinu. Istraživanje provedeno među 317 financijskih direktora krajem ožujka je pokazalo da je 74 posto tvrtki nakon pandemije spremno stalno ostaviti najmanje 5 posto osoblja da rade od kuće. Otprilike četvrtina ispitanika planira ostaviti najmanje 20 posto svojih zaposlenika na daljinskom radu, navodi studija konzultantske kuće Gartner.

Brojne ekonomske prednosti

„Ovi podaci pokazuju dugoročni utjecaj trenutne krize na poslovnu praksu. Uprave, koje su već prisiljene strogo kontrolirati troškove, odmah su prepoznale ekonomske prednosti radne snage na daljinu“, rekao je Alexander Bant, potpredsjednik financijskih istraživanja u Gartneru.

Prema nedavnom istraživanju 900 profesionalnih freelancera koji su navedeni na burzi slobodnih razmjena, dvije trećine tvrdi „da vole raditi kod kuće jer je to ugodno“. Gotovo trećina 28,3 posto freelancera što ne mora trošiti vrijeme na put. A samo ih je 6,5 posto je nezadovoljno što moraju raditi kod kuće, gdje se ne mogu usredotočiti na ono što rade.

Barcaffe

Dvije trećine „slobodnjaka“ kao glavnu prednost rada na daljinu vidi mogućnosti da rade prema satnici koju sami odrede.

Među glavnim poteškoćama rada na daljinu, za nešto više od trećine profesionalnih freelancera, je problem sa samodisciplinom. Istraživanje je pokazalo da svaki deseti „slobodnjak“ radi u pidžami, gotovo iz kreveta. Svaki šesti radnik na daljinu ima strogi raspored rada, a svaki treći sebi ponekad dopušta da zaspi poslijepodne, a zatim radi do kasno u noć.

Ako vam rad od kuće uistinu postane novo normalno, evo nekoliko savjeta kako postati što efikasniji:

1. Ustanite se u vrijeme u koje se i inače ustajete kada idete na posao.

Ustanite u isto vrijeme, napravite cijeli proces kao da se spremate na posao i u vrijeme kada počinjete dan u uredu – počnite ga i doma. Ne zaboravite omiljene jutarnje rituale kao što je – kava. Popijte je s kolegama u zoom varijanti ili nazovite na telefon osobu s kojom želite započeti dan. Osim što nas razbuđuje, kava pogoduje zdravlju mozga. Aktivni sastojak u kavi je kofein koji povećava oslobađanje drugih neurotransmitera poput dopamina. Kofein može poboljšati raspoloženje, pravovremeno reagiranje, pamćenje, budnost i opću kognitivnu funkciju.

Barcaffe

2. Obucite se kao da idete na posao.

Nemojte podleći iskušenju da cijeli dan provedete u pidžami ili kućnom ogrtaču. Ne morate nužno obući sako ili odijelo, ali nemojte ostati u pidžami ili kućnom ogrtaču. ako imate video call – nema smisla da kolege ili klijenti vide da nosite pidžamu na mačkice ili spavate u staroj poderanoj t-shirt majici. Što biste pomislili da dođete na sastanak i druga strana vas dočeka u pidžami ili trenirci? Ako su odijevanju za posao pristupili tako ležerno, što možemo očekivati od pristupa poslu?

3. Odredite si jedno mjesto za rad.

Kada radimo u uredu obično imamo jedno uobičajeno mjesto rada; ured, prostoriju, stol u openspaceu. Bilo bi dobro da i doma unaprijed odredite gdje ćete raditi i da to mjesto smatrate svojim radnim mjestom.

4. Napravite popis zadataka i poslova koje ćete taj dan napraviti.

Napravite si TO DO listu, posložite prioritete i pratite napredak realizacije zadataka. Ovo je bitno da biste sami sebe usmjerili na napraviti, a ne samo raditi. I da imate jasan cilj. Ako imate jasan cilj što sve želite i morate napraviti taj dan – lakše ćete se usmjeriti prema tom cilju

5. Ne očekujte da drugi čitaju vaše misli, kao što niti vi ne možete čitati njihove.

Bilo bi najbolje da se unaprijed dogovorite s kolegama i nadređenim na koji način ćete komunicirati, koliko često i u kojim točkama. Komunicirati znači prenositi važne informacije, pitati i tražiti informacije od drugih, razmjenjivati razmišljanja i prenositi informacijsku poruku. Komunikacija je uspješna samo ako je komunikacijski ishod postignut – za obje strane. Zapamtite da ste fizički odvojeni jedni od drugih i da se ne vidite i ne čujete, pa informacija za čitanje misli imate manje.

6. Završite radni dan zatvaranjem ureda.

Kako na kraju radnog dana odete iz ureda, tako nastojte napraviti i doma. Završite poslove, pospremite svoje radno mjesto i usmjerite pažnju na druge stvari. Pazite da vam se radni dan ne rastegne na 24 sata. Koliko nam se god to ponekad čini dobro – dugoročno gledano to nije zdravo. Neke aktivnosti nam prazne baterije, a neke pune. Fizički je to možda isto mjesto, ali važno je da je psihološki različito.

Sadržaj nastao u suradnji s Barcaffeom

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter


Sve o kampanji #OSTAJEMDOMA doznaj na jutarnji.hr/ostajemdoma

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 23:34