ACI marina Dubrovnik, najnagrađivanija u ACI lancu, u vrhuncu sezone ponekad ima i do 300 pristajanja u danu, a u njoj na dane boravi i preko dvije tisuće nautičara. Nautička sezona ove je godine počela već sredinom ožujka, a može se reći da je završila ovih dana, sredinom studenog, nakon što se nekoliko dana zaredala snažna bura.
Sve nam to priča tamošnji direktor Leo Ajduković, dodajući da su se ovogodišnji rezultati približili onima iz 2019., koja je jedna od referentnih kad govorimo o nautičkom turizmu.
- Ono što je još važnije od financijskih rezultata je činjenica da u sezoni nismo imali baš nikakvih problema niti žalbi. Iz godine u godinu podižemo kvalitetu naših usluga. Svijet ide naprijed, a tako i nautika, kao i zahtjevi i želje naših nautičara, a zadovoljan sam da mogu reći da ih uspješno i ispunjavamo – kaže direktor.
Cijele godine, 24 sata
Jedrilice su, govori, danas tehnološki sve naprednije, a samim time i skuplje, pa su jedriličari koji posjećuju Dubrovnik sve veće platežne moći.
ACI marina Dubrovnik je cjelogodišnja marina, a uz to osoblje u njoj radi 24 sata dnevno. Na godišnjoj razini, priča direktor, jako je malo vremena za odmor.
- Našim je zaposlenicima najopušteniji dio oko Božića i Nove godine, a već krajem siječnja počinjemo s intenzivnim pripremama za nadolazeću sezonu. Sezona nam traje osam do devet mjeseci i u tom je periodu jako puno posla, zbog čega sam zahvalan svim našim zaposlenicima na marljivosti. Imamo zahtjevan, ali i lijep posao te optimalan omjer mladosti i iskustva. Svi uživamo u tome što radimo – priča Ajduković.
Zahvala zaposlenicima
Smirivanje posla za zaposlenike ACI-ja već tradicionalno je vezano i uz ACI Staff regatu, koju je nedavno 21. godinu za redom organizirala upravo ACI marina Dubrovnik. Ovogodišnja regata jedrila se na ruti između ACI marine Dubrovnik i hridi Grebena, a na njoj je sudjelovalo deset ekipa. Neke su od njih činili djelatnici ACI-ja, neke su ekipe sastavljene od njihovih suradnika iz charter sektora, a sudjelovali su i drugi lokalni entuzijasti koji su željeli pokazati svoju jedriličarsku vještinu.
- Regatom se iz godine u godinu želimo zahvaliti svojim zaposlenicima na uspješnoj suradnji i dobro odrađenoj sezoni. Ove godine nismo imali puno vjetra, ali su se svi sretno vratili u marinu. Nije nam važno tko je prvi, a tko zadnji, već je poanta da se svi opuste i zabave – kaže direktor.
Vjerni gosti
Na ovogodišnjoj ACI Staff regati sudjelovali su i djelatnici obližnje ACI marine „Veljko Barbieri“ u Slanom. Direktorica Danijela Crljen, doduše, ovaj put nije bila među njima, no kaže kako su kolege koji su išli sa sobom donijeli pozitivna iskustva i lijepe uspomene. Prije nego je preuzela poziciju direktorice u Slanom, Crljen je radila upravo u dubrovačkoj marini.
- Lijepe me uspomene vežu za tu marinu. Nažalost, sada jako rijetko odlazim tamo. Između dnevnih obveza među kojima su djeca, kućanski poslovi, svakodnevna vožnja na posao do Slanog, predavanja na RIT Croatia i spisateljski rad nemam praznog hoda. Ipak, mogu reći da ACI marina Dubrovnik ima jednu posebnu ljepotu, ponajviše zbog ljetnikovca Sorkočević koji se nalazi u sklopu marine i koji predstavlja kulturno-povijesno bogatstvo kakvo nema nijedna druga marina u svijetu – priča.
ACI marina u Slanom, pak, najnovija je u ovome lancu koji ima 22 marine duž cijele obale, od Umaga do Dubrovnika. Crljen nam kaže kako su tamo gotovo svi vezovi zauzeti tijekom cijele godine, a gotovo sva plovila su u privatnom vlasništvu nautičara iz cijeloga svijeta koji svoje brodove ostavljaju njima na čuvanje.
- Većina gostiju je tu već dugi niz godina, što znači da im je kod nas lijepo, da se osjećaju mirno i sigurno. Premda trenutačno u marini ne vladaju gužve kao u ljetnim mjesecima, znatan broj gostiju, osobito domaćih gostiju kojima se nije problem zaletjeti do marine na dan-dva, navraća na svoja plovila i tijekom zime,. Osoblje se brine o sigurnosti plovila 24 sata, a recepcija je otvorena svaki dan u godini – objašnjava.
Sezona je sve duža
Ni u hladnijim mjesecima, dakle, nema stagnacije. Postoji izreka da je ljeto stvoreno za teoriju, a zima za pravo učenje jedrenja. Pa, je li to tako i u praksi?
- Ne bih rekla da je to zima, prije proljeće i jesen. Zimski uvjeti znaju biti oštri i početnicima nije lako savladati vještine jedrenja pored toliko dodatnih izazova poput oštre hladnoće na brodu, naleta vjetra i padalina. Proljeće i jesen nude savršene uvjete jer ne vladaju ni jake vrućine ni velike hladnoće pa je učenje u tim periodima lakše nego ljeti i zimi – kaže Crljen.
Sezona jedrenja ovisi o vremenskim prilikama, ali zadnjih godina u Slanom primjećuju produljenje sezone jer listopad i studeni temperaturama i sve većim brojem mirnih, sunčanih dana dopuštaju druženje s morem.
- Zna se dogoditi da vlasnici i zimi dolaze na svoja plovila, ali rijetko kada isplovljavaju iz marine. U tom periodu češće dolaze obaviti neke radove i popravke da bi spremni dočekali proljeće. Ili jednostavno dođu uživati u ipak nešto nižim temperaturama nego li vladaju u njihovim zemljama tijekom zimskih mjeseci. Kroz siječanj i veljaču ne vidimo baš jedriličare na moru, to zaista budu rijetke iznimke – govori.
U ovim je mjesecima i rizičnije izlaziti na more.
- Treba biti zaista vješt nautičar da bi se jedrilo kroz zimske vremenske uvjete zbog vjetra, valova i slično. Upravljanje resursima na plovilu također je jedno od pitanja koje se ne smije zanemariti, primjerice povećana potrošnja električne energije. Većina luka i pojedine marine zatvorene su tijekom zime, često ispražnjenih cijevi zbog opasnosti od smrzavanja pa i to treba uzeti u obzir kada se kreće na jedrenje i osigurati zalihe vode na brodu. S druge strane, u zimskim mjesecima i plovni putevi su prazniji, luke napuštene pa to daje jedno drugo iskustvo. Možete uživati u zvuku mora, šumu valova i drugim zvukovima prirode bez da čujete graju ljudi s plovila pored vas ili buku motora – zaključuje direktorica.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i ACI marina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....