WORDLE

Na igru koja je zaludila milijune diljem svijeta navukla me mama: ide kontra svih trendova i sjajna je!

Za naoko buntovnički duh igre zaslužan je njezin autor Josh Wardle, softverski inženjer i bivši djelatnik Reddita poznat po metaigri ”Tipka” i društvenom eksperimentu ”Mjesto”

 Stefani Reynolds/AFP
Wordle ide kontra svih trendova na tržištu opuštenih igara - igra se u pregledniku, ne pokušava vam ništa prodati, o vama ne želi znati ništa

Kao dječaku koji je odrastao uz Kolo sreće, Scrabble i RTS-ovu Slagalicu oprostit ćete mi što sam se za besplatnu minimalističku igru pogađanja riječi Wordle zainteresirao tek kada je objavljeno da ju je The New York Times kupio za "niski sedmeroznamenkasti iznos". Nisu pomogli čak niti slatki zeleni, žuti i sivi kvadratići koje su korisnici društvenih mreža mahnito dijelili kako bi pokazali koliko im je pokušaja trebalo da pogode o kojoj se riječi radi.

Jednu sam partiju odigrao nakon što mi je mama krajem siječnja rekla da je ona počela igrati i odmah zaboravio koju sam riječ pokušavao pogoditi i jesam li uspio. Onda je 31. siječnja stigla vijest o akviziciji i sve se promijenilo - i zakompliciralo. Naime, Wordle ide kontra svih trendova na tržištu opuštenih igara - igra se u pregledniku, a ne na mobitelu; ne pokušava vam ništa prodati, o vama ne želi znati ništa osim koliko ste dobri s riječima i ne traži značajnu vremensku investiciju, tek nekoliko minuta dnevno.

Za naoko buntovnički duh igre zaslužan je njezin autor Josh Wardle, softverski inženjer i bivši djelatnik Reddita poznat po metaigri "Tipka" i društvenom eksperimentu "Mjesto". Naime, Wardle je Wordle (primijetili ste, vjerujem, igru riječi) napravio za sebe i svoju djevojku Palak Shah, pasionirane ljubitelje New York Timesove križaljke i igre riječima "Spelling Bee". Što li je onda kupio NYT? Odgovor leži u izjavi koju je Wardle dao nakon akvizicije. "Bilo je nevjerojatno gledati kako jedna igra mnogima donosi toliko veselja. Hvala vam što ste sa mnom podijelili priče o tome kako ste se preko igranja Wordlea ponovno zbližili s udaljenim članovima obitelji, međusobno natjecali i podržavali tijekom oporavaka od bolesti", napisao je Wardle na Twitteru. Drugim riječima, Times nije kupio igru već ljude koji su je igrali.

Prema nekim procjenama, Wordle je koncem siječnja igralo njih 45 milijuna. S obzirom na to da je igra lansirana u listopadu 2020. te da je tijekom prvog mjeseca postojanja prikupila samo 5000 igrača, "niski sedmeroznamenkasti iznos" koji je platio Times za Wordle najednom djeluje kao akcijska cijena. Kad su igrači Wordlea doznali da ju je kupio NYT, odmah su postavili najvažnije pitanje: hoće li igra ostati besplatna? Times je rekao da hoće - zasad, ali i odmah dao do znanja da će što prije pokušati igrače Wordlea pretvoriti u svoje pretplatnike. U tom grmu leži zec. Stalno je tamo ležao, samo se dobro krio.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 09:27