
Dvije mini koze nakratko su se preselile u cvjećarnicu Palma u Đakovu, gdje su proteklih dana privlačile pozornost brojnih mališana.
I dok je nekima prizor slatkih malih koza s crvenim vrpcama oko vrata bio neodoljiv, drugi su u tome vidjeli zlostavljanje životinja.
Koze su, naime, smještene u mali prostor, koji je s jedne strane omeđen staklom, a s druge žicom.
Fotografija koza u izlogu na društvenim mrežama izazvala je pravi val negodovanja, a mnogi su korisnici Facebooka na stranici cvjećarnice ostavili negativne komentare.

No, iz cvjećarnice kažu kako u tome nema ništa sporno. Tvrde da je riječ o domaćim životinjama koje su ljubimci i o kojima se dobro brinu, a zanimanje ljudi i promjena okruženja nisu ih pretjerano uznemirile.
U cvjećarnicu su mini koze dovedene kako bi djeca dobila priliku vidjeti kako izgleda domaća životinja.

- Ljudi govore da ih se zlostavlja, ma dajte, pa ove životinje sigurno nisu zlostavljane. Djeca ih maze i oduševljena su. Sutra ću kozliće vratiti u dvorište, jer su oni kućni ljubimci o kojima se zaista dobro brinemo - kaže vlasnica cvjećarnice Ružica Lulić.
No, premda tvrdi kako nije riječ o zlostavljanju životinja, čini se kako zakon ipak ima što reći protiv izlaganja životinja u prodajnim prostorima. Naime, još uvijek aktualni Zakon o zaštiti životinja zabranjuje da se životinjama nanosi bol i patnja, te da ih se namjerno izlaže strahu. Osim toga, zabranjeno ih je koristiti i za oglašavanje, ako se kod životinja izaziva patnja ili strah.
- U ovom slučaju životinje su i nepotrebno izložene stresu transporta, a sve u svrhu promocije cvjećarnice. Smatramo da je potpuno neprihvatljivo i neodgovorno držati životinje na javnom mjestu, u njima neprirodnom okruženju, i iskorištavati ih u svrhu promocije kafića, cvjećarnica, slastičarnica ili bilo kojeg drugog trgovačkog ili ugostiteljskog objekta. Pritom je licemjerno takvo iskorištavanje životinja radi poslovne promocije opravdavati tobožnjom edukacijom djece - smatra Luka Oman iz udruge Prijatelji životinja.

Nije ovo prvi put da se životinje koriste za promidžbu. Tako su prošle godine tri mala, živahna kunića dva dana provela trčkarajući po piljevini smještenoj u izlogu zagrebačke trgovine Furnir. Riječ je o trgovini specijaliziranoj za prodaju drvne građe, koja se nalazi u Heinzelovoj ulici.
Oni životinje ne prodaju, već su kuniće u izlog smjestili kako bi svojim kupcima uljepšali Uskrs. Kod njih su ove ljupke životinjice trebale provesti sedam dana, no zbog nerazumijevanja okoline, rekli su nam tada u trgovini, ranije su vraćene u uzgajivačnicu.

Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....