NAJPOPULARNIJI DOMAĆI DIZAJNERI

ELFS Trebalo nam je 12 godina za prvu samostalnu reviju

Nakon tenisica, ELFS-i su za nadolazeću ljetnu sezonu priredili i nekoliko modela izuzetno nosivih sandala i cipela
 Neja Markičević / HANZA MEDIA

Više od 30 novih modela, 450 sjedećih mjesta i pista duga oko 180 metara koja je ujedno, pretpostavlja se, i jedna od najdužih na svijetu, obilježili su sinoćnju prvu samostalnu reviju popularnog modnog dvojca Elfs.

Muzej automobila Ferdinand Budicki bio je pun, što ljudi, što atraktivnih oldtimera. Atmosfera izvrsna. Šefovi parade, Aleksandar Šekuljica i Ivan Tandarić, bili su vrlo zadovoljni.

Pazili na svaki detalj

Dva dana uoči revije na zagrebačkoj Zavrtnici dečki su većinu dana i dobar dio noći provodili u muzeju. Pazili su na svaki detalj i da im ništa ne promakne.

- Mi u svemu sudjelujemo i sve radimo - govori nam Alex dok slaže niz stolaca u oblik slova E.

Samostalna revija je, kažu, bila logičan slijed nakon već dvanaest godina rada.

- Kao što u automobil moraš svako malo nadolijevati gorivo, tako i nama uvijek treba nešto novo. Otvorili smo jedan dućan, pa drugi dućan, pa jedna revija, pa druga, pa malo drugačija revija, pa drugačija kolekcija... Sad je došao red na to da pokušamo i sami sve organizirati. Do sada smo gledali i promatrali izbliza kako se radi, mogli smo puno učiti na tuđim i svojim greškama, a zato danas možemo i predvidjeti neke svoje.

U dobroj fazi

I ispalo je super. Sve se lijepo posložilo i upakirali smo to u dobru priču. Modele smo na vrijeme pripremili. Imali smo i viška, pa smo za reviju mogli birati. Nešto smo ostavili za zimu - pričaju nam dizajneri.

Bili su, kažu, u nekoj dobroj kreativnoj fazi.

- Dio kolekcije je već u prodaji i klijenticama se sviđa. Reakcije su odlične - govore.

Ne treba im dugo da prepoznaju koja će haljina biti hit. Već toliko dobro poznaju svoje klijentice.

No ono što im je najvažnije jest da kolekcija bude nosiva, da ima svoje kupce i da se obraća njihovoj ciljnoj skupini koja se u zadnje vrijeme, kažu, malo i proširila. To nisu više većinom mlade djevojke, tinejdžerice i studentice, ima, tvrde, i onih zrelijih.

- Napokon smo doprijeli i do ozbiljnije publike. Sad nas doživljavaju i one klijentice koje su mislile da smo možda prešareni ili prekričavi za njihov ukus. I one pronalaze nešto za sebe. Danas smo svjesni da smo uspjeli sami sebe nadograditi i da idemo naprijed, da se mijenjamo – govore nam dizajneri.

Njihova je sinoćnja revija imala i humanitarni aspekt. Pa su oni koji su donirali udruzi RTL pomaže djeci 100 kuna dobili pozivnicu za modnu reviju u Muzeju automobila.

- Htjeli smo učiniti dobro djelo. Razmišljali smo: onaj tko može izdvojiti novac za našu haljinu, sigurno može dati i sto kuna za humanitarnu akciju. I odaziv je bio zaista dobar – kažu dečki.

Na domaćoj modnoj sceni broje više od dvanaest godina. Imaju četiri trgovine, dvije su izvan Hrvatske: u Frankfurtu i Mostaru. I web shop. I cijelu vojsku obožavateljica među kojima su i brojne slavne Hrvatice.

Ključ uspjeha

Kad ih pitate koji je njihov ključ uspjeha, spremno odgovaraju: puno rada.

- Uvijek smo puno radili i to nam nikad nije bio problem. Dok smo pripremali reviju, ostajali smo u muzeju do pola tri ujutro i vraćali se u sedam. Važno je i to što nas dvojica isto razmišljamo. Nikad nije svaki gurao svoje, već smo se uvijek borili za istu stvar. Nas dvojica u paru imamo duplu dozu ludila koja nas gura naprijed. Ako slučajno jedan pada, drugi ga diže i obrnuto. A ljudi pored nas dijele naš entuzijazam. Prenijeli smo ga na svoje suradnike i zato funkcioniramo kao Snjeguljica i sedam patuljaka - govore nam dizajneri koji danas imaju 18 zaposlenih.

Poslove nisu posebno podijelili, već nekako po inerciji svaki odrađuje svoje. Naravno, međusobno si uskaču kad treba.

Jesu li strogi šefovi?

- Ja sam obično onaj zločesti, a Ivan dobar. On ih sve brani. Uvijek sam ja u krivu, a svi radnici u pravu. No ja sam taj koji gura, koji tjera naprijed, koji često nije zadovoljan i traži maksimum. Nije ni to loša metoda. Trudimo se tim ljudima pokazati što rade, dati im do znanja da su s nama u svemu, da nisu samo brojka na papiru – govori Alex.

Sve hrvatsko

Elfs proizvodi su u potpunosti hrvatski proizvodi. Surađuju s hrvatskim tvornicama, radionicama i zadrugama i na to su posebno ponosni.

- Trudimo se držati svojih načela u proizvodnji. Naša radna snaga je kvalitetnija, bolja, ne može se mjeriti s onim što naručujemo iz Kine. Naši ljudi su pedantni i cijena nije toliko visoka. Ako poznati inozemni brendovi ovdje šivaju, zašto to ne bi bilo dovoljno dobro i za nas? - komentiraju.

U novoj kolekciji osim odjeće ima i tenisica, ženskih sandala na drvenu petu, natikača, naočala, torbi, remena, novčanika, nakita koji je rađen u suradnji s hrvatskim zlatarima...

- Uvijek nam je bio cilj raditi brend koji neće obuhvaćati samo haljine za pričesti, krizme i maturalne večeri nego koji će nuditi potpuni asortiman za styling od glave do pete – objašnjavaju nam. Kompromise oko dizajna često rade. Ne žele razočarati svoje klijente i žele da oni budu uvijek zadovoljni.

- Mi radimo za njih, ne za sebe. Da smo htjeli raditi umjetnička djela za sebe, radili bismo jedan komad i ne bismo to umnožavali. Ta kreacija bi stajala u dnevnom boravku ili muzeju. Nama to nikad nije bilo zanimljivo - zaključuju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 08:01