POVRATAK DNEVNE MODE

Dobrodošlo dizajnersko dodvoravanje teško ranjenom potrošačkom društvu

Nakon ere skupih haljina, modne kuće okrenule su se nosivim komadima

Ulazak u 21. stoljeće u modnom je svijetu probudio nadu za novi početak, potaknuo maštanja i kreativne vizije. Možda se baš zato većina mainstream dizajnera bavila glamuroznom večernjom modom. Modni protagonisti kao da su se odlučili više posvetiti slavlju, a manje svakodnevici. Na revijama najčešće smo gledali predivne haljine.

Uostalom, više od polovice domaćih dizajnera koji su se etablirali preko Cro-a-Portera ili Fashion.hr-a svoju su zaradu ostvarili upravo prodajom više ili manje glamuroznih haljina. No, tijekom prošle i ove godine dolazi do pada prodaje svečanog segmenta odjeće. Mjehurić od sapunice u kojemu je lebdjelo svjetsko modno tržište probušen je oštrom iglom recesije. Modni dizajneri koji rade u prestižnim svjetskim modnim kućama, koje su zadnji bastioni luksuza, morali su pronaći rješenja kako bi zadržali svoj posao.

Želite ih kupovati

Maksima modne industrije u posljednje tri sezone jest - isplativost i nosivost. Zato je ove modne sezone naglasak na dnevnu odjeću.

Na nova traženja tržišta prvi su odgovorili Givenchy (dizajner Richardo Tischi), Celine (dizajnerica Phoebe Philo) i Chloe (dizajnerica Hannah MacGibbon). Naglasak je na odjeći i modnim dodacima s vrlo jakim “genima” robne marke. No, sve je servirano suptilno, tiho, tajnovito... U ponudi prevladavaju komadi koje želite kupovati i u najvećim recesijskim trenucima jer izgledaju normalno, nosivo i bezvremenski, a opet dizajnerski. “It predmeti“ ovaj su put više kaputi i hlače, pa onda torbice i ostali modni dodaci.

A druge godine...

Da su neki dizajneri pronašli novu zlatnu žilu, možda najbolje pokazuje brend Celine koji bilježi suludi rast prodaje. Na japanskom tržištu su strani broj jedan po prodaji - lani nisu bili među prvih 10.

No, pravo je pitanje ipak - može li moda uopće biti bezvremenska? Dizajnerski timovi, naime, već sad izvlače nove ideje i pokušavaju nadmašiti prodaju svoje prošlosezonske kolekcije. Odgovor leži u trenutačnoj mimikriji modnog svijeta koji se dodvorava ranjenom potrošačkom društvu. Stvarajući iluziju bezvremenskih modnih komada, kupnja postaje opravdana modna investicija za nekoliko sezona. A već sljedeće sezone vaše će želje biti fokusirane na nekom drugom bezvremenskom modnom objektu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. rujan 2024 15:58