NAJIŠČEKIVANIJA KNJIGA SVIH VREMENA IZLAZI NA HRVATSKOM JEZIKU

Znate li tko je doista bio Steve Jobs: Slavni biograf Walter Isaacson otkriva dosad nepoznate detalje u životu genija

ZAGREB - Jedna od najiščekivanijih knjiga svih vremena, biografija Stevea Jobsa autora Waltera Isaacsona, za nekoliko tjedana izlazi u Hrvatskoj, u izdanju Jutarnjeg lista. U Americi je izišla 24. listopada u izdanju kuće Simon&Schuster i već u prvom tjednu prodana je u više od 500 tisuća primjeraka.

Njezino elektronsko izdanje downloadano je tisuće puta, kupuju je Appleovi obožavatelji, tinejdžeri, sociolozi, biznismeni, sve velike američke televizije napravile su ili upravo snimaju dokumentarce prema knjizi, Sony je već kupio prava na ekranizaciju za golemu iako nepoznatu svotu. Kao i sve u što je bio upetljan Steve Jobs , njegova je biografija sadržajem i utjecajem nadrasla okvire knjige kao proizvoda.

Na tržište je isporučena kao Appleov gadget, precizno “upakirana”, u bijelim koricama s Jobsovim likom, naslovom u fontu helvetica koji je on i uveo u kompjutore, puna sjajnog fotomaterijala i stotina dosad nepoznatih informacija o geniju iz Silicijske doline.

I baš kao i uvijek kada je Jobs u pitanju, da bi se dobila izdavačka prava, brojke nisu bile dovoljne. Tražio se partner s karakterom, hiperkomunikator, izdavač koji privlači dinamičnu, informiranu publiku i povezan je s njom neprekidno i na svim platformama. Jutarnji list je bio prirodan odabir.

- Ponosni smo što je upravo Jutarnji odabran kao ekskluzivni izdavač knjige Waltera Isaacsona ‘Steve Jobs’ iako moramo neskromno priznati da smo to zapravo i očekivali - kaže direktor korporativnih komunikacija EPH Sven Semenčić.

Vizija i kreativnost

- Upravo je Jutarnji list prvi u Hrvatskoj lansirao iPhone i iPad aplikaciju, prije šest godina lansirali smo online izdanja Glorije, u doba kada je taj format bio apsolutni novum na našem tržištu, kasnije su se tome pridružili Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Sportske novosti i ostala izdanja. OK magazin je prvi na našem tržištu uspostavio komunikaciju sa svojom publikom u segmentu društvenih mreža hrabro postavivši standarde u toj kategoriji. Ukratko, viziju, kreativnost i inovativnost - te temeljne Jobsove odrednice - oduvijek smo prepoznavali kao svoju misiju - ističe Semenčić.

Taj duh, kaže Semenčić, EPH je nastojao projicirati u svoju svakodnevicu, nizom uspješnih operacija u digitalnom segmentu pokrenutih posljednjih nekoliko godina.

- Za iduću godinu najavljujemo niz iznenađenja poput novih interaktivnih izdanja naših vodećih magazina, a namjeravamo uvesti i nove plaćene sadržaje na svim online platformama - najavljuje Sven Semenčić.

Trenutno, EPH radi Appleovim 24/7 ritmom da “Stevea Jobsa” što prije isporuči u knjižare, na kioske, na vaše iPhone, iPade i na elektronske čitače.

Knjiga Waltera Isaacsona postala je izdavački fenomen nakon Jobsove prerane smrti. Priča o njezinu nastanku, potanko ispričana na početku biografije, znakovita je kao i mnoge anegdote koje prvi put otkriva. Walter Isaacson je sjajan pisac, autor senzacionalnih biografija Benjamina Franklina, Alberta Einsteina i Henryja Kissingera. Steve Jobs molio ga je da napiše i njegovu biografiju, ali Isaacson je dugo odbijao, uvjeren da je prerano za takav pothvat.

Emotivni motiv

Jobs je, pak, imao osjećaj da neće dugo živjeti i da sve mora obaviti što prije, pa tako i dokumentirati kakav je zaista bio, da njegova djeca, s kojom je provodio vrlo malo vremena, ne bi pamtila tatu po tračevima i legendama. Počelo je, dakle, kao i sve kod Jobsa, s duboko emotivnim motivom, željom da se nešto poboljša. Ta se želja obično manifestirala opsjedanjem sugovornika i grubim pritiscima, tipičnim za Jobsovo famozno “polje iskrivljene stvarnosti”, potpuno poricanje realnih prepreka kojim je i sebe i svoje suradnike tjerao da ostvare nezamislivo. Isaacson nije bio izuzetak.

Kad se našao u polju iskrivljene stvarnosti, počeo je raditi na biografiji u stilu Appleovih “A igrača” kako je Jobs zvao svoje najbolje ljude. Samo Jobsa je intervjuirao više od 40 puta, zadnji su put razgovarali tri tjedna prije njegove smrti.

Obavio je više od stotinu detaljnih razgovora s Jobsovim prijateljima, suradnicima, šefovima, poslovnim partnerima, članovima obitelji i profesorima, s njegovim odanim sljedbenicima i zakletim neprijateljima, izdanim prijateljima i ljudima koje je Jobs lansirao među zvijezde, očaranima i razočaranima. Radio je bez prestanka, uporno i bespoštedno kao što su Appleovi programeri pisali kodove za Mac i iPhone.

Rezultat je slojevita, uzbudljiva priča koja se čita bez daha. Isaacson je uspio proniknuti u komplicirane motive i snažne, potpuno uvrnute karaktere ljudi koji su stvarali fenomen Applea.

Upoznajući nas vrlo blisko sa samim Jobsom, njegovim zen tehnikama, tajnama iz mladosti, strahovima, dubokoj ljubavi prema supruzi i djeci i blistavim momentima genijalnosti, Isaacson nam, kroz nevjerojatne priče i burne osjećaje Jobsovih suradnika, otvara svijet Applea, gdje programeri ruše granice ljudske izdržljivosti da bi u nemogućim rokovima završili sve što Jobs traži od njih. Otkriva kakve se gadne bitke vode u upravama konkurentskih tehnoloških kompanija, što je sve Jobs morao raditi da bi se izborio za svoje ideje, zbog čega su propadali neki Appleovi proizvodi i kako su Jobs i njegovi suradnici nakon tih strašnih poraza stvarali svoje najveće hitove. Otkriva zašto Appleov miš nema gumba, ali i tko je kome ukrao ideju o grafičkom sučelju na kojemu su i Steve Jobs i Bill Gates izgradili svoja carstva i strašno kompliciran odnos.

Guru i šef iz noćne more

U Isaacsonovoj verziji Steve Jobs je istovremeno šef iz noćne more i veliki guru, ovisno o tome s koje smo strane crte prosjeka. Ali biografija koju objavljujemo nije samo priča o Steveu Jobsu, o intimi jednog ekscentričnog milijardera.

Priča je to o tome što bi svaka industrija mogla biti kada bi imala Jobsove hrabrosti da potrebe korisnika, inovaciju i viziju boljeg svijeta stavi ispred profita. O tome što je sve moguće kada financijsko tržište slijedi one koji stvaraju istinsku vrijednost, kao kada je Wall Street imao tri čiste da uloži u hipija iz garaže i pomogne mu da Silicijsku dolinu iz utvrde vojne industrije pretvori u centar maštovite, humane tehnologije i baš zato, a ne unatoč tome zaradi milijarde dolara.

Kada bi ga pitali što je tajna njegova uspjeha, Steve Jobs bi odgovorio: “Morate znati da su sve sjajne stvari koje vidite napravili ljudi koji nisu bitno pametniji od vas, samo nisu slušali kad su im govorili da je svijet onakav kakav jest i da treba živjeti u njegovim okvirima. Jedino što trebate shvatiti je da kad negdje piknete, nešto se dogodi. Kad vam je to jasno, možete sve.” Knjiga “Steve Jobs” otkriva zašto je, i taj put, bio u pravu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. rujan 2024 18:25