ZLATKO PAVKOVIĆ

U Zagrebu gostuje beogradski redatelj, kritičar crkve, autor drame ‘Papa Franjo se hrva sa svojim anđelom‘

Zlatko Paković

 /Press
Gostuje u MaMi danas i sutra, a s njim će razgovarati Srđan Sandić

Zlatko Paković, beogradski dramatičar i redatelj, gostuje u zagrebačkoj MaMi, 26. i 27. lipnja 2023., povodom Pakovićeve drame "Papa Franjo se hrva sa svojim anđelom" u izdanju Multimedijalnog instituta.

Teatarski rad Zlatka Pakovića već duže vrijeme zauzima jedinstveno mjesto na domaćoj kazališnoj sceni, i nema sredine gdje nije izazvao jake reakcije svojim autorskim projektima.

Danas, 26. lipnja u 20h, Srđan Sandić će razgovarati sa Zlatkom Pakovićem o njegovoj poetici, strastima i sukobima.

Dočim će u utorak, 27. lipnja u 20h, uz sudjelovanje Tomislava Brleka i Brune Kragića biti riječi o Pieru Paolu Pasoliniju - povodom lanjske stogodišnjice Pasolinijevog rođenja koja je bila povod za Pakovićev komad o Pasoliniju u Podgorici, te objavljivanje par Pasolinijevih djela u prijevodu.

"Paković funkcionira kao svojevrsni stroj za mljevenje laži. Rijetka je to stvaralačka mašina. Putuje od jedne do druge mitske tvorevine, od kulta do kulta, od zlodjela do zlodjela, odlučan da, koliko god je to u njegovoj moći, dokrajči obmane, skrši iluzije ili položi paklene naprave pod najstrože čuvane tabue", kaže Viktor Ivančić, dok Branislav Jakovljević (Stanford), smatra da "Pakovićevo pozorište svoje odrednice ne traži u pozorišnoj estetici, već u etičkim odnosima između scene i gledališta. Ono nije pozorište površnih provokacija, nego dubokih moralnih izazova. Zbog toga je teško, gotovo nemoguće, donositi estetske sudove o njegovim predstavama. Drugim rečima, ovo je pozorište koje samo uspostavlja merila za sebe."

Drama "Papa Franjo se hrva sa svojim anđelom", ili kako je autor Zlatko Paković naziva "mirakul u dvije verzije" kazališnim jezikom i sredstvima govori o suvremenoj Crkvi, na razmeđi dogmatskog klerikalizma i emancipatornog otvaranja Crkve.

Za dramatičara Pakovića ambivalentnost o kojoj je riječ utjelovljuje lik Pape Franje, a tzv. spektakularna i asketska verzija drame se razlikuju po epilogu drame, utoliko što svaka od verzija stoji za jednu od dvije opcije pred kojma se današnja Crkva nalazi (dogmatska vs. emancipatorna).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 17:52