ZAPISI O KINEMATOGRAFU

Središte njegova svijeta je zatvorska ćelija. Bresson je snimio četiri ‘zatvorska‘ filma, no i film u kojemu mu je glavni lik magarac

Robert Bresson

 New Yorker Films - Album/Album/Profimedia/New Yorker Films - Album/album/profimedia
Knjigu Roberta Bressona izdala je Udruga Bijeli Val, a preveo je Marko Gregorić

Robert Bresson (1901. – 1999.) svojim je djelom, koje je ocjenjivano kao jedan od vrhova umjetničkog izraza uopće, na suprotnoj strani od načina na koji se razvijao medij u kojemu se izražavao. Za njega film, točnije "kinematograf", koji je razlikovao od filma – film je nastavak teatra, kinematograf samosvojna umjetnička grana – nije bio "entertainment". On se snimanjem svojih djela nije bavio ne bi li nekome uljepšao dan ili ukrasio večer pregrštom patetičnih i šarenih sličica.

Ovo naše izdanje "Zapisa o kinematografu" počinje predgovorom koji je napisao dobitnik Nobelove nagrade za književnost Jean-Marie Gustave Le Clézio, gdje bilježi kako je Bresson imao averziju spram taštine, intelektualizma, konformizma, i...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:20