INTENDANT HNK GORAN GOLOVKO

'Senka Bulić je fascinantna umjetnica...Ali neće moći potrošiti kunu bez mog potpisa'

 Tom Dubravec/CROPIX
Kad je vodila Dramu na Splitskom ljetu, festival je na reprezentaciju trošio čak 60 tisuća kuna

Goran Golovko, ravnatelj splitskog HNK i nesuđeni ravnatelj Splitskog ljeta, odgovorio je na nekoliko pitanja Jutarnjeg lista o nadolazećem ljetnom festivalu, o Senki Bulić koju je na mjesto ravnateljice Ljeta imenovala ministrica Andrea Zlatar, o dodatnim troškovima koje bi to moglo stvoriti...

Senka Bulić, nažalost, prije nekoliko dana nije za Jutarnji željela razgovarati o Splitskom ljetu. Inače, ostala je zapamćena kao neuspješna ravnateljica Ljeta 2012. uvrstivši u program mega debakl prema romanu Olje Savičević Ivančević “Adio, kauboju”, a drugih dramskih premijera, kako to inače jest uobičajeno, nije bilo.

No, varietas delectat, i neophodno je na Splitskom ljetu publiku - educiranu, uglavnom - suočiti s novim estetikama, imenima i temama. No, vrijeme prolazi...

“Ma Lita će bit”, kažu Splićani, “samo će bi jadno...”

Čime tumačite da je oko 90 posto djelatnika HNK Split potpisalo peticiju protiv imenovanja, inače Splićanke, Senke Bulić na mjesto ravnateljice Splitskog ljeta?

- Njihovim lošim iskustvima za vrijeme dvojne uprave Splitskog ljeta. Osjećajem dezorganizacije i dezorijentacije uslijed stvarne dezorganizacije i dezorijentacije. Plaćeni prekovremeni sati (uglavnom samo za tehničko osoblje koje je angažirano na Splitskom ljetu) nisu argument u korist nekog ravnatelja - ljudi u kazalištu nisu strojevi i nisu brojači novca. Ogromna većina umjetnika i drugih zaposlenika HNK Split obavlja svoje poslove profesionalno - nadareno, predano i odgovorno - ali im treba biti jasno predočena misija, vizija i očekivani ishodi postavljenog im umjetničkog zadatka. Zar Ministarstvo ne traži to isto od svih prijavljenih projekata za financiranje javnih potreba u kulturi RH?

Kako dalje kanite raditi s ljudima koji stvaraju otpore trenutnoj situaciji u kući, u splitskom HNK?

- Nema “situacije u kući”. Postoji otpor prema potpunom odsustvu misije, vizije. Nemam namjeru derogirati uloge ravnatelja Ive Lipanovića, Trpimira Jurkića i Dinka Bogdanića niti podvrgnuti umjetnike i druge zaposlenike HNK Split jednoj proizvoljnoj odluci (ministričinom imenovanju Senke Bulić)i improvizaciji koja košta milijune.

Vi ste od ministrice i gradonačelnika dobili tri prijedloga rješenja situacije - u sva tri slučaja umjetničko vodstvo Splitskog ljeta više nije u rukama ravnatelja HNK. Koji se od tri predložena rješenja vama čini najprihvatljivijim? Jer, očito, na jedan ćete morati pristati.

- S obzirom da me ministrica ne želi, najprihvatljivije bi mi bilo da se festival odvoji u samostalnu pravnu osobu tako da ne moram snositi materijalnu odgovornost za tuđe umjetničke izbore. Ostane li stanje nepromijenjeno, tješi me pomisao da ni jedan ugovor, narudžbenica, radni nalog i račun neće moći proći bez moga potpisa.

Kakvo ste obrazloženje od ministrice Zlatar dobili - zašto je, nakon što je dvije godine intendant HNK bio i ravnatelj Ljeta, imenovala drugu osobu?

- Nikakvo. Ostaje vidjeti kako će zbog moga građanskog neposluha Ministarstvo u bliskoj nam budućnosti tretirati HNK Split.

Jedan siguran problem je novac - honorari za sudionike Splitskog ljeta...

- Financiranje Splitskog ljeta ne bi trebalo biti upitno. No, troškovi, uključujući i autorske honorare, isplaćivat će se sukladno dinamici financiranja, da HNK ne bi opet kreditiralo festival iz sredstava svoje sezone, kojoj već ionako jesu u nasljedstvo ostavljeni samo financijski dugovi. Ilustracije radi, kada sam u studenom prošle godine preuzeo dužnost, nismo imali novca ni za pretplatu na dnevne novine, a troškove festivala isplaćivali smo koliko smo mogli, jer njegova sredstva nisu došla u punim ugovorenim iznosima. A, u ovim okolnostima nemam motiva za obilaženje pragova potencijalnih sponzora i donatora Splitskog ljeta ni za motiviranje zaposlenika HNK Split da ulažu energiju u tom smjeru.

Koliko Ljeto može stajati?

- Prošli je festival koštao nešto ispod šest milijuna kuna, ne računajući plaće zaposlenika i hladni pogon. Kada bi Splitsko ljeto postalo samostalnom institucijom, troškovi bi mogli biti dvostruko veći.

Jeste li vi imali neke zamisli za Splitsko ljeto - koje se očito neće ostvariti?

- Da, imao sam i imam ih. Svakako se, primjerice, na reprezentaciju ne bi trošilo prosječno dvije tisuće kuna dnevno, koliko je otprillke trošeno 2011. i 2012. godine - u 30 dana 60.000 kuna!

Imate li neke spoznaje o tome na čemu će se temeljiti program Senke Bulić?

- Nemam.

Vremena do Splitskog ljeta je malo, osim ako ga ne kanite postaviti u jesen. Kad će početi pripreme?

- Ne znam. Vrijeme se gubi na jalovo prepiranje i prebacivanje diskursa u stranački i, još gore, u ideološki. Najtužnije je, pače porazno, što se cijelo ovo vrijeme najmanje ili nikako ne govori o umjetnosti. Ako novi, suvisao Pravilnik ne bude žurno donesen, Festivalsko se vijeće o programu može očitovati i dogodine.

Senka Bulić bila je neuspješna, ili je bila dovedena u situaciju da bude neupješna, ravnateljica dramskog programa Splitskog ljeta 2012. No, dokazala se, npr. u Velikoj Gorici. Nadam se da nemate ništa protiv nje.

- Nemam ništa osobno protiv Senke Bulić, a u profesionalnom je smislu poštujem. Poznajem je još od osnovne škole i priznajem da me fascinira njezin umjetnički put.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:51