HNK Zagreb aktualnu sezonu ovih dana završava s 95 posto popunjenim gledalištem, četiri operne premijere i prvim zagrebačkim opernim festivalom.
Uoči službene objave programa za sezonu 2023./2024., Pier Giorgio Morandi, počasni šef dirigent zagrebačke Opere, maestro svjetskog kalibra koji je prije angažmana u Zagrebu radio u najpoznatijim svjetskim opernim kućama, od milanske Scale, preko moskovskog Boljšoja, do njujorškog Metropolitana, surađujući s najvećim svjetskim pjevačima, uključujući i kontroverznu Ruskinju Annu Netrebko, otkrio nam je operne novitete u direkciji HNK koja je tijekom još uvijek aktualne sezone doživjela najveći uzlet.
Maestro, inače rodom iz regije Pijemont iz Bielle, iz gradića odakle je i pokojni dizajner Nino Cerruti, najavio je da će iduću sezonu u operi otvoriti Verdijev hit.
- Pripremamo impresivnu produkciju Verdijeva ‘Rigoletta‘ u režiji Piera Francesca Maestrinija, s kojim sam već nekoliko puta radio. Ljubomir Puškarić pojavit će se u naslovnoj ulozi, uz njega su u glavnim ulogama sopranistica iz Sibira Irina Dubrovskaya, brazilski tenor Atalla Ayan te srpska sopranistica Sofija Petrović, a naslovom se zaokružuje Verdijeva Latinska trilogija u zagrebačkom Nacionalnom kazalištu. U idućoj sezoni imat ćemo još tri premijere: Mozartovu operu ‘Così fan tutte‘, kojom će dirigirati Valentin Egel, a režirat će je Alessio Pizzech, zatim mali operni dragulj ‘Suzanina tajna‘ Ermanna Wolf-Ferrarija, njemačko-talijanskog skladatelja s početka 20. stoljeća, kojim će dirigirati Ivo Lipanović, a redateljica je Saša Broz. Ja ću ravnati novom produkcijom Puccinijeve ‘La Bohème‘ u svibnju, u godini u kojoj cijeli svijet obilježava 100 godina bez skladatelja Giacoma Puccinija, a redatelj će biti Mario Pontiggia, koji je potpisao popularno zagrebačko uprizorenje ‘Tosce‘. U sezoni će biti izveden Verdijev Rekvijem s Lanom Kos, Silvijom Beltrami, Stefanom Popom i Lucianom Batinićem, zatim će u sklopu obilježavanja 100. obljetnice rođenja Marije Callas biti posebna izvedba ‘Rigoletta‘ u kojoj će nastupiti bariton Željko Lučić - najavljuje gostovanje svjetski renomiranog pjevača koji je prije opernih pozornica radio na srpskoj željeznici, bio je otpravnik vlakova.
- Zagreb treba upoznati Željka Lučića! Intendantica Iva Hraste Sočo i ja odlučili smo ga pozvati jer je svjetski poznati bariton; s njim sam radio ‘Rigoletta‘ u Metu, pa Verdijevu ‘Moć sudbine‘, Puccinijev Triptihon (‘Plašt‘, ‘Sestra Angelica‘, ‘Gianni Schicchi‘), ‘Macbetha‘ u Frankfurtu i tako dalje - nastavlja maestro Morandi.
Vraća li se "Trubadur", kako bi publika, pretplata, đaci mogli u sezoni gledati čitavu Verdijevu Latinsku trilogiju?
- ‘Il trovatore‘ se vraća najranije u sezoni 2024./2025. Da, dobra je ideja da Latinsku trilogiju u sezoni čitavu igramo. Prije početka nadolazeće sezone naše će kazalište izvesti ‘Nabucca‘ u Budimpešti, a bit će još gostovanja, o kojima zasad ne mogu govoriti - nastavlja maestro.
HNK je ove godine promovirao i mnoge mlade talente. Uspješni nastupi tenora Filip Filipović kulminirali su pozivom na audiciju u Metropolitan.
- Filip je velika nada i ponosan sam što mu mogu upravo kroz naše kazalište pružiti mogućnosti za umjetnički rast. A budući da često dirigiram u Metu, nadam se da ću ga tamo pronaći u budućnosti. Ponosan sam i na druge mlade soliste kao što su sopranistica Darija Auguštan i mlada mezzosopranistica Emilia Rukavina. Međutim, ne mogu ne spomenuti vrh našeg opernog tima koji čine Lana Kos, Ljubomir Puškarić, Luciano Batinić, Valentina Fijačko Kobić, Stjepan Franetović - govori maestro koji kao gostujući dirigent djeluje od 1990. na najvećim opernim adresama, kao što su kazalište Nacionalne opere u Seulu, Colon u Buenos Airesu, Kraljevska opera u Stockholmu, Njemačka opera u Berlinu, Wiener Staatsoper, Macerata Opera Festival, Arena di Verona, Puccini Festival, Kineski nacionalni centar za izvedbene umjetnosti u Peking, Novo nacionalno kazalište u Tokiju, Boljšoj teatar u Moskvi i Metropolitan Opera u New Yorku.
Maestro Morandi posao je učio od čuvenih dirigenata Leonarda Bernsteina i Riccarda Mutija.
- Da, Bernstein, Muti, ali i Giuseppe Patanè, gradili su moje iskustvo i znanje. Svaki je imao snažnu osobnost i osebujan repertoar i zahvalan sam im što su ostavili traga na mojem profesionalnom i privatnom životu. Sljedeće ću se godine vratiti u Metropolitan, gdje ću otvoriti sezonu ‘Rigolettom‘, a zatim ću dirigirati četiri produkcije u Wiener Staatsoperi: ‘Carmen‘, ‘Toscu‘, ‘Trubadura‘, ‘Andreu Chéniera‘. Zatim ću dirigirati ‘La Boheme‘ u Tokiju, ‘Aidu‘ u Berlinu, ‘Čedo Zapada‘ u Hamburgu i druge - zaključuje Morandi.
Osim opere, u drugim direkcijama HNK u idućoj sezoni neki od udarnih naslova su, kako doznajemo, sljedeći.
Jedna od okosnica baletne sezone u HNK Zagreb bit će "Hamlet" u koreografiji Lea Mujića. Koreograf koji je poznat po adaptaciji velikih predložaka kao što su "Ana Karenjina", "Gospoda Glembajevi", "Ponos i predrasude" i "Veliki Gatsby" sada je na "biti ili ne biti".
Inverzija se nastavlja. Najčuveniji svjetski dramski komad je u baletu, a libretist vodeće hrvatske opere igra u Drami.
U dramskom programu nakon dugo godina povratak je domaćem klasiku, libretistu "Ere" Milanu Begoviću, odnosno njegovoj drami "Pustolov pred vratima". Begović u HNK nije igrao više od 20 godina, ne računajući operu Jakova Gotovca. U sezoni se također obilježava 75 godina od Begovićeve smrti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....