Ravnatelji umjetničkih direkcija Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu predstavljeni su u utorak na konferenciji za medije koja je održana u foajeu HNK. Odluka o njihovom imenovanju donijeta je na Kazališnom vijeću održanom u petak 23. prosinca. Na početku konferencije za medije intendantica Iva Hraste Sočo izrazila je zadovoljstvo i čast što ih može predstaviti javnosti.
Ravnateljica Drame HNK u Zagrebu Nenni Delmestre nagrađivana je kazališna redateljica koja režira u Hrvatskoj i inozemstvu, a od 1997. kućna je redateljica Drame splitskoga HNK te u sezonama 2002. - 2004. vrši dužnost ravnateljice Drame splitskoga HNK i dramskog programa Splitskoga ljeta. Od 2008. do 2010. bila je predsjednica Kazališnoga vijeća HNK Split te članica Vijeća Festivala hrvatske drame Marulićevi dani, od 2002. do 2014. godine. Bila je izbornica festivala Marulićevi dani, Mali Marulić, urednica Međunarodnog dječjeg festivala u Šibeniku. Članica je povjerenstva Nagrade Marin Držić za 2018./2019./2020.
- Nenni Delmestre svojim će iskustvom, kako stručnim tako i upravljačkim te međunarodnim kontaktima bez sumnje doprinijeti vođenju našega sjajnog dramskog ansambla koji ju je još bolje upoznao kroz rad na posljednjoj dramskoj premijeri "Plodne vode" Marine Vujčić čiju režiju potpisuje, a koja je u svojoj bogatoj karijeri ostvarila 80-ak predstava ovjenčanih s više od 60 nagrada - predstavila je intendantica Iva Hraste Sočo ravnateljicu Drame. Nenni Delmestre je izjavila kako joj je želja svojim doprinosom pomoći umjetnicima Drame u ostvarenju njihovih punih potencijala na putu ka izvrsnosti i relevantnosti na domaćoj i međunarodnoj kazališnoj sceni.
Ravnatelj Baleta HNK u Zagrebu Massimiliano Volpini je koreograf, redatelj, video umjetnik i umjetnički ravnatelj različitih plesnih i glazbenih manifestacija, a prvih 20 godina karijere bio je plesač u različitim baletnim ansamblima: Teatro alla Scala, venecijanski Balet, Arena di Verona, Teatro Comunale di Firenze, Teatro Massimo di Palermo, SNG Opera i Balet Ljubljana. Koreografsku karijeru započeo je 1995. kreiravši s plesačima milanske Scale djelo posvećeno Busteru Keatonu. Od tad je koreografirao više od sto djela u dramskim i opernim predstavama, mjuziklu te na televiziji, ostvarenih u različitim kazalištima i festivalima: Teatro alla Scala, Tulsa Ballet, Muzički Biennale Zagreb, New York Choreographic Institut, Balletto di Roma, Teatro Regio di Torino, Opera di Roma, Stifel Theater u Kielu, Opéra de Bordeaux, itd.
Intendantica je istaknula kako je baletni ansambl osjetio dobru energiju već za vrijeme zajedničkoga rada na vrlo uspješnom Baletnom gala koncertu održanome u studenome ove godine na kojemu je Massimiliano Volpini bio umjetnički ravnatelj, a gdje je nastupio jedan od najpopularnijih i najcjenjenijih baletnih umjetnika današnjice Roberto Bolle s kojim intenzivno surađuje od 2000. godine.
Dijelimo zajedničku viziju o tome kako bi jedno veliko moderno kazalište trebalo izgledati. Vizija koja predviđa poštivanje tradicije, a ujedno i pogled u budućnost, kako bi se prepoznali novi trendovi i privukli umjetnici u usponu, rekao je ravnatelj Baleta Massimiliano Volpini, a intendantica Iva Hraste Sočo je dodala: Uz znanje i iskustvo u baletnoj umjetnosti i profesionalnom životu baletnoga umjetnika, njegovi kontakti s najboljim europskim koreografima i baletnim umjetnicima omogućit će zagrebačkom Baletu daljnji razvoj i vidljivost u europskome baletnom okruženju.
Željka Barišić Pulig obnaša dužnost v. d. ravnateljice Opere od rujna 2022. i dugogodišnja je solistica Orkestra Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu te od 2003. godine svira obou i engleski rog u tom orkestru. Također surađuje s mnogim orkestrima i ansamblima: Hrvatskim komornim orkestrom, Varaždinskim komornim orkestrom, Zagrebačkim gradskim kazalištem Komedija, Zagrebačkim solistima, Ansamblom Cantus itd., a članica je i nekoliko međunarodnih žirija na natjecanjima mladih glazbenika.
- Budući da kolegica Barišić Pulig dugoročno želi nastaviti djelovati u orkestru Opere dogovorili smo se da obnaša dužnost vršiteljice dužnosti ravnateljice Opere do kraja sezone što je i dosad odlično radila jer savršeno poznaje kazališnu organizacijsku strukturu, osobito Opere, a od 2018. do 2022. bila je i članica Kazališnoga vijeća Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu - rekla je Iva Hraste Sočo dodavši kako je Opera najkompleksnija organizacijska cjelina s vlastitim specifičnostima u smislu upravljačkih procesa. U listopadu je Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo svojega počasnog šefa dirigenta Piera Giorgia Morandija s kojim je ostvarena zavidna razina u umjetničkom radu kakvu zagrebačka Opera zaslužuje, čime HNK u Zagrebu konkurira ostalim europskim opernim kućama u okruženju te povećava svoju vidljivost. Smatramo kako je upravljačka sinergija u direkcije Opere postignuta u proteklome razdoblju, zalog još većem napretku našega izvrsnog opernog ansambla.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....