
Na ispraćaju našeg slavnog plesača i koreografa Milka Šparembleka okupio se u ponedjeljak na zagrebačkom Krematoriju veliki broj njegovih prijatelja, kolega i onih koji su voljeli njegov rad. Nekadašnji i sadašnji plesači, oni koji su ga voljeli, poštivali ga i divili mu se. Svi oni na čiji je život utjecao - bilo kao umjetnik, bilo kao čovjek.
Svi oni došli su se ne samo oprostiti od Milka, nego izraziti i sućut njegovoj supruzi Spomenki, te sinovima Davidu i Danielu. Bilo je suza, prošaptanih sjećanja, poneki osmijeh kad bi tkogod spomenuo neku zabavnu anegdotu.
Okupljenima su se obratili Nenad Fabijanić, arhitekt i scenograf mnogih Šparemblekovih predstava, Branimir Pofuk, kritičar i jedan od onih čiji je Milko bio čest sugovornik i Ljiljana Gvozdenović, solistica baleta i koreografkinja, koja je plesala u mnogim Šparemblekovim kreacijama. Glumac Dragan Despot čitao je poeziju Tina Ujevića, koja je korištena u televizijskom koreoaktu ‘Gesta za Tina‘, koju je Šparemblek napravio 1988. godine i koji tematizira život i djelo velikog pjesnika vodeći gledatelja na putovanje njegovom sviješću. Okupljenima se obratila i glumica Urša Raukar, koja je pročitala pjesmu.
- Plesači pamte tisuće baletnih koraka, plesnih sekvenci i muzičkih fraza. U tom golemom prostoru sjećanja iznimno mjesto pripada Milku Šparembleku. Dugo je sa nama, dugo je sa mojom generacijom koja je u njemu našla učitelja drugačijeg i nama tada nepoznatog kazališta.
Od prve Baletne večeri do posljednjeg " Fausta" mnoštvo je plesača prošlo kroz Milkove predstave obogaćujući svoje plesne vještine i umjetničku izražajnost. Bilo je ponekad i sukoba no bilo je i oprosta. Ljubav prema plesačima, razumijevanje njihove krhkosti i ranjivost, spremnost saslušati, zagrliti i utješiti i kada se neki osobni problemi pretoče u baletnu dvoranu i ometaju rad bila je česta u radu sa Milkom.
Neumoran u svojoj kreativnosti i raznolikosti u odabiru tema i glazbe otvarao je nove vizure i obogatio sve plesače, obogatio naše kazalište i postavio nove kriterije. Ohrabrio bi one koji su zakoračili u koreografske ili pedagoške vode, podržao bi ih i pružao im šansu...
Voljeli smo ritam i energiju njegovih proba, dim njegove cigarete koju je brižljivo savijao prstima ostavljajući duhanske mrvice na klupi sa koje je vodio probe. Zvuk lupkanja po ogledalu kojim bi prekidao započete sekvence i davao primjedbe. Posjedovao je silnu energiju.
Voljeli smo njegov izlazak na pozornicu pred premijernu publiku, energično istrčavanje kratki naklon, ulazak u plesačke linije, još jedan zajednički naklon publici i zatim brzi odlazak iza pozornice ostavljajući nama uživanje u aplauzu. I mi smo uživali! Hvala Milko - rekla je koreografkinja Ljiljana Gvozdenović.
Uz prizore iz njegova dugog i bogatog života, oprostili smo se od Milka Šparembleka. Zastor se spustio po posljednji put. Zbogom, Maestro.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....