DAN OTVORENOG TRGA

Ljetne večeri HNK zatvorio ‘Pianopsionom‘, nazvanom po grčkom nazivu listopada

Dan otvorenog trga HNK
 Mara Bratoš/hnk
‘Pianopsion‘ su ostvarili dramski umjetnici u autorskom projektu Nikše Kušelja, koji je, unatoč prohladnom vremenu, prekratko trajao

Publika, pa i slučajni prolaznici doista vole glazbena događanja na otvorenom.

U subotu 2. rujna Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu zatvorilo je svoje Ljetne večeri Danom otvorenog trga. Poslijepodnevni termin pripao je Operi i neizbježnom "Nikoli Šubiću Zrinjskom" čiji su se ulomci pjevali na radost brojnih ljubitelja plemenitog Zajca i njegove zanosne opere. Sudjelovali su Ljubomir Puškarić, Tamara Franetović Felbinger, Adela Golac Rilović, Stjepan Franetović, Ozren Bilušić, Siniša Štork, Roko Radovan i Davor Radić, uz klavirsku pratnju Nine Cossetto.

Večernji program nazvan "Pianopsion" po grčkom nazivu listopada, ostvarili su, pak, dramski umjetnici u autorskom projektu Nikše Kušelja, pisca tekstova i glazbe te voditelja priče koja je, unatoč već prohladnom vremenu, činilo se, prekratko trajala. Svestrano daroviti Kušelj okupio je probranu "škvadru" istomišljenika po muzikalnosti, umijeću sprachgesanga, tzv. govornog pjevanja, duhovitosti interpretacije glasom i gestom, kako bi ispričao svoju glazbom okupanu priču o brodovima, ribama, kazalištu i još koječemu, često na rubu ironije, a stalno u središtu minijaturne metafore svačije svakodnevice.

Uz Peru Ištvančića sam je pisao i aranžmane uz vrhunsku suradnju bubnjara i perkusionista Frana Krste Šercara i multitalentiranog glumca, gitarista i klavirista Ivana Colarića. Zvuk je bio suptilan, minimalistički, gotovo komoran, upravo suprotan bučnom "Arsenalu", također ljetnom programu posvećenom Arsenu Dediću. Zvuk kao znak pjesničke riječi i glazbe u značenju idealnog zajedništva ideje savršeno je odgovarao karakteru i profilu svakog od tumača stihova: suptilnoj dubini kazivanja Alme Price (Kierna), pritajeno ironičnoj Mirti Zečević, altovskoj tami Ksenije Marinković, razigranoj Barbari Vicković, kao i moćnim glasovima introspektnog Dragana Despota, različito intoniranom snagom Slavka Jurage (Orkestar i Rulet), neodoljivo podrugljivog Siniše Popovića (Velika bijela psina), a slijedile su ih i mlade snage, glumci Tin Rožman i Marin Klišmanić.

Ipak, bez pokretačkog motora Nikše Kušelja i dobrog duha cijele priče Colarića svega toga ne bi bilo. Ni recital, ni cabaret, već glazbeni teatar glumca, pjesnika i pjevača Kušelja mogao bi biti novi žanr našeg nacionalnog teatra. Kao posebna gošća večer je zatvorila Mirela Priselac Remi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 11:34