GLUPOST U BERLINU

Bešker o uklanjanju omiljenog baleta s programa: ‘Orašar‘ je kvaran? A što je tek onda s operama?

 Ivana Mikuličin
‘Čarobna frula‘ i ‘Ero s onoga svijeta‘ su ženomrzilački, ‘Nabucco‘ ksenofoban, a u ‘Nikoli Šubiću Zrinjskom‘ baca se kletva na Turčina

Balet Orašar (Ščelkunčik) Pëtra Il'iča Čajkovskoga već je uvriježen božićni kulturalni garnirung koji u "se vrime godišća", dakle u ovo doba godine, ne smije manjkati na repertoaru kazalištâ bez mašte. Ali ne lezi politički korektan vraže, evo se i Orašar, ta preadolescentska onirička bajka, našao na udaru moralne inkvizicije jahača idejne apokalipse po receptu doktora Prokrusta. Dakle, antropomorfna kliješta za lomljenje orahâ koja oživljuju u snu romantične sedmogodišnje curice Marie Stahlbaum stječu protagonizam u jednoj od Hoffmanovih priča, ali izvan onog seta koji je Jacques Offenbach uglazbio u istoimenoj operi, svome labuđem pjevu.

Ernst Theodor Amadeus Hoffman je, naime, napisao 1816. i...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 11:59