SLAVNI PIJANIST

VELIKI IVO POGORELIĆ NASTUPA U LISINSKOM Povratak Schumannu nakon više od trideset godina

U izvedbi Koncerta za klavir i orkestar u a-molu Pogorelić će zacijelo donijeti jednu od svojih maštovitih vizija

Dolazeća je subota napeta za ljubitelje glazbe. U isto se vrijeme u HNK, praizvedbom opere “Madame Buffault” Borisa Papandopula, otvara 28. Muzički biennale, a i Ivo Pogorelić je ponovno odlučio navratiti u Lisinski.

Premda je glazbeno-scenski dio Papandopulova danas teško zamisliva velikog opusa još uvijek podložan nepristranim procjenama, Ivo Pogorelić nosi svoj “as” u rukavu.

Nakon više od tri desetljeća vratio se Schumannu. Svojedobno je svirao i snimio njegove Simfonijske etide. U slušateljima i diskofilima potpuno nepoznatoj živoj izvedbi jedinoga Koncerta za klavir i orkestar u a-molu Roberta Schumanna - koncerta koji oni željni klavirskih atletičara s nepravom podcjenjuju - Ivo Pogorelić će zacijelo donijeti jednu od svojih maštovitih vizija. Teren kao stvoren! Okladiti se može da će biti drukčija, promišljena u nekom vječnom traganju za osobnim stavom.

Osobni stav je svojedobno na Chopinovu varšavskom natjecanju Pogorelića “koštao glave”. Tada je Martha Argerich, izašavši iz žirija koji preferira savršene majstore crno-bijelih tipaka, potaknuula skandal. Bilo je to u vrijeme kada su natjecanja još bila odskočna daska za karijeru danas polako umirućoj profesiji velikog solističkog pijanista. U međuvremenu su se svi navikli na to da čekaju nove i nepoznate poglede na zapise.

Ivo Pogorelić je napokon odustao od repetitivnosti izbora programa i odlučio javnosti predstaviti jedan njegov nimalo beznačajan dio. Samotnjački, nikada nije bio sklon suradnji s dirigentima i orkestrima. S početka se dugo provlačila kontoverzna priča svjedoka o sukobu s tada nedodirljivim Karajanom na pokusu u bečkom Musikvereinu, a nakon raskola je benevolentno uskočio Claudio Abbado. Od domaćih dirigentskih snaga u IP bubanj se vješto uvukao i Vladimir Kranjčević ponajprije zaslužan za oblikovanje radosti gromkog pjevanja mnogoljudih tadašnjih goranovaca. Kapital varšavske buke potpomognute neovisnim mišljenjem Marthe Argerich, Ivo Pogorelić je znao upotrijebiti, te uz pomoć ekskluzivnog dugogodišnjeg ugovora s uglednim DGG-im ishodio 14 kompaktnih ploča.

Koncert u Lisinskom u subotu će se događati u srazu s otvorenjem Biennala, a bačenom rukavicom koncerta Simfonijskog orkestra HRT-a subotom ravna Ivan Repušić, još uvijek mlada dirigentska snaga već dobro prekaljena u grotlu nabujale europske konkurencije. U vrlo standardnom izboru programa po matrici uvertira-koncert-simfonija je Beethovenova uvertira “Koriolan” na početku, i u drugom dijelu večeri Brahmsova Druga simfonija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 01:00