DOGAĐAJ U HNK

Simfonijski koncert vodio novi šef-dirigent zagrebačke opere Aleksandar Kalajdžić

Simfonijski koncert u HNK vodio je novi šef-dirigent Aleksandar Kalajdžić
 Hnk
Rođeni Zagrepčanin a bečki đak, zadnje desetljeće proveo je kao generalni muzički direktor Opere i Filharmonije u Bielefeldu

Simfonijski koncert Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu imao je u petak 26.ožujka zanimljivu uvertiru. Ispred središnjeg ulaza, na stepenicama, položeni kartoni koje je da se ne biste popiknuli trebalo spretno zaobići. Na jednom je pisalo: Hoćemo operu u HNK-u!

Što je sad? Pa upravo idemo u operu!

Doznajemo da je rečeni karton zaostala ambalaža prosvjeda od kojih nekoliko sati ranije, a pisao ga je netko tko baš nije dobro upućen u ustrojstvo opere. Jer svaka pa tako i naša opera nužno uključuje i orkestar a tog je dana farsični vapaj za operom dobio i dodatnu vrijednost jer je na koncertu sudjelovala i pjevačica, jedna od prvakinja opere koje navodno nema.

Odahnuli smo jer opere očito ima koliko je u danim okolnostima može biti; solisti pjevaju operne i ine arije, orkestar svira, zbor za sada silom prilika šuti no smiješi se i jedna cjelovita operna izvedba. Divota jer je po svemu sudeći riješen i problem jednog od dvaju novih komandanata Opere; upravo te večeri ovacije je ubrao Aleksandar Kalajdžić, novi umjetnički savjetnik u funkciji šefa-dirigenta zagrebačke opere, dok će mjesto ravnatelja još pričekati natječaj.

Oni koji pamte znat će za povremene zagrebačke uvijek izvanserijske umjetničke izlete 59-godišnjeg Kalajdžića. Rođeni Zagrepčanin a bečki đak, obišao je svijet zadržavajući se najviše u Njemačkoj, da bi zadnje desetljeće proveo kao generalni muzički direktor Opere i Filharmonije u bogatom Bielefeldu. Poznat kao umjetnik velike kulture i vrlo širokog repertoara od baroka do suvremene glazbe, Aleksandar Kalajdžić odabrao je za ovaj nastup glazbu koja je i njega i orkestar predstavila u najboljem svijetlu.

Štoviše, bio je to sve do finala mudar izbor delikatnih djela s obiljem piano situacija u kojima dolazi do punog izražaja finoća tona i prijelaza, srebrni zvon visokih gudača, senzibilitet puhača osobito u Botticellijevu Triptihu Ottorina Respighija i Siegfriedovoj idili Richarda Wagnera koje je Kalajdžić interpretirao sugestivno i precizno kloneći se i najmanje moguće lažno sofisticirane akribije.

Našoj sredini nepoznat Koncert za koloraturni sopran i orkestar Reinholda Glièrea s mnogo je nježnosti, dakako i svojim besprijekornim virtuozitetom, izvela Ivana Lazar a onda je dirigent s gudačima i udaraljkama dao oduška temperamentu Carmen suite, atraktivne fantazije Rodiona Ščedrina na teme Bizetove opere. Prvorazredni koncert, odličan orkestar, dobrodošao Aleksandar Kalajdžić!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 01:57