Da nova pjesma kanadskog repera Drakea i kanadskog pjevača the Weeknda žari i pali na TikToku i Spotifyu inače bi rijetko koga iznenadilo, no ono što "suradnju" čini drukčijom, tvrdnja je da je "Heart on My Sleeve" rezultat umjetne inteligencije, piše Vice. Sporna pjesma tijekom vikenda je osvanula na TikToku, a iza njezina objavljivanja stoji, čini se, producent Ghostwriter, koji u videu sa spomenutom glazbenom podlogom i tekstom "Pomoću umjetne sam inteligencije napravio Drakeovu pjesmu na kojoj surađuje s the Weekndom" preko glave nosi bijelu plahtu i sunčane naočale.
Osim navedenog videa, pojavio se onaj u kojem producent, ovaj put u crnome izdanju, pleše uz tekst "POV: guštam uz ovu pjesmu Ghostwritera i Drakea prije tužbe".
Video je privukao popriličan broj slušatelja i pregleda, no tijekom ponedjeljka, vjerojatno pod pritiskom multinacionalne glazbene kompanije Universal Music Group, suočio se s brisanjem. Prvo je nestao s Tidala i Apple Musica, a onda se izgubio i među rezultatima pretraživanja servisa za slušanje glazbe Spotify, piše Variety.
Tajanstveni profil Ghostwriter977 nije dao naslutiti kako je snimka s glasovima koji nalikuju na one Drakea i the Weeknda nastala niti je otkrio koje su informacije ubačene u program kako bi nastala spomenuta glazba.
Pozornost privlači i tekst refrena koji se referira na američku pjevačicu Selenu Gomez s kojom je the Weeknd prethodno navodno izlazio, a spomenut je i Selenin bivši dečko, kanadska megazvijezda Justin Bieber.
U jednome komentaru Ghostwriter je ustvrdio da je "godinama pisao za druge i da je za taj rad bio minimalno plaćen, a zarađivale su velike izdavačke kuće".
Pjesma je privukla veliko zanimanje u ponedjeljak, piše Rolling Stone, skupila je jedanaest milijuna pregleda, a audiosnimka korištena je u više od tisuću TikTokova, najčešće u kontekstu komentara o kvaliteti pjesme i šala o tužbi.
Neke nepoznanice i dalje nisu razjašnjene. Neki se, primjerice, pitaju je li pjesma uistinu nastala uz pomoć umjetne inteligencije. I dok bi iza "hita" uistinu mogla biti AI (umjetna inteligencija), mogao bi to biti i marketinški potez.
Universal Music Group (UMG) potvrdila je, čini se, da je riječ o nesankcioniranom riffu nastalom korištenjem umjetne inteligencije, piše Vice i dodaje da je navedena kompanija izrazila nezadovoljstvo Ghostwriterovim djelovanjem.
U svojoj izjavi, piše Vice, Universal Music Group uspjeh djelomično pripisuje odluci da se prigrle nove tehnologije i stave u službu njihovih umjetnika, no istodobno ističe da se postavlja pitanje na čijoj će strani u povijesti biti zabilježeni sudionici glazbenog ekosistema; hoće li biti na strani umjetnika, fanova i ljudskog kreativnog izražavanja ili na strani "deep fakea", prevare te odbijanja davanja zaslužene kompenzacije umjetnicima.
Naglašavaju, također, da platforme imaju pravnu i etičku odgovornost spriječiti upotrebu vlastitih usluga na način koji šteti umjetnicima.
Jesu li Drake i the Weeknd jednostavno nasumično odabrani za tu "suradnju" zbog zvjezdanog statusa ili su Drake i UMG izabrani zbog nedavno javno iskazanog neslaganja s upotrebom umjetne inteligencije u kreiranju "soundalike" glazbe, pitanje je koje postavlja Variety.
UMG, naime, prošli je tjedan velike streaming servise pozvao da spriječe AI kompanije da glazbu koja je na tim platformama koriste za imitacije, a Drake je potom objavio naslov koji se bavi spornom temom. Spomenuo je i viralnu snimku u kojoj glas nalik njegovu repa tekst pjesme "Munch" američke reperice Ice Spice. - AI, ovo je kap koja je prelila čašu - prokomentirao je uz to.
U međuvremenu mu je zabranjeno da objavljuje pjesmu, no u ponekim se pregledima još uvijek može pronaći.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....