Tri mjeseca nakon objave debija "Dangerous Waters" (2019.), ujedno i tri prije negoli će osvojiti Porina za album godine, najbolji alternativni album i novog izvođača, J. R. August održao je koncert u Hrvatskom glazbenom zavodu.
Ispostavit će se da je on bio jedan od posljednjih važnih prije karantene i drugih protupandemijskih mjera zbog kojih je otkazan cijeli niz domaćih i inozemnih koncerata, a dvostruki live album J. R. Augusta nije samo šansa za posrednu nadoknadu tog nastupa ili "koncertni suvenir" nego mnogo više od toga.
Impresivni prvijenac
Jer, kao što je "Dangerous Waters" - iako dijelom sačinjen od novosnimljenih verzija otprije poznatih pjesama s virtualnih EP singlova "Black Waters" (2018.) i "33" (2017.) - jedan od najimpresivnijih prvijenaca u povijesti hrvatske rock glazbe, tako je "Live At Hrvatski glazbeni zavod" jedan od najboljih live albuma u ovom stoljeću, a tjedan dana nakon dodjele Porina objavljen je i "Murky Waters" (2020.), sastavljen od namjerno nekronološki posloženih pjesama s triju Augustovih, također virtualnih EP singlova "Tea Party With Mr. Death" (2016.), "Tales From The Forest" (2018.) i "Change Of Seasons" (2015.).
Objaviti, dakle, debi koji već sada dobiva status antologijskog i kultnog, intrigantnu kompilaciju "ranih radova", a potom dio tog opusa, uz dvije ranije neobjavljene skladbe, prezentirati na upečatljivom dvostrukom live albumu može samo izvanredno talentiran, ali i marljiv kantautor.
Onaj koji je samozatajno i sistematično, polako se otvarajući javnosti, brusio autorski rukopis i umjetnički kredo, glazbeni i vokalni izričaj te scensku karizmatičnost da bi u proteklih godinu dana eksplodirao s tri iznimno kvalitetna diskografska izdanja i osvojio kritiku i publiku dojmljivim nastupima uživo.
Posljednji takav održao je prije nekoliko večeri u dvorištu Likovne akademije u Zagrebu jer je zbog oštećenja u potresu i sve nerazumnijih epidemioloških mjera - kojima se guše koncerti iz gornjeg doma hrvatske kulture, ali ne i narodnjačke birtije, "klubovi" za korumpirane dužnosnike, crkvene mise i partyji političkih stranaka - planirani nastup J. R. Augusta u Lisinskom pomaknut s listopada ove za travanj iduće godine.
U dvoranu HGZ-a, idealnu za koncertnu promociju albuma poput "Dangerous Waters", J. R. August ušao je u pratnji šesteročlanog sastava probranih glazbenika, jedanaesteročlani gospel zbor i troje gudača, čime potvrđuje da glazbu promišlja, stvara i izvodi na posve drugačiji način od većine kantautora u nas, pa i šire.
Takva se intencija mogla čuti i na ranijim EP singlovima, no raskošni i grandiozni, ali nimalo kičasti i neukusni "Live At HGZ" potvrđuje da se J. R. August ne gubi u gustim slojevima glazbe srodne tako raznolikim kantautorima poput Bon Ivera i Johna Granta, Raya Charlesa i Dr. Johna, ranog Eltona Johna i Neila Younga, Stevieja Wondera i Johna Lennona...
"Smatram da glazba ima ulogu da uzvisi ljudsko postojanje, da naizgled beznačajan život pretvori u onaj vrijedan življenja. Zbog toga bih rekao da radim duhovnu glazbu, a drugačija za mene niti ne postoji", rekao mi je Nikola Vranić za portret-tekst koji sam o njemu objavio koncem 2019.
Dvije godine depresije
Taj mladi zabočki profesor engleskog jezika u klanječkoj školi neko je vrijeme boravio u Los Angelesu, proživio dvogodišnju depresiju s jakim napadajima panike, anksioznosti i nesanice, liječio se mušičarenjem u Gorskom kotaru pa nije čudo da njegove pjesme zvuče poput katarze. U suštini to su gospel skladbe s intimnom lirikom - čak i kada elegantno otkližu u folk, akustični rock, americanu, blues, jazz i pop - naglašeno kontemplativne i iscjeljujuće.
Na "Live At Hrvatski glazbeni zavod" zasjale su sjajem zvijezda u nadolazećoj tmini jednog depresivnog i dešperatnog vremena u kojem nećemo samo biti zatvoreni u karantenu, nego u kojem će i glazbeni dom u kojem su snimljene teško stradati u zagrebačkom potresu.
Sada su sačuvane za vječnost, a pitanje je čime će ih, nakon tri zaredom fascinantna izdanja, J. R. August nadmašiti. Težak, ali za tako nadahnutog i nadarenog kantautora ne i nemoguć zadatak, pri čemu je prava sramota što njegove duboke i divne pjesme na engleskom jeziku tako rijeko možete čuti u radioaktivnim glazbenim otpadom kontaminiranom hrvatskom radijskom eteru.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....