Među deset stvari koje trebate vidjeti, ako posjećujete Hrvatsku, specijalizirani časopisi za turizam gotovo u pravilu će vam preporučiti one najpoznatije, poput dubrovačkih zidina ili Plitvičkih jezera. Međutim, urednici inflight magazina Air Francea, najveće francuske aviokompanije, koji se distribuira u 4,2 milijuna primjeraka svaki mjesec, imali su malo drukčiji pristup.
Croatia Airlines
Među deset stvari koje Air France preporučuje u Hrvatskoj, osim Nacionalnog parka Krka, Šipana, Lopuda i Koločepa, našle su se i tri osobe. Uz opernog pjevača Maxa Emanuela Cenčića i slikaricu Katarinu Alamat Kusijanović, i zagrebački DJ Eddy Ramich.
- Završiti u takvom inflight magazinu jedne vodeće kompanije doživljavam kao stvarno genijalno priznanje. To je vrlo mjerodavno jer prikazuju stvari koje su bitne, i to ne samo u nekoj uskoj niši, nego su relevantne za šire čitateljstvo. Kako često i sam putujem i gledam te magazine, uvijek se prikazuju neki dobri klubovi, DJ-i, producenti i često sam se pitao zašto, primjerice, Croatia Airlines u svojim magazinima nema neki širi prikaz domaće klupske scene, posebno sada kad se Hrvatska uvrstila na mapu svjetskih festivalskih destinacija. Uglavnom je to nešto sitno, onako reda radi, a ima nas u Hrvatskoj koji smo i svjetski prisutni, od Petra Dundova, Sunčice Barišić - Miss Sunshine do Ilije Rudmana - govori Ramich.
Kada se taj broj magazina našao na letovima, mnogi Eddyjevi prijatelji i kolege iz cijelog svijeta počeli su mu slati fotografije časopisa uz čestitke, čak i prije nego što je primjerak došao njemu u ruke. Kako i ne bi kada je uvršten na visoko drugo mjesto, a prema nekim izračunima magazin ima više od 930 tisuća čitatelja samo u Europi. Međutim, nije slučajnost da je upravo Ramich istaknut kao predstavnik hrvatske klupske scene. Smatraju ga jednom od ključnih figura centralne i jugoistočne europske elektronske glazbene scene, a iza njega je čak 27 godina bavljenja glazbom. Zadnjih godina ima daleko više stranih nego domaćih putovanja, pa je tako u samo godinu dana imao 100-tinjak letova izvan Hrvatske. Upravo se vratio s Fashion Weeka u Pragu gdje je bio dio Macova showroom programa, a idući tjedan leti u Francusku pa u Maroko, gdje će nastupiti na njihovu festivalu.
- Pripadam generaciji DJ-a koja nije naučena da smo jako medijski prisutni vezano uz naš posao. No vremena su se promijenila i sada više ne morate kao prije 20 godina objašnjavati što je točno posao kojim se bavite - ističe Ramich.
DJ-ima se zaludio još kao klinac. Bio je dovoljan jedan odlazak u kino gdje je sa sestrom gledao film “Beat Street”. Prvi put je vidio da postoji neki tamo DJ, pa kada su izlazili iz kina, s oduševljenjem je plešući uzvikivao “to ću i ja biti”. Bio je još osnovnoškolac, tko bi ga shvatio ozbiljno, premda je već i tada na školskim tulumima puštao pjesme s kazeta. No onda su ga roditelji, kada mu je bilo nekih 14 godina, zajedno sa sestrom poslali na učenje engleskog u Brighton.
Claude Monet
- Nije za pohvalu, ali umjesto da idem na satove jezika, ja sam počeo izlaziti po pubovima i klubovima, tako maloljetan sam se švercao unutra. Bila je to godina kada je acid house stigao u Europu. Do te mjere me fascinirala ta glazba da sam džeparac koji su mi roditelji dali za hranu potrošio na ploče. Brzo sam ostao bez novca, pa sam krao mlijeko i kruh ljudima ispred vrata da bih mogao jesti, posuđivao od sestre - prisjeća se Ramich. Nakon povratka u Hrvatsku, počeo se vrzmati po zagrebačkim klubovima, gurati kao i svaki novi mali oko starijih DJ-a.
- U profesionalne vode zagazio sam kroz Radio 1. Siniša Švec i Kristijan Frković Frx pozvali su me jer im je trebao netko za plesnu muziku. Kao radijski DJ počeo sam dobivati prve klupske angažmane - uzvraća Ramich. Sredinom ‘90-ih otkriva ga kultni francuski DJ i producent Claude Monet. Poziva Ramicha u Pariz, što je bio njegov prvi međunarodni nastup.
- Monet mi je ponudio da nastupim u Palaceu, legendarnom pariškom klubu gdje je bio rezident. Bukirao je još neke DJ-e koji su mi radili “warm up”. Bili su to Martin Solveig i David Guetta. Poslije sam dobio gažu u klubu Les Bains Douches, Guetta koji je tamo bio domaćin dočekao me na ulazu, ponio mi ploče i donosio mi piće za pult. I puštao je super glazbu, svi smo mi tada bili na tom finom houseu, američki orijentiranom. Neki bi ljudi možda sada prokomentirali “A di si ti pogriješio?” Iskreno, nigdje. Krajem ‘90-ih meni i Dusu sugerirali su da promijenimo zvuk, odemo u komercijalno prihvatljivijem smjeru. Meni to nije ni palo na pamet jer sam upravo tada shvatio da jako volim jazz - govori.
No u tandemu sa Zvonimirom Dusperom Dusom dotad mu je ionako išlo jako dobro. 2000. pozvani su na britanski glazbeni festival Glastonbury i do danas su jedini hrvatski izvođači koji su tamo nastupili. Nakon raspada suradnje s Dusom, Eddy ulazi u novi i do danas u karijeri najuspješniji projekt - Eddy Meets Yannah. Kada se on raspada 2010., povukao se nakratko sa scene, jer trebalo je naći koncepcijski novi izričaj. Mnogi DJ-i njegove generacije okrenuli su se novim poslovima, jer stigli su novi klinci koji su tražili novi zvuk.
Satovi jezika
- Nanovo su me “otkrili” upravo Francuzi, novi val DJ-a i organizatora. I sad još nakon ovog s Air Franceom, mogao bih naučiti francuski, kao što godinama obećavam da hoću - rekao je na kraju Ramich.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....